AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #1 Skrevet 13. september 2019 Sønnen min på 6år tør ikke å gå på do på skolen. Det går fint å tisse, men noe mer enn det går ikke. Han sier at det er fordi låsene på doen kan åpnes fra utsiden (noe som forsåvidt er sant). Det første han gjør når han kommer hjem er å løpe inn på do, og de ansatte forteller at han noen ganger ser plaget og rastløs ut på slutten av dagen. Han forteller selv at han ikke har hatt det bra fordi det var vanskelig å leke når han egnetlig måtte på do. Hvordan kan vi hjelpe gutten vår med dette? Anonymkode: 8cc1a...851
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Stakkars gutt! Dette vet jeg alt om. Jeg gikk og holdt meg i alle mine skoleår -tenkte at hvis jeg lot vær å tenke så mye på det så ville det gå over. Løsningen måtte bli å slutte å kjenne så mye etter og slik gikk årene. Hvor mye jeg har slitt og tapt og ødelagt pga dette blir for mye å gå inn på- men jeg har utviklet massive psykiske og fysiske problemer- jeg "glemmer" den dag i dag å gå på do med den konsekvens at jeg ikke lenger klarer å gå på do.. Jeg har mistet evnen til å føle og latt meg trampe på i mine relasjoner og jeg er snart 50 år. Jeg har vel det man kaller selvutviskende personlighet-"det er ikke så farlig med meg." Doene på skolen var et mareritt for gikk jeg inn der var det synonymt med bank- utenfor sto gjengen og dro meg inn på doen og banket meg hvis jeg våget meg inn dit. jeg klarte etter hvert ikke å si ifra til læreren i timen at jeg måtte på toalettet- jeg klarte ikke lenger å fortelle om elementære behov. Derfor klarte jeg heller ikke å si ifra om overgrepet som skjedde litt senere. Alt henger sammen. Anonymkode: 11fca...db5 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Skrevet 13. september 2019 Spør lærer om han kan få bruke doen på lærerrommet. Det er ofte en vanlig enkeltdo med ordentlig dør. Det får enkelte av de mest sjenerte barna lov til her. Det pleier å gå seg til når de blir litt eldre og kommer over kneika. Anonymkode: a6a7f...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min på 6år tør ikke å gå på do på skolen. Det går fint å tisse, men noe mer enn det går ikke. Han sier at det er fordi låsene på doen kan åpnes fra utsiden (noe som forsåvidt er sant). Det første han gjør når han kommer hjem er å løpe inn på do, og de ansatte forteller at han noen ganger ser plaget og rastløs ut på slutten av dagen. Han forteller selv at han ikke har hatt det bra fordi det var vanskelig å leke når han egnetlig måtte på do. Hvordan kan vi hjelpe gutten vår med dette? Anonymkode: 8cc1a...851 Hvorfor kan låsene åpnes fra utsiden? Mener du at hvem som helst kan åpne, eller må man ha en nøkkel? Anonymkode: 6a0cf...837
ikkevoksen Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 Hallo, låsene er jo åpenbart et problem her. Få til et møte med rektor, si at låsene må byttes slik at barna får gjort fra seg. 3
Kontorotta Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 Regner med at låsene er slik, i tilfelle barn låser seg inne på do. Fordeler og ulemper med alt. Mange som får panikk om de ikke får opp låsen. Jeg ville snakket med læreren og spurt om gutten kan gå på do i timen/ eller med en voksen vakt utenfor doen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 Dette er sikkert en brannfakkel. Men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ drite på skole/jobb/kjøpesenter etc etc. De få gangene jeg (og mange andre jeg har snakket med) gjør det er om man får akutt vondt i magen og ikke kan vente. Det skjer ca et par ganger iløpet av 5 år. Du får lære han at enten låser han døra og gjør det han må, ellers får han vente til han er hjemme. ....Ikke rart samfunnet fylles over av folk med alle mulige slags psykiske lidelser. Når de ikke engang kan drite bak en låst dør uten å få «angst» er det gått for langt. Anonymkode: 396ee...c34 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er sikkert en brannfakkel. Men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ drite på skole/jobb/kjøpesenter etc etc. De få gangene jeg (og mange andre jeg har snakket med) gjør det er om man får akutt vondt i magen og ikke kan vente. Det skjer ca et par ganger iløpet av 5 år. Du får lære han at enten låser han døra og gjør det han må, ellers får han vente til han er hjemme. ....Ikke rart samfunnet fylles over av folk med alle mulige slags psykiske lidelser. Når de ikke engang kan drite bak en låst dør uten å få «angst» er det gått for langt. Anonymkode: 396ee...c34 Du er klar over at gutten er SEKS år? Tror du han har lang erfaring med å holde seg "til det passer"? Anonymkode: 185a1...f4e 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 9 minutter siden, Kontorotta said: Regner med at låsene er slik, i tilfelle barn låser seg inne på do. Fordeler og ulemper med alt. Mange som får panikk om de ikke får opp låsen. Jeg ville snakket med læreren og spurt om gutten kan gå på do i timen/ eller med en voksen vakt utenfor doen. Men hvor ofte skjer det egentlig at store barn får panikk og låser seg inne på toalettet? Anonymkode: 6a0cf...837
