AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 La meg for en time siden men sliter med at jeg kjenner hjertet banke veldig raskt. Har til vanlig en hvilepuls på 52. Nå har den vært rundt 98 i en time. Er ikke det litt høyt? Hva kommer det av? Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Stresser du? Anonymkode: 1aa85...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stresser du? Anonymkode: 1aa85...3d4 Ja i hverdagen men ikke når jeg legger meg... Men har enormt mange bekymringer... Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 Har du spist mye mer sukker enn du gjør til vanlig? Anonymkode: 74a2b...709
Gjest Chroma Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 Kan være pga alle bekymringene. Kan du være gravid? Slet mye med rask puls/hjertebank i graviditeten.
Isordil Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 Har du noen andre symptomer enn høy puls?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du spist mye mer sukker enn du gjør til vanlig? Anonymkode: 74a2b...709 Ja har det noe å si. Er sykt sliten og proppet i meg en HEL pose med Smash i kveld. Påvirker det pulsen?Spiser lavkarbo til vanlig men nå var sprakk jeg. Pulsen er søren meg 102 nå (leser av på fitbit)... Er ikke det i overkant høyt? Ligger helt rolig... Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, Isordil skrev: Har du noen andre symptomer enn høy puls? Hodepine Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #9 Skrevet 12. september 2019 2 minutter siden, Chroma skrev: Kan være pga alle bekymringene. Kan du være gravid? Slet mye med rask puls/hjertebank i graviditeten. Er sterilisert 😉 ikke gravid nei... Anonymkode: 6f2b9...fa0
Gjest Chroma Skrevet 12. september 2019 #10 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er sterilisert 😉 ikke gravid nei... Anonymkode: 6f2b9...fa0 Okei. Det kan jo være det er de bekymringene du tenker på? Hvis det blir et vedvarende problem for deg bør du kanskje bestille en legetime.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #11 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja har det noe å si. Er sykt sliten og proppet i meg en HEL pose med Smash i kveld. Påvirker det pulsen?Spiser lavkarbo til vanlig men nå var sprakk jeg. Pulsen er søren meg 102 nå (leser av på fitbit)... Er ikke det i overkant høyt? Ligger helt rolig... Anonymkode: 6f2b9...fa0 Ja det påvirker, særlig når du lever på lavkarbo til vanlig. Hos meg er det veldig vanlig reaksjon - Adrenalinstigning Sukker kan gi adrenalinstigning i blodet ifølge amerikansk forskning på barn. Forskere ved Society for Pediatric Research i Anaheim, California, har vist at barn som inntar en dose sukker, kan få en adrenalinstigning i blodet på inntil 10 ganger nivået uten denne sukkerdosen. Adrenalinstigningen kan gi barna skjelvinger og hjertebank og den kan utløse angst, konsentrasjonsvansker, irritabilitet og hyperaktiv atferd. Anonymkode: 74a2b...709
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #12 Skrevet 12. september 2019 4 minutter siden, Chroma skrev: Okei. Det kan jo være det er de bekymringene du tenker på? Hvis det blir et vedvarende problem for deg bør du kanskje bestille en legetime. Ja jeg håper det bare er det. Klarer ikke sove fordi jeg merker hjerteslagene så godt... Skal bestille legetime jeg 👍 Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #13 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det påvirker, særlig når du lever på lavkarbo til vanlig. Hos meg er det veldig vanlig reaksjon - Adrenalinstigning Sukker kan gi adrenalinstigning i blodet ifølge amerikansk forskning på barn. Forskere ved Society for Pediatric Research i Anaheim, California, har vist at barn som inntar en dose sukker, kan få en adrenalinstigning i blodet på inntil 10 ganger nivået uten denne sukkerdosen. Adrenalinstigningen kan gi barna skjelvinger og hjertebank og den kan utløse angst, konsentrasjonsvansker, irritabilitet og hyperaktiv atferd. Anonymkode: 74a2b...709 Oi det visste jeg ikke. Takk for info! Så kan hende det er årsaken da. Umulig å få sove 😕 Anonymkode: 6f2b9...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #14 Skrevet 12. september 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja i hverdagen men ikke når jeg legger meg... Men har enormt mange bekymringer... Anonymkode: 6f2b9...fa0 Tenker du kan ta det med ro. Mentalt stress kan få hjerte til å banke fortere, og at du sjekker pulsklokka at kroppen din er i spenning. Prøv å ta noen pusteteknikker. Anonymkode: 1aa85...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #15 Skrevet 12. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du kan ta det med ro. Mentalt stress kan få hjerte til å banke fortere, og at du sjekker pulsklokka at kroppen din er i spenning. Prøv å ta noen pusteteknikker. Anonymkode: 1aa85...3d4 Skal det! Takk for tips 👍 Anonymkode: 6f2b9...fa0
Fyreheart Skrevet 12. september 2019 #16 Skrevet 12. september 2019 Det er umulig for oss å svare på akkurat hva det er, så det er bra at du skal til legen Jeg får også slike "anfall" med rask hvilepuls med jevne mellomrom. Sist varte det i 4 dager før det ga seg. Jeg går til legen hver gang det skjer, og har fått veldig god oppfølging, med ultralyd, røntgen, EKG, og ved sist tilfelle 24 timers EKG. Konklusjonen i mine tilfeller har alltid vært at det er angst, men likevel tar de ordentlige sjekker hver gang Håper du får noe søvn, og lykke til hos legen!
