Gå til innhold

Kjempe vond hals

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg veldig vondt i halsen. Er kjempe vondt i dag også, greier nesten ikke svelge. Hadde 38,7 i feber tidligere, har mye hvit/gult på mandlene og kjenner mandlene godt på halsen. Tror dere det er halsbetennelse med streptokokker? Er det sånn at man må ta antibiotika da? Ammer og er redd jeg må ta en antibiotika som ikke er amme vennlig. 

Er også en person som sjeldent drar til lege/legevakt, og gidder ikke dra hvis det kun er virus

Anonymkode: 588eb...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som klassisk tonsilitt. Gå til legen din. Det finnes mange amme-vennlige AB-typer. Best å ta infeksjonen før det utvikler seg og du kan få både abcsesser og sepsis....

Anonymkode: fbba0...19b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempevond!

Kjempevond!

Kjempevond!

Sånn. Beklager, men hadde ikke noe valg. ;)

Anonymkode: df111...443

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som klassisk tonsilitt. Gå til legen din. Det finnes mange amme-vennlige AB-typer. Best å ta infeksjonen før det utvikler seg og du kan få både abcsesser og sepsis....

Anonymkode: fbba0...19b

Ja får vel ta turen til legen :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjempevond!

Kjempevond!

Kjempevond!

Sånn. Beklager, men hadde ikke noe valg. ;)

Anonymkode: df111...443

Haha🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til lege. Jeg slet enormt mye med streptokokk-A sist, fikk komplikasjoner da streptokokk infeksjonen spredte seg. 

Anonymkode: 91871...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen, men var ikke streptokokker. Selvfølgelig bra det ikke er noe ille, men samtidig hadde det vært det kunne jeg fått medisin og blitt bra om noen dager. Får nesten ikke i meg mat da det gjør så vondt. Nesten så jeg spytter spytte mitt i glasset for hver gang jeg egentlig må svelge 😩

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen, men var ikke streptokokker. Selvfølgelig bra det ikke er noe ille, men samtidig hadde det vært det kunne jeg fått medisin og blitt bra om noen dager. Får nesten ikke i meg mat da det gjør så vondt. Nesten så jeg spytter spytte mitt i glasset for hver gang jeg egentlig må svelge 😩

ts

Skulle akkurat skrive at dette ikke var noe å gå til legen for, men du har allerede løpt dit og opptatt legens tid. Jaja, er ikke rart det er kø. Enda godt du ikke gikk på legevakten.

Anonymkode: 5e9be...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle akkurat skrive at dette ikke var noe å gå til legen for, men du har allerede løpt dit og opptatt legens tid. Jaja, er ikke rart det er kø. Enda godt du ikke gikk på legevakten.

Gidder ikke svare deg noe særlig fordi det tar opp min tid 😉

ts

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen å få penicillin. I mellomtiden så kjøper du deg fersk ingefær, saft og sitronsaft. Kok opp vann som du blander ut med litt saft, en dæsj sitronvann og noen biter ingefær. Dette har hvertfall reddet meg gjennom halsbetennelser. Fjernet mandlene i år, var et helvette i 2 uker hvor jeg ønsket mandlene tilbake men nå har jeg et nytt liv! 

Anonymkode: bef35...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gidder ikke svare deg noe særlig fordi det tar opp min tid 😉

ts

Men legen sin tid liker du å oppta 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurgle jegermaister funker, du spytter det ut igjen så det påvirker ikke ammingen. ;)

Anonymkode: 5d097...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar noen dager så er du god igjen. Halsbetennelser er oftest virus, og man kan ikke bruke antibiotika på det uansett. Drikk varm te og iskald væske om hverandre så får du lindring. Ta paracet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså, hva? Kunne jo fort vært halsbetennelse? Hvor lenge mener du hun skulle ventet?

Anonymkode: d702f...ab5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gurgle jegermaister funker, du spytter det ut igjen så det påvirker ikke ammingen. ;)

Anonymkode: 5d097...373

Man kan fint drikke alkohol og amme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hva? Kunne jo fort vært halsbetennelse? Hvor lenge mener du hun skulle ventet?

Anonymkode: d702f...ab5

Mer enn en dag når man ikke har spesielt høy feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint drikke alkohol og amme. 

Ikke noe jeg blir å gjøre 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men legen sin tid liker du å oppta 😉

Assa legen er da vel der for en grunn. Må være lov å dra til legen hvis man har mistanke om noe. Hadde jeg vært snørrete og hatt hoste ville jeg ikke dradd. Men pga fravær av det trodde jeg det var halsbetennelse. 

Var ingen pasienter inne hos legen før meg og var ingen som dro inn rett etter meg, så tror det gikk helt fint. Var inne hos legen i 10 minutter. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Drama_Queen skrev:

Se det an til mandag og ring lege da om du ikke er bedre. Inge krise å gå med vondter i 2 dager +/-. 

Ts har allerede vært hos lege(hun synes det var krise å gå med litt vondt), ingenting som kan gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...