Gå til innhold

Gassgrill?

Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Er det noen som kan tipse meg om gode gassgriller?

Gi gjerne beskjed om hvor jeg finner det på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Weber har uten tvil de beste gassgrillene..

Meget enkel montering, bruker ikke lavastein, de fleste av modellene deres har 3 brennere, 25 års garanti.. (dog 5 års garanti på weber Q og Baby Q).. vil alltid finne reservedeler til de +++

koster litt mer en disse "bensinstasjon" gassgrillene, men x antall ganger bedre

www.weber.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten lavastein er bra :)

De billigste gassgrillene uten lavastein har oftest støpejernsplater. Funker fint det, men det er masse jobb for å holde reint, smøre inn med olje og ikke la det få ruste. Samme med brennerne av støpejern.

Jeg har en landmannsom jeg er ganske fornøyd med. Minuset er som sagt støpejernsgreiene. Og de koster endel å bytte ut også. 350-400,- pr del og det er to sånne stekeplater.

Skulle jeg valgt om igjen, eller neste gang. Blir det med aluminiumsrist og brennere. Ikke noe støpejern igjen.

Weber er bra eller charbroil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er spørsmålet:

Vil man bruke 10-20 min på å sette sammen grillen (Weber), eller en hel helg? (blant annet primus).

Selger begge delene på jobben (dog ikke testvinneren, men en billigere og enklere variant),,, og vi har ikke en kan satt den sammen.. fordi det tar så lang tid.. og tid er noe vi ikke har nok av på jobben min.. dog når grillene koster 1000-1300 kr selger de seg nærmest selv og utstilling er ikke så viktig..

når det gjelder disse testene på tv 2 hjelper deg er de ikke helt gode. Grunnen er selvsat at de legger alt for mye vekt på pris. (det sier jo litt når en kniv til 29 kr fra clas olson kommer på 3 plass)..eller når 2 vaffeljern som er laget på samme fabrikk, er helt 99% identiske,, den 1 % ligger i at den ene har en kjent merke, mens dne andre ukjent.. kommer da det kjente på 1 plass og de ukjente på siste..

Når det gjelder å få et mer riktig syn på hva som er best bør de dele testen i 2,, sånn som de gjerne gjør i utlandet..

der er testene gjerne slik at de finner det beste prdouktet uavhening av pris, og så en Best buy finner.. der de går etter prsi..

litt utenfor tema... men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat
så er spørsmålet:

Vil man bruke 10-20 min på å sette sammen grillen (Weber), eller en hel helg? (blant annet primus).

Selger begge delene på jobben (dog ikke testvinneren, men en billigere og enklere variant),,, og vi har ikke en kan satt den sammen.. fordi det tar så lang tid.. og tid er noe vi ikke har nok av på jobben min.. dog når grillene koster 1000-1300 kr selger de seg nærmest selv og utstilling er ikke så viktig..

når det gjelder disse testene på tv 2 hjelper deg er de ikke helt gode. Grunnen er selvsat at de legger alt for mye vekt på pris. (det sier jo litt når en kniv til 29 kr fra clas olson kommer på 3 plass)..eller når 2 vaffeljern som er laget på samme fabrikk, er helt 99% identiske,, den 1 % ligger i at den ene har en kjent merke, mens dne andre ukjent.. kommer da det kjente på 1 plass og de ukjente på siste..

Når det gjelder å få et mer riktig syn på hva som er best bør de dele testen i 2,, sånn som de gjerne gjør i utlandet..

der er testene gjerne slik at de finner det beste prdouktet uavhening av pris, og så en Best buy finner.. der de går etter prsi..

litt utenfor tema... men..

:enig_animasjon:

Har mang en gang ergra meg over de testene der :) Da når det har vært tester av produkter vi har solgt og har erfaring med.

Men Weber og Charbroil er amerikanske begge to og de vil ha det lettvint og er lagd for å være enklere å sette sammen. Lettere å sette sammen en Charbroilgrill enn en Landmann (det er de to jeg har skrudd til utstilling av flere modeller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Synes det er veldig positivt at de trekker inn prisen når de vurderer produktene.

Jeg skal gjerne bruke litt mer tid på å skru sammen en grill hvis jeg kan spare 3-4000 kroner på det.

Når det gjelder testing av kniver så synes jeg det er helt greit at en fra Clas Olson går av som vinner. Hvem av oss trenger virkelig kjøkkenkniver i tusenkroners-klassen ? Jeg for min del bruker daglig en billig kokke-kniv fra Ikea - funker som bare det til mitt formål ... har aldri engang tenkt på å bytte den ut ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leola skrev:
Jeg for min del bruker daglig en billig kokke-kniv fra Ikea - funker som bare det til mitt formål ... har aldri engang tenkt på å bytte den ut ...