Kontorotta Skrevet 13. september 2019 #10 Skrevet 13. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvor ofte skjer det egentlig at store barn får panikk og låser seg inne på toalettet? Anonymkode: 6a0cf...837 Jeg har et barn som er redd for å låse seg inne på toalettet. Barnet foretrekker at jeg står utenfor og passer på at det ikke kommer noen folk. Barnet er ikke kjempesterk i hendene og har hatt problemer med strie låser. Så hos oss ville problemet vært størst om det hadde vært dører som ikke er lette å låse opp. 1
Eikenøtt Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 Toalettdører hvor du kan åpne låsen fra utsiden ved hjelp av f.eks et kort er vanlig på offentlige plasser, det har med sikkerhet å gjøre, ikke bare fordi noen kan få panikk, men også ved brann eller ved et illebefinnende skal man kunne hjelpe personen ut. Dette vil barnet ditt møte på mang en gang i livet, og det er så klart veldig synd om han allerde sliter med det som seksåring. Valget er jo gjerne å gå på do i timene når det ikke er så mange andre i gangene, fremfor friminuttet - eller lære barnet å holde på låsen (om det er en liten nok do, slik vi hadde) - og sist men ikke minst, snakke masse om at det er normalt at man går på do, og at det ikke er farlig om noen skulle finne på å være så ekkel å åpne døren, og at vedkommende da vil havne i trøbbel fordi det ikke er lov. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sikkert en brannfakkel. Men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ drite på skole/jobb/kjøpesenter etc etc. De få gangene jeg (og mange andre jeg har snakket med) gjør det er om man får akutt vondt i magen og ikke kan vente. Det skjer ca et par ganger iløpet av 5 år. Du får lære han at enten låser han døra og gjør det han må, ellers får han vente til han er hjemme. ....Ikke rart samfunnet fylles over av folk med alle mulige slags psykiske lidelser. Når de ikke engang kan drite bak en låst dør uten å få «angst» er det gått for langt. Anonymkode: 396ee...c34 Hallo??!! Gutten er 6 år gammel! Et lite barn!! Ikke en voksen! Anonymkode: f9451...7b9 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 Vet du hvorfor han er redd noen skal komme inn? Anonymkode: dd1ad...996
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #14 Skrevet 13. september 2019 Hehe. På damesiden vær det aldri noen som turte å bæsje. Ikke lærerne engang. For da ville alle vite hvem som hadde gjort det, siden det var synlig hvem som gikk når. Selv bæsja jeg kun i doen til kantina. For der var det flere båser, så andre kunne få skylda. Huff. Tragisk. Anonymkode: 24d33...9ee
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #15 Skrevet 13. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er sikkert en brannfakkel. Men jeg skjønner ikke hvorfor enkelte MÅ drite på skole/jobb/kjøpesenter etc etc. De få gangene jeg (og mange andre jeg har snakket med) gjør det er om man får akutt vondt i magen og ikke kan vente. Det skjer ca et par ganger iløpet av 5 år. Du får lære han at enten låser han døra og gjør det han må, ellers får han vente til han er hjemme. ....Ikke rart samfunnet fylles over av folk med alle mulige slags psykiske lidelser. Når de ikke engang kan drite bak en låst dør uten å få «angst» er det gått for langt. Anonymkode: 396ee...c34 klatrer du å holde deg en hel dag som seksåring? Anonymkode: e2b86...c5b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #16 Skrevet 13. september 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min på 6år tør ikke å gå på do på skolen. Det går fint å tisse, men noe mer enn det går ikke. Han sier at det er fordi låsene på doen kan åpnes fra utsiden (noe som forsåvidt er sant). Det første han gjør når han kommer hjem er å løpe inn på do, og de ansatte forteller at han noen ganger ser plaget og rastløs ut på slutten av dagen. Han forteller selv at han ikke har hatt det bra fordi det var vanskelig å leke når han egnetlig måtte på do. Hvordan kan vi hjelpe gutten vår med dette? Anonymkode: 8cc1a...851 Har skjedde med begge barnene mine på barnehage og skole. Veggs sa at toalettene var alt for skittent. Ta saken opp med skolen. Anonymkode: f44bc...2fc
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #17 Skrevet 16. september 2019 På Friday, September 13, 2019 den 15.42, AnonymBruker skrev: Vet du hvorfor han er redd noen skal komme inn? Anonymkode: dd1ad...996 Da jeg gikk på barneskolen, så hadde vi også det problemet at bygningene var veldig gamle og slitte. Med det resultat at blant annet dør og lås inn til doene ikke fungerte ordentlig. Dersom noen gikk inn og låser døren, så var det en risiko for at den gikk i vranglås = barna ikke klarte å komme seg ut fra doen. De måtte stå og banke på døren og rope, i håp om at noen tilfeldigvis gikk forbi der akkurat da og kunne hjelpe til med å få dem ut. Løsningen ble derfor at en del barn ikke hadde lyat til å gå på toalett i det hele tatt. Eller at de måtte la døren stå ulåst, og håpe at ingen andre dukket opp akkurat da. Men dersom noen andre måtte på do samtidig, så kommer de selvfølgelig til å åpne døren og se at noen andre allerede sitter der. Små drittunger i den alderen kunne jo finne på å la døren stå på vidt gap (isteden for å lukke døren ordentlig, og gå sin vei) og så løper de ut til de andre barna og kunngjør høylydt hvilket barn som "sitter på driteren" akkurat da. Anonymkode: 9fb1a...f51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå