Gå til innhold

Får ikke jobb fordi jeg har aspergers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke svar på søknader, og faller helt igjennom på intervjuer. NAV tiltak gir heller ikke resultat. Gir snart opp. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: d4741...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk ufør.

Anonymkode: b0276...e6e

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

Ikke for å pirke, men det er Asperger uten s på slutten. Det er så mange som skriver det feil, får helt noia. 

Sliter for øvrig med det samme som du gjør. Det virker så håpløst, men vi må bare fortsette å prøve! 😊

Hilsen en som også har Asperger.

Skrevet

Hvorfor vil ikke arbeidsgiver ansette noen med Asperger? De er kjent for å være dritgode på sine spesial felt?

Anonymkode: 1216e...77a

• Liker 6
Skrevet

søk på jobber som ikke krever spesielt kontakt med andre mennesker. Som lagerarbeid. 
Kjenner to med asperger som gikk restaurant og matfag på VGS, også jobber de i fabrikker som tine. Perfekt jobb for noen som deg. Det krever ikke så mye å stå ved et samlebånd og de sier selv at de får godt utbytte av jobben. Fordi de får en mestringsfølelse av det. Vet om "friske" folk som jobber i slike fabrikker og stortrives også altså, men det er en også en god jobb for de med utfordringer. Var selv på utplassering der via skole (gikk kokkelinje på vg2 så gikk en annen retning) men jeg syntes det var koselig og kunne glatt ha jobbet der om jeg ikke var så rastløs av meg (jeg trenger høyt tempo). 

Anonymkode: daf91...a86

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil ikke arbeidsgiver ansette noen med Asperger? De er kjent for å være dritgode på sine spesial felt?

Fordi mange arbeidsplasser krever folk som er fleksible og kan snu seg fort rundt når det kreves. Jobber med 2 ansatte med Asberger og de jeg kjenner er flotte dyktige mennesker, men det blir mye tid brukt på forklaring når de bør snu seg rundt fort og det er langt lettere med de som skal ha det på sin måte.

Anonymkode: 49ec8...91d

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi veldig mange faller ut på sosiale ting. Alle skal ha utadvente og fleksible og sosiale arbeidstakere i dag. 

• Liker 3
Skrevet

Lsngt lettere ENN med de som skal ha det på sin måte, mente jeg.

Anonymkode: 49ec8...91d

Skrevet

Hvilke typer jobber søker du? Hva er du god på og hva er utfordringene dine? Du trenger ikke skrive i søknaden at du har en diagnose.

Anonymkode: b94aa...f97

• Liker 1
Skrevet

Hva slags jobber søker du, er du kvalifisert..? Og det er nok av "vanlige folk" som siter med å få jobb idag. F.eks en butikk jobb på f.eks kiwi kan få hundrevis av søknader.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke gitt at den med Asperger er god på noe i yrkessammenheng. Dessuten sliter de ofte med samarbeid. Selv har jeg akkurat det problemet. Hjernen min «kortslutter» om jeg må forholde meg til kollegaer i en arbeidssituasjon. Selv på enkle oppgaver. Jeg må gjøre alle oppgaver alene.

Anonymkode: 906f9...623

• Liker 1
Skrevet

Dessuten krever arbeidslivet veldig mye i dag, og det er mange ledige. Da ansetter arbeidsgiver heller en uten utfordringer.

Anonymkode: 906f9...623

Skrevet

Det finnes arbeidstiltak bedrifter som passer for slike som deg. Har spurt NAV om det?

Anonymkode: c47e7...346

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes arbeidstiltak bedrifter som passer for slike som deg. Har spurt NAV om det?

Anonymkode: c47e7...346

Den setningen kunne vært skrevet noe anneledes. Alle bedrifter burde ha mulighet for å tilrettelegge for alle .

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei skal ikke være slitsomt for en arbeidgiver å tilrettelegge. Alle kan noe og bidra med noe på hver enkelt arbeidsplass. 

Endret av Søgni
Endret for svar til slettet innhold
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, solietta skrev:

Kjære deg. Du må ikke tenke slikt.   Nei skal ikke være slitsomt for en arbeidgiver å tilrettelegge. Alle kan noe og bidra med noe på hver enkelt arbeidsplass. 

Men når du har en diagnose så er du mindre verdt. Slik er det bare. Ingen som vil fatte særlig interesse for deg. De tror du bare er en særing som trenger ekstra forklaring på alt

Anonymkode: 333e5...c2c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men når du har en diagnose så er du mindre verdt. Slik er det bare. Ingen som vil fatte særlig interesse for deg. De tror du bare er en særing som trenger ekstra forklaring på alt

Anonymkode: 333e5...c2c

For noe tull og tøv.  Alle er like mye verdt . Alle kan bidra med noe i arbeidslivet. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, solietta skrev:

For noe tull og tøv.  Alle er like mye verdt . Alle kan bidra med noe i arbeidslivet. 

Hahahahha si det til de som ansetter. Ikke engang jeg som har tatt utdanning og er frisk etter mange år som syk, får jobb. Du er føkka hvis du har større ambisjoner enn å lime vatten på q-tipspinner. 

Anonymkode: 0a50e...c58

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, solietta said:

Leste du linken til aftenposten over?

Jeg har fått innvilga full uføretrygd. Jeg har slitt meg ut på å prøve å komme inn i et arbeidsliv som aldri ville ha meg i utgangspunktet. Folk som ikke er A4, har ikke en sjanse i arbeidslivet. ...det hjelper ingenting når kravene i arbeidslivet er umulige å oppnå for folk som ikke har 100 prosent arbeidskapasitet. Så konklusjonen er: Jeg gjør en bra jobb som mange har behov for. Det «o, store systemet» vil ha meg i jobb. Bare det slipper å betale lønna for jobben jeg gjør.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...