Det er muligens fordi du ikke har prøvd noe bedre?

Kniver varer stort sett i årevis, så prisen fordelt på antall dager blir uansett lav, enten du kjøper kniv til femhundre eller tusen. Men har man først prøvd skikkelig kniv så får man ståpels på ryggen av kniv fra Ikea. Jeg lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med fakse der....

..og etter at jeg den første sommeren på jobben ble lurt til å skru sammen en Primus grill betaler jeg gjerne litt mer for å ha det enkelt...

.. og en annen sak er jo hvor mange år du vil ha grillen?

en Weber varer "evig"....At de går ut med 25 års garanti sier vel sitt.. (er noen deler det er mindre på..men dette er typiske slitedeler som er lette å bytte ut,,,)

har kunder som forteller at de har hatt en Weber (kulegrill riktignok dette) i 20 år,..og den er minst like fin..

En annen ting med dyre gassgriller fremfor billige.. er at man lett kan finne reservedeler til de.. dette kan man vansklig på de billige... og da blir den billige ikke fult så billig lenger når man må bytte ut hele grillen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Jeg tviler på at det selges gassgriller til nærmere 4.000,- som man ikke får tak i reservedeler til. Testvinneren (Primus Trio) selges bl.a. gjennom Felleskjøpet og jeg tviler sterkt på at man ikke kan få tak i reservedeler til de... For min egen del så har jeg kjøpt plenklipper på Felleskjøpet (til 2500,-) som jeg får ypperlig service på og reservedeler uten problemer.

Man må betale mye for merker også ... for merkesnobber vil det alltid finnes.

Over til det med kjøkkenkniver - hva bruker dere disse tusenkroners-knivene deres til ? Jeg bruker min Ikea-kniv stort sett til å skjære opp grønnsaker og kyllingfileter. Tror kniven kostet 70 kroner og jeg har nå hatt den i 3 år og den er like god ... Trenger med andre ord ikke kjøpe meg ny på noen år enda ...

Jeg er slett ikke redd for å bruke penger - bruker sikkert mye mer penger enn dere på visse ting som interesserer meg - bl.a. kunst, planter og trær til huset, osv ... Men jeg går ikke og kjøper en grill til 7.000,- når jeg kan få en like god til 3-4000,- - heller ikke kjøkken-kniver til 1.000,- når den til 70 kroner funker like godt til mitt bruk ...

Så jeg synes det er utrolig viktig at de har med prisen når de tester produkter - det skulle nesten bare mangle. Det er vel bare selgere av de dyreste produktene som misliker slike tester - for forbrukerne er det glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Så jeg synes det er utrolig viktig at de har med prisen når de tester produkter - det skulle nesten bare mangle. Det er vel bare selgere av de dyreste produktene som misliker slike tester - for forbrukerne er det glimrende.

Jeg har jobbet som selger og vi solgte bla husholdningsprodukter. Min mening om dette er at mange ganger så stoler forbrukerne helt blindt på testen også.

Og selvfølgelig. Da bosch strykejernet vant "best i test", det dyreste jernet i testen til 800,- var jo det suverent for oss. Aldri har vel blitt solgt så mange dyre jern før. Og det var til folk som kanskje nesten aldri strøyk :o

Jeg har fått det jernet selv og det er helt konge, det er ikke det, men så lite jeg stryker så har jeg strengt tatt ikke brukt for det.

Samme med støvsuger. Siemens sin. Litt usikre og så "den ble best i test ja, da tar vi den". Støvsuger til over 2000,- bøtta ut med den også.

Eller når folk kom for å kjøpe kjøkkenmaskin, vaffeljern, stavmikser til og med. "er det noen test på disse og hvem har blitt best i test, for den vil jeg ha"

Og så kjøper de blindt etter testresultat og ikke etter behov

:roll: Sitter igjen med et inntrykk av at disse testene gjør forbrukerne mer usikre enn sikre jeg.

Og så er det forskjell på testene. Tester utfort av proffe, fagpersjoner og på laboratorier har jeg tillitt til. Og på de så har testresultatene sjelden overrasket oss stort på de produktene vi har kjent til.

Tester a' la å kåre best i test ost, syltetøy, kaffe osv er tull. Smaken er jo individuelle uansett.

Eller når 5 tv2 værdamer tester mascara :roll: Hva for en kompetanse har de til å uttale seg om produktet enn egen erfaring og de er sikekrt ikke den samme som min.

Dette ble veldig på kanten av spørsmålet igrunn, men,men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...