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #17 Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, Fyreheart skrev: Det er umulig for oss å svare på akkurat hva det er, så det er bra at du skal til legen Jeg får også slike "anfall" med rask hvilepuls med jevne mellomrom. Sist varte det i 4 dager før det ga seg. Jeg går til legen hver gang det skjer, og har fått veldig god oppfølging, med ultralyd, røntgen, EKG, og ved sist tilfelle 24 timers EKG. Konklusjonen i mine tilfeller har alltid vært at det er angst, men likevel tar de ordentlige sjekker hver gang Håper du får noe søvn, og lykke til hos legen! Takk for at du deler. Tror det kan være noe av det samme her. Bekymringer, uro, lett angst... Men også sukker kanskje... Rart med hodepine i tillegg? Har gjort puste øvelser nå og nede i 65. Det kommer seg nå 👍😊 Takk for hjelp og innspill alle sammen. Skal ta meg en tur til legen uansett. Natta!n Anonymkode: 6f2b9...fa0
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #18 Skrevet 12. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler. Tror det kan være noe av det samme her. Bekymringer, uro, lett angst... Men også sukker kanskje... Rart med hodepine i tillegg? Har gjort puste øvelser nå og nede i 65. Det kommer seg nå 👍😊 Takk for hjelp og innspill alle sammen. Skal ta meg en tur til legen uansett. Natta!n Anonymkode: 6f2b9...fa0 Så bra! Håper du får sove godt! Jeg får forøvrig det samme til timer og ekstremt mye høyere puls (høyeste på 195) Ikke funnet noe galt på EKG, blodtrykk osv og legene regner med det kun er angst. Får det hvis jeg er ekstremt sliten og/eller syk. Anonymkode: 8fc5a...0da
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #19 Skrevet 13. september 2019 Jeg har problemer med stress og kan ligge rett ut på sofaen en hel dag og plutselig få puls på over 90 i mange timer, er nervesystemet som lever sitt eget liv og tror at kroppen er stresset selvom du ikke er det, veldig ubehagelig. Mentalt stress er der værste for kroppen og er det som skaper mest fysiske symptomer, så anbefaler deg å prøve å få bukt med tankekjøret/bekymringene dine. Er du engstelig over hjertebanken/pulsøkningen så ta kontakt med legen, så kan han evt henvise deg til 24 timers ekg så får du sjekket det, for å få ro i sjela, men blir jo ikke mindre stresset av at kroppen lever sitt eget liv. Anonymkode: ccac4...34b 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #20 Skrevet 13. september 2019 14 timer siden, Fyreheart skrev: Det er umulig for oss å svare på akkurat hva det er, så det er bra at du skal til legen Jeg får også slike "anfall" med rask hvilepuls med jevne mellomrom. Sist varte det i 4 dager før det ga seg. Jeg går til legen hver gang det skjer, og har fått veldig god oppfølging, med ultralyd, røntgen, EKG, og ved sist tilfelle 24 timers EKG. Konklusjonen i mine tilfeller har alltid vært at det er angst, men likevel tar de ordentlige sjekker hver gang Håper du får noe søvn, og lykke til hos legen! Hvorfor belaster du helsevesenet med tester for mangfoldige tusen kroner, når du vet det er angst? Håper du går privat og betaler av egen lomme. Anonymkode: 3d2b5...ec8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå