AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jeg leier en leilighet til over 30.000 i måneden. Den første uken jeg bodde der så tettet toalettet seg. Dvs at det rant og rant vann og dritt ut av toalettet. Jeg fikk litt småpanikk og ringte rørlegger med en gang. Han kom, rotet litt rundt, ringte huseier og hadde en samtale med han osv. Etter noen timers arbeid så sier plutselig huseier at det er et kverntoalett. (Det er altså en kvern i veggen). Dette visste jeg ingenting om og han sa heller ingenting om dette i første telefon med rørlegger. Det viste seg at det satt en tampong fast i kvernen, så den hadde blitt ødelagt. Jeg er gravid og bruker ikke tamponger nå. Jeg hadde heller ikke hatt besøk av venninner på den knappe uken jeg hadde bodd der. Enden på visa er at jeg får en regning på 16.000 kroner fra rørleggeren. Rørleggeren mente at det var en selvfølge at huseier tok regningen. Huseier mener at det er mitt ansvar. Jeg tok en telefon til advokaten min og han mente at det er huseiers ansvar, men jeg har ikke tatt saken videre. Er dette en regning jeg må beregne å ta? Anonymkode: 024d0...6da
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier en leilighet til over 30.000 i måneden. Den første uken jeg bodde der så tettet toalettet seg. Dvs at det rant og rant vann og dritt ut av toalettet. Jeg fikk litt småpanikk og ringte rørlegger med en gang. Han kom, rotet litt rundt, ringte huseier og hadde en samtale med han osv. Etter noen timers arbeid så sier plutselig huseier at det er et kverntoalett. (Det er altså en kvern i