AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #1 Skrevet 13. september 2019 Hei... Hvor vanlig er det å be en småbarnsavdeling fra barnehagen hjem til seg for å feire 2-årsdagen til barnet sitt? Jeg vokst opp i Nord-Norge selv og dette har aldri vært vanlig i så tidlig alder. Vi bor nå i Oslo-området, og muligens "tradisjonene" er noe annerledes? Vil tippe de fleste av 2-åringene ikke vet hva en bursdag er enngang. Kan selvsagt være artig, men seriøst... hvor vanlig er dette? Anonymkode: ef98c...eb6
Minlillesky Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Ikke vanlig her. Jeg hadde familieselskap for jentungen da hun var i den alderen. Samlet sammen de nærmeste på pølser, kake og kaffe/brus. Stor stas for jentungen å ha menneskene hun er glade i rundt seg på sin store dag. Selskapet varte et par timer før gjestene dro, og det var nok. Mye inntrykk, nye inntrykk og sliten kropp etter feiringen. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Skrevet 13. september 2019 Ikke veldig vanlig. Der vi bodde før var det én på avdelingen som gjorde det. De hadde ikke familie i nærheten og ville gjerne ha et selskap. Alle hadde selvsagt med en forelder da. Jeg syntes bare det var koselig, barna storkoste seg og skjønte godt hva bursdag var, sønnen min snakket om det lenge etterpå. Men det hadde kanskje blitt litt mye hvis alle gjorde det så tidlig. De fleste andre der begynte med det til 3-årsdagen. Vi flyttet da sønnen vår var 3,5, og her vi bor nå var det bare noen få som inviterte til 4-årsdag og litt over halvparten til 5-årsdag. Så det er veldig forskjellig på forskjellige steder virker det som. Anonymkode: cf70b...aa4 4
Anneline80 Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 (endret) Ikke vanlig her (Oslo). Endret 13. september 2019 av Anneline80 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 Det er ikke vanlig her. Rundt 4-5-års-alder er det vanlige rundt omkring her vi bor. 😊 Vi har en 2,5-åring og han skjønner egentlig ikke hva en bursdag er enda, selv om han sikkert hadde storkost seg 😛 Anonymkode: bb5a3...7c4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 Ikke vanlig. Begynner først i 4 års alder. Anonymkode: 249be...720 1
Vera Vinge Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 Jeg har aldri vært borti at noen har gjort det. Det kunne jo være en hyggelig måte å bli kjent på, i utgangspunktet. Men hvis det skaper en forventning om at alle skal gjøre det, syns jeg det blir litt voldsomt. Og for oss med flere barn, er det allerede en del bursdager og aktiviteter, så jeg ville syns det var mye med 15 ekstra bursdager i året for vår yngste, dvs. 15 bursdager hvor vi må være til stede i flere år, faktisk. Hos oss har det vært vanlig å starte med 4- eller 5-årsbursdag. Vi valgte å starte ved 5 år, men litt fordi mine barn er født tidlig på året. Hadde de vært født senere og alle hadde hatt bursdag før dem, hadde vi nok feiret 4 år. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 Ikke vanlig hvor vi bor. Her starter de å be venner i bursdag når de fyller 5 år.. Anonymkode: bd001...005 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei... Hvor vanlig er det å be en småbarnsavdeling fra barnehagen hjem til seg for å feire 2-årsdagen til barnet sitt? Jeg vokst opp i Nord-Norge selv og dette har aldri vært vanlig i så tidlig alder. Vi bor nå i Oslo-området, og muligens "tradisjonene" er noe annerledes? Vil tippe de fleste av 2-åringene ikke vet hva en bursdag er enngang. Kan selvsagt være artig, men seriøst... hvor vanlig er dette? Anonymkode: ef98c...eb6 Det er vanlig fra 4 år. Anonymkode: a9e97...7cc
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 Enig med flertallet her, fra 4 år. Anonymkode: 0ede3...cb8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 Med mindre du har frrrrryktelig lyst til å stelle i stand til selskap, vil jeg tenke at det er lurt å spare på kruttet. Barnebursdagenes tid kommer, og da har du plutselig mer enn nok av andres og egne barnebursdager. Ingen grunn til å starte det styret før man må (tenker nå jeg, men jeg er nok farget av å ha mange års fartstid som forelder til skolebarn). Her er det sjelden noen starter før fireåradagen. Det vanlige er 4 eller 5. Anonymkode: dbd11...edb 2
Gjest kruspersilletaco Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 Har ikke hørt om så mange som har bursdag så tidlig. Kanskje når de fyller 4 eller 5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #14 Skrevet 13. september 2019 Sier meg enig med resten. Vi bor i Oslo, og det var ingen invitasjoner til bursdag her før de fylte 4. Jeg hadde nok ikke orket å stelle i stand bursdag for en haug 2 åringer 😅 Anonymkode: cd117...a9d 1
Danseren01 Skrevet 13. september 2019 #15 Skrevet 13. september 2019 Jeg har bilder av når jeg hadde hele barneavdelingen (+ de ansatte) hjemme hos meg i en bursdag. Jeg tror jeg var rundt 3 år da ❤️ Jeg tror det er veldig koselig 😉
Irja Skrevet 13. september 2019 #16 Skrevet 13. september 2019 Det har jeg aldri hørt om. Her starter «alle» på fireårs dagen
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #17 Skrevet 13. september 2019 I vår bhg begynner vi ikke før femårsdagen, noen få har invitert til fireårsdag. Noe tidligere ser jeg ikke poeng med. Anonymkode: 01c8f...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #18 Skrevet 13. september 2019 Som de andre sier. 4-5 års alderen. Ikke noe vits å begynne med dette kjøret før du må. Anonymkode: e02f3...48c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #19 Skrevet 13. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei... Hvor vanlig er det å be en småbarnsavdeling fra barnehagen hjem til seg for å feire 2-årsdagen til barnet sitt? Jeg vokst opp i Nord-Norge selv og dette har aldri vært vanlig i så tidlig alder. Vi bor nå i Oslo-området, og muligens "tradisjonene" er noe annerledes? Vil tippe de fleste av 2-åringene ikke vet hva en bursdag er enngang. Kan selvsagt være artig, men seriøst... hvor vanlig er dette? Anonymkode: ef98c...eb6 WHAT?? 4-5år er vel mer normalen.. Anonymkode: 0b07e...7b4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #20 Skrevet 13. september 2019 Her er 4 normalen. Vi har hatt familie og vennefamilier i besøk frem til det Anonymkode: 16020...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå