Gå til innhold

Får ikke jobb fordi jeg har aspergers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke svar på søknader, og faller helt igjennom på intervjuer. NAV tiltak gir heller ikke resultat. Gir snart opp. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: d4741...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk ufør.

Anonymkode: b0276...e6e

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Ikke for å pirke, men det er Asperger uten s på slutten. Det er så mange som skriver det feil, får helt noia. 

Sliter for øvrig med det samme som du gjør. Det virker så håpløst, men vi må bare fortsette å prøve! 😊

Hilsen en som også har Asperger.

Skrevet

Hvorfor vil ikke arbeidsgiver ansette noen med Asperger? De er kjent for å være dritgode på sine spesial felt?

Anonymkode: 1216e...77a

• Liker 6
Skrevet

søk på jobber som ikke krever spesielt kontakt med andre mennesker. Som lagerarbeid. 
Kjenner to med asperger som gikk restaurant og matfag på VGS, også jobber de i fabrikker som tine. Perfekt jobb for noen som deg. Det krever ikke så mye å stå ved et samlebånd og de sier selv at de får godt utbytte av jobben. Fordi de får en mestringsfølelse av det. Vet om "friske" folk som jobber i slike fabrikker og stortrives også altså, men det er en også en god jobb for de med utfordringer. Var selv på utplassering der via skole (gikk kokkelinje på vg2 så gikk en annen retning) men jeg syntes det var koselig og kunne glatt ha jobbet der om jeg ikke var så rastløs av meg (jeg trenger høyt tempo). 

Anonymkode: daf91...a86

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil ikke arbeidsgiver ansette noen med Asperger? De er kjent for å være dritgode på sine spesial felt?

Fordi mange arbeidsplasser krever folk som er fleksible og kan snu seg fort rundt når det kreves. Jobber med 2 ansatte med Asberger og de jeg kjenner er flotte dyktige mennesker, men det blir mye tid brukt på forklaring når de bør snu seg rundt fort og det er langt lettere med de som skal ha det på sin måte.

Anonymkode: 49ec8...91d

• Liker 2
Skrevet