Gå til innhold

Når man sier «Hei» til noen man kjenner litt, f.eks. barnehageansatt til barnet ditt eller kollega, og de ikke hilser tilbake...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette en slags hersketeknikk eller en slags « jeg er bedre enn deg-holdning» ? Har opplevd dette noen få ganger og synes det er noe ubehaglig og skaper usikkerhet. Har fått blikkontakt når jeg sier hei, men vedkommende hilser ikke tilbake. Bare meg som har erfart dette? 

Anonymkode: dc092...96d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du skjønner sikkert at det ikke bare er du som har opplevd å ikke bli hilst på tilbake når man møter en tilfeldig bekjent. Sånt skjer. Gå videre i livet, og ikke gruble på det. Neste gang overser du denne personen bare. Hvis det er sånn de vil ha det, så er det sånn de skal få det. Drit i det.

Tror ikke det har noe med "jeg er bedre enn deg" tanker, altså. I verste fall går de vel bare i egne tanker og surrer, og klarer ikke helt å plassere deg i det øyeblikket du sier hei, før du har passert dem.

Endret av Million
  • Liker 22
Skrevet

Jeg regner med de ikke kjenner meg igjen utenfor vanlig setting jeg :) 

Anonymkode: 0eec0...0c6

• Liker 10
Skrevet

PS. Og så flirer jeg av det neste gang jeg møter de, i tilfelle de kom på det etterpå. At jeg sier noe ala "prøvde å hilse på deg her om dagen, men tror jammen ikke du så meg jeg"/"Sa hei til deg her om dagen, men du var nok i egne tanker tror jeg" med et smil. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er av typen som både går i egen verden og ikke merker det før etterpå, og som ofte tenker at det ikke er meg folk sier hei til. Det avhenger selvfølgelig av hvor mange som er rundt. 

Anonymkode: 183a9...41b

• Liker 8
Skrevet

Opplevd en gang med en sur og stressa kollega. Jeg snudde meg etter henne og sa høyt og tydelig: "jeg sa HEI!" og så irritert på henne, da ble hun flau. Ikke skjedd igjen. 

Anonymkode: 5985a...722

• Liker 3
Skrevet

Jeg surrer i mine egne tanker og litt sen i avtrekkeren noen ganger. Pleier å si hei tilbake selv om jeg ikke drar kjensel på personen. 

Anonymkode: c414a...70e

• Liker 4
Skrevet

Bra det ikke bare var meg som har opplevd det, da! 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en slags hersketeknikk eller en slags « jeg er bedre enn deg-holdning» ? Har opplevd dette noen få ganger og synes det er noe ubehaglig og skaper usikkerhet. Har fått blikkontakt når jeg sier hei, men vedkommende hilser ikke tilbake. Bare meg som har erfart dette? 

Det har jeg erfart - men heldigvis sjeldent, det er absolutt ubehagelig!

:vetikke: årsaken kan vel være alt fra overlegen/udiagnostisert hjerneskade/til at de ikke helt får somla seg til å si "Hei" fordi de går i egne tanker.

Jeg kan i blant bli helt 😮 hvis helt ukjente folk sier Hei ut av det blå - altså innen jeg får registrert at det var meg de hilste på så har jeg passert de da.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange, meg inkludert, går i egne tanker og registrert 3 sekunder for sent at du sa hei. 

Ingen hersketeknikk. Bare litt distré. 

Anonymkode: 43846...ee1

Det skjer ofte med meg, bortsett fra at jeg ikke er distré. Jeg er overlegen og arrogant, utad fordi jeg har sosial angst. 

Anonymkode: 7653d...5b4

• Liker 2
Skrevet

Opplevd det mange ganger 😂 og kan en sjelden gang selv være den personen som ikke sier hei, fordi jeg ikke registrerer hvem det er før det er for sent 🙄

Anonymkode: c3390...40f

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd en gang med en sur og stressa kollega. Jeg snudde meg etter henne og sa høyt og tydelig: "jeg sa HEI!" og så irritert på henne, da ble hun flau. Ikke skjedd igjen. 

Oida. Du er den bitre og surmaga. 

Det var jo svært uoppdragent av deg. Selvsagt helt utafor. Håper du bad om unnskyldning, og at du ikke tok deg så altfor nær av at folka på jobben så rart på deg noen uker etterpå og neppe sosialiserer mer enn de må med deg.

Anonymkode: 44e30...f78

• Liker 15
Skrevet

Jeg jobber på sykehjem. Møter ofte på feks pårørende på nærmeste butikk og senter. Vi har jo taushetsplikt, men kan hilse om de hilser først. Men jeg forsøker av og til å late som jeg ikke ser. Det er fordi det kan være ubehagelig, feks om jeg er med en venninne, kjæreste osv. For jeg kan jo ikke si til de hvem det var jeg hilste på. Og noen vil jeg rett og slett ikke prate med på fritiden. 

Ellers er jeg typen som ofte går i egne tanker og derfor ikke alltid får med meg alt. 

Noen klarer jeg heller ikke alltid å koble fordi jeg ikke møter de i riktig setting. Feks kobler jeg kanskje ikke venninne til venninne med at der er «hun» på kjøpesenteret, men kjenner hun jo igjen når jeg er hos venninnen min. 

Anonymkode: a438e...097

• Liker 7
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PS. Og så flirer jeg av det neste gang jeg møter de, i tilfelle de kom på det etterpå. At jeg sier noe ala "prøvde å hilse på deg her om dagen, men tror jammen ikke du så meg jeg"/"Sa hei til deg her om dagen, men du var nok i egne tanker tror jeg" med et smil. 

🙄 hørtes veldig klient ut.. hvorfor nevne det?

Skrevet

Som for min del som jobber i barnehage, så må vi forholde oss til mange personer i løpet av en dag. Foreldre, ansatte fra ulike instanser, foreldre fra naboavdelingen, en bestemor, en onkel ++ 

Og når arbeidsdagen er over prøver jeg koble av alt som har med jobb å gjøre, så møter du meg kan det være at 

1. Jeg går i mine egne tanker

2. Jeg drar ikke kjensel på deg med engang og når jeg endelig kommer på hvem du er, så er det for sent siden du har gått forbi meg

Anonymkode: fd326...012

• Liker 4
Skrevet

Opplevd det Mangen ganger og da prøver jeg bare å få tankene på andre ting.

Anonymkode: 8ac25...b92

Skrevet

Jeg jobber i en jobb jeg ikke har lov til å hilse på folk jeg jobber med utenom jobben (så frem de ikke hilser selv først). Jeg kan derfor fremstå overlegen. Det er ikke alltid jeg registeret et hei eller nikk engang. Går som regel i egne tanker.

Anonymkode: efe06...deb

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes 🙈

• Liker 8
Skrevet

Det hender man går i egne tanker rett og slett, hender jeg gjør det selv. Det er ikke vondt ment. Men det er en mor i barnehagen som aldri sier hei tilbake, vi har blikkontakt og hun ser bare sur ut. Hever meg over det og sier hei likevel, mulig hun har problemer med et eller annet. 

Anonymkode: 46e3a...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...