Gå til innhold

Hvordan er vaginaen din etter sugekopp fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt videre merker jeg. Redd for å treffe en mann når jeg er vid. Har vært på sykehuset å de mente jeg ikke var unormalt vid. Men jeg kjenner forskjell.  

Anonymkode: 22039...37a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir man videre etter en sugekopp fødsel? 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Anne 69 skrev:

Lurer jeg også på 😂

Anonymkode: 81ecb...151

Skrevet

Myyye videre:( fikk skader som ikke er reversible:(

Anonymkode: 48fd4...445

• Liker 1
Skrevet

Settes ikke sugekoppen på hodet til babyen bare?

Anonymkode: 0f01b...edb

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Settes ikke sugekoppen på hodet til babyen bare?

Jo. Men man blir ofte klipt opp før de fører den opp. Det er også en risikofaktor for dype rifter. Jeg ble både klipt og rev av et muskelfeste. Hadde neppe skjedd uten sugekopp.

Skrevet

Ja føler med deg. Veldig mange blir ikke normale der nede etter fødsel.😪

Anonymkode: 9aa4c...0ca

• Liker 1
Skrevet

Da Jeg fødte var de inn i underlivet med forskjellige størrelser på sugekopper for å finne ut hvilken som passer barnets hode, Men heldigvis klarte jeg å få ut babyen uten sugekopp. Jeg føler meg også mye videre etter fødsel, men man kan vel ikke bli det bare ved at de går inn og prøver str? Må de klippe for å få inn sugekopper? 

Anonymkode: 5db57...308

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Men man blir ofte klipt opp før de fører den opp. Det er også en risikofaktor for dype rifter. Jeg ble både klipt og rev av et muskelfeste. Hadde neppe skjedd uten sugekopp.

Hæ? Au! Da må de ha dratt, mens du ikke pusha. 

Sugekoppen skal jo brukes som drahjelp, men kun når mor pusher. Stakkars deg 🥺 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kunne tang vært et bedre alternativ? Jeg bare spør. 

Og det avrevne muskelfeste? Ble du operert? Håper det❤️

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da Jeg fødte var de inn i underlivet med forskjellige størrelser på sugekopper for å finne ut hvilken som passer barnets hode, Men heldigvis klarte jeg å få ut babyen uten sugekopp. Jeg føler meg også mye videre etter fødsel, men man kan vel ikke bli det bare ved at de går inn og prøver str? Må de klippe for å få inn sugekopper? 

Anonymkode: 5db57...308

Nei, de klipper fordi sugekoppen gir økt risiko for alvorlige rifter - da vil de heller klippe for å kontrollere hvor riften kommer. Du blir heller ikke videre av at de går inn med sugekoppen heller nei, sugekoppen er mye mindre enn babyen og påvirker ikke hvor vid en blir eller ikke blir etter fødsel. 

Men kunne tang vært et bedre alternativ? Jeg bare spør. 

Tang legges utenpå barnets hode og gjør at dette sånn sett blir ''større''. Det gir enda større sjans for alvorlige rifter enn sugekopp, sugekopp er derfor ofte foretrukket av gynekologene. 

TS: hvor lang tid er det siden fødsel? Gjør du knipeøvelser? Fikk du fødselsskader/rifter?

Anonymkode: 4d334...2b8

Skrevet

Hæ? Au! Da må de ha dratt, mens du ikke pusha. 

Sugekoppen skal jo brukes som drahjelp, men kun når mor pusher. Stakkars deg 🥺 

To leger måtte dra alt de maltet imens jeg presset ( og jeg hadde heller aldri pressrier ) hodet til barnet lå feil vei.

Skrevet

Min første fødsel endte med at barnet måtte forløses med tang. Og tang er mye tøffere for mor enn sugekopp. Tangen må inn rundt hode på barnet. Ble klippet opp noe helt jævelig. Ble sydd i 30 min. Var hos gyn 6 mnd etter. Han kunne ikke se at jeg var klippet og sydd. Svarte tørt at gyn som sydde var en dame. 

Sliter du i lang tid etter fødsel ta kontakt med en gyn. Og knip knip knip. 

Anonymkode: 3cbc8...63a

Skrevet

Her forsøkte de både sugekopp og tilslutt tang. Jeg ble klippet opp, og sydd igjen. Merker ingen forskjell. 

Anonymkode: 70ee3...35d

Skrevet
På 12.9.2019 den 23.19, Anne 69 skrev:

Sugekopp og tangforløsning øker risikoen for levator avulsjon. Dvs at muskelen rives helt eller delvis av festet. 

Anonymkode: cce3b...439

Skrevet

15 mnd siden sugekoppfødsel og klipp. Helt fint, like trang, ingen problemer. 

Anonymkode: a4679...e01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...