Gå til innhold

Posten sender faktura igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Posten har sendt meg faktura igjen, dette er andre ganger dette skjer. Jeg pleier å kjøpe digitalt frimerke, men av og til når jeg ikke et sikker leverer jeg det på posten. Sånn at de får ordne så det blir riktig. 

Men én gang før har det hendt at den pakken har fått for lite frakt. Sist var det 30 kr, så jeg betalte bare. Men denne gangen er den på 100 kr. For noen er ikke det så mye, men for meg er det litt. Og jeg vil ikke betale, fordi det er grenseløst irriterende. 

Post i butikk merket pakken feil, men så skal jeg "straffes" for noe som er deres feil. 

Hva kan jeg gjøre, er det vits å klage på det? Må jo betale uansett for jeg gidder ikke purringer og muligens inkasso. Bare  veldig frustrerende. 

Noen som har hatt samme problem å sluppet å betale? 

Anonymkode: a6ac4...5ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan kan du vite at de merket paken feil?

Anonymkode: 93ec5...7c2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan kan du vite at de merket paken feil?

Hadde de merket pakken riktig, så hadde hun jo betalt riktig sum i utgangspunktet, og hadde ikke fått faktura i posten.

Anonymkode: d7687...9b0

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde de merket pakken riktig, så hadde hun jo betalt riktig sum i utgangspunktet, og hadde ikke fått faktura i posten.

rart folk ikke følger med når de står i kassen å betaler.

Skrevet

Jeg har en gang fått faktura for pakke som ikke hadde nok porto. Jeg tar ALLTID vare på kvittering når jeg leverer noe inn på posten, så jeg tok bilde av kvittan og sendte dem. Da ble kravet trukket. Er ikke ditt ansvar at posten underfrankerer. Om du setter på frimerker selv og bare leverer inn, er det selvsagt ditt ansvar.

Anonymkode: 27058...76b

• Liker 5
Skrevet

jeg har også ringt kundeservice og fått slettet fakturaer som ikke var min feil. oppga hvilket postkontor. etter å ha betalt ca 100kr noen ganger synes jeg det ble for drøyt😏

Anonymkode: bf300...abb

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Posten har sendt meg faktura igjen, dette er andre ganger dette skjer. Jeg pleier å kjøpe digitalt frimerke, men av og til når jeg ikke et sikker leverer jeg det på posten. Sånn at de får ordne så det blir riktig. 

Men én gang før har det hendt at den pakken har fått for lite frakt. Sist var det 30 kr, så jeg betalte bare. Men denne gangen er den på 100 kr. For noen er ikke det så mye, men for meg er det litt. Og jeg vil ikke betale, fordi det er grenseløst irriterende. 

Post i butikk merket pakken feil, men så skal jeg "straffes" for noe som er deres feil. 

Hva kan jeg gjøre, er det vits å klage på det? Må jo betale uansett for jeg gidder ikke purringer og muligens inkasso. Bare  veldig frustrerende. 

Noen som har hatt samme problem å sluppet å betale? 

Anonymkode: a6ac4...5ec

Leverer du pakken inn og får posten/post i butikk til å finne korrekt porto, for så å få fakturan på feilfrankert pakke? Ja, da bestrider du kravet fra posten skriftlig, straks du får faktura for feilfrankering. Da er det nemlig ikke ditt ansvar og på din hånd feilen har oppstått. Det er også utenfor din kontroll å kontrollere fraktkostnadene når du har overlatt til postens ansatte ordne dette for deg. 

Skriv en epost til posten.no og forklar aituasjonen og bestrid kravet du har mottatt. 

Fra posten.no får du ikke eventuelt en inkassosak, du får garantert ett inkassokrav om du ikke ordner opp i et urettmessig fakturakrav. 

Anonymkode: 7edcc...f6d

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg har også ringt kundeservice og fått slettet fakturaer som ikke var min feil. oppga hvilket postkontor. etter å ha betalt ca 100kr noen ganger synes jeg det ble for drøyt😏

Anonymkode: bf300...abb

Å ringe noen når det er snakk om penger som her, er i beste fall idiotiskap. Du har ved en telefonsamtale ingen dokumentasjon på at telefonsamtalen har funnet sted, og kravet kan bli sendt til inkasso. Bruker du heller tiden på å sende en mail, så har du dokumentasjon på at saken er tatt opp, og kravet er bestridt. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kunde har kanskje ikke peiling på hvor mye en pakke egentlig burde koste i frakt. Så kunden legger kanskje ikke merke til det, dersom noen ansatte hos posten merker pakken feil. 

Som kunde burde man selvfølgelig gå ut fra at de hos posten klarer å gjøre jobben deres skikkelig...  

Anonymkode: 36010...afd

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal TS vite hvor mye det koster å sende akkurat den pakken da? Det er jo derfor man går på posten, for at de skal måle og veie pakken, finne riktig pris og ordne resten. Jeg pleier i hvert fall ikke å sjekke hvor mye det koster å sende en spesifikk pakke, gå på posten og be dem finne ut det samme og så eventuelt «ta dem» som prisen ikke blir den samme som jeg har regnet ut på forhånd. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kunde har kanskje ikke peiling på hvor mye en pakke egentlig burde koste i frakt. Så kunden legger kanskje ikke merke til det, dersom noen ansatte hos posten merker pakken feil. 

Som kunde burde man selvfølgelig gå ut fra at de hos posten klarer å gjøre jobben deres skikkelig...  

Anonymkode: 36010...afd

https://www.posten.no/sende/pakke klarer man ikke bruke sidene til posten og selv komme frem til hva en pakke sannsynligvis koster så burde man heller ikke klare å skrive på kvinneguiden.no og enda mindre å bli ansatt med postansvar på post i butikk ol. 

Men alle kan gjøre feil, selv hos posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...