Gå til innhold

Hvordan lære og ikke ta seg selv så høytidelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne syns det er morsomt når folk tuller med meg. Eller om meg er vel mer rett. Har ingen problemer med spøker eller vanlig humor i hverdagen, men så fort det dreier seg om meg, så syns jeg bare det er skikkelig kjipt. 

Feks kolleger som tuller med at jeg ser så gammel ut, ler når jeg tar på meg briller, sier jeg har fått grått hår, rynker ved øynene osv. Alt sagt kjempehumoristisk og ikke via frekke kommentarer. De er eldre enn meg.

Jeg vet jo at jeg ikke ser eldre ut enn jeg er, men jeg syns allikevel ikke det er morsomt når noen sier jeg ser ut som en 50åring når jeg er 35..

hvordan klarer dere å le og syns spøker om dere selv er morsomme og ikke bli irritert og såret? Jeg vil så gjerne! 

Anonymkode: be459...3ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke liker ting folk spøker meg om, så sier jeg klart og tydlig ifra at det der liker jeg ikke, så stopper dem :)

Skrevet

Det er ikke morsomt å bli tullet med når det gjelder utseende. Det handler ikke om å ta seg selv så høytidelig. Slutt å studer meg på den måten. Eller har du ikke hørt at man ikke skal si noe om man ikke har noe godt å si. 

Har en i nær omkrets som også kommer med sånne stikk. Hen mener det godt men skjønner ikke at det er ufint, irriterende og ubehagelig. 

Skrevet

Jeg skjønner faktisk at du reagerer på utseende-kommentarer. Handler det om andre ting ved meg kan jeg le meg skakk, men akkurat utseende synes jeg heller ikke det er så kult at folk spøker med. Man skal være litt forsiktig med å spøke om sånt. 

Ellers så kan du jo tenke på at en som spøker med deg like så godt kunna ha sagt det samme til en annen person :) Så derfor skal du ikke ta det personlig. Men er det en årsak bak at spøking ikke helt er dine greie?

Anonymkode: 3b397...ccd

Skrevet

Sånne typer kommentarer du får fra kollegaene er jo ikke morsomme engang! På min arbeidsplass spøker og ler vi mye, og ingen i mitt nærmeste jobb miljø er særlig selvhøytidelig eller hårsåre. Men slik type kommentarer som du får, driver vi IKKE med! 

Noe annet hvis man selv sleivbemerker noe med egen kropp. Har fex en kollega som kler seg i fantastisk fargerike kjoler, som fremhever hennes frodige former. Hun har en ganske svær rumpe, og en mandag morgen da vi var litt trøtte og lengtet etter at kaffen skulle bli klar, sa hun :' I need a coffee the size of my ass'. 😂😂At hun sier slikt selv er morsomt, hadde IKKE vært greit om andre sa det som en kommentar til rumpestørrelsen hennes 

Anonymkode: 05b98...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...