AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jeg er invitert i to 30årsdager neste helg. Ene er til en kollega og andre er til en venninne. Ikke noe formelle greier, begge er "kun" fest. Kollegaen min inviterte meg 1uke før venninnen min inviterte meg. Jeg sa ja til å komme til kollegaen min før jeg viste om feiringen for min venninne. Fortalte dette til min venninne og jeg tror hun ble veldig skuffet. Jeg forstår jo det, men hva ville dere gjort? Kommer ofte opp i lignende dilemmaer. Så for å ikke tråkke på noen så forsøker jeg å leve etter regelen at man går til den man er invitert til først / takket ja til først. Anonymkode: 695f4...63f 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Enig! Prøv å gå innom venninnen din sin fest på slutten av kvelden. Anonymkode: 5aea8...208 5
solmåneogstjerner Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så for å ikke tråkke på noen så forsøker jeg å leve etter regelen at man går til den man er invitert til først / takket ja til først Det er en god regel å ha som utgangspunkt. Så må du vurdere litt andre ting også. Hvem er du nærmest? Hvem vil sette mest pris på at du kommer? Hvem blir mest skuffet over at ikke du kommer? Hvor mange kommer i hvert av selskapene? Hvem er det viktigst at du har et godt forhold til fremover? For å sette det litt på spissen: du har sagt ja til en 29-årsbursdag hos naboen, og så kommer du på at bestemoren din har 90-årsbursdag den samme dagen. Eller at datteren din skal gifte seg den dagen. Da er det helt greit å avlyse det du egentlig sa ja til. Så finnes det mange nyanser. Vanskelig å vurdere dette for meg, men du må tenke litt gjennom noen ting. Evt, er det mulig å kombinere det? At du drar til kollegaen først i en time eller to og så til venninnen f eks? I såfall så må du informere begge om det på forhånd. 4
Summ Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 Er det ikke mulig å være litt hos begge da? for min del hater jeg at folk avlyser, det er det mest respektløse jeg kan tenke meg! Blir så skuffet og irritert. Jeg avlyser aldri selv, men er jeg i et slikt dilemma, så hender det at jeg bekymrer meg syk. At jeg heller ligger hjemme på sofaen under et pledd og tenker at jeg uansett ikke ville kost meg førdi jeg ville hatt dårlig samvittighet. Hater når jeg blir dratt i 2 retninger og ikke kan unngå at noen blir såret. I den situasjonen så føler jeg at jeg burde fått støtte, ikke sure kommentarer for at jeg faktisk er satt i en knipe.. jeg ville prøvd å vært litt hos begge, hvis det lot seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 Skal dere på byen etter på? I såfall kan du møte enn gjengen der. Veit du størrelsen på festen? Har kollegane inviterert 100 og vennina 10 vil jeg valgt venninnen. Eventuelt prøvd å være innom begge Anonymkode: 0bf5e...8a4
Apis Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 Umiddelbart tenker jeg det riktige vil være å dra til den som du gjorde avtale med først, så finne på noe sammen med venninnen ved en senere anledning.
Kattugla Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 Jeg ville tatt en kort tur innom hos kollegaen din på vei til din venninne. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #8 Skrevet 14. september 2019 Ville dratt innom kollega med gave og vært der en times tid, før jeg dro videre til venninnen min. Tror jeg. Anonymkode: 7a77f...f0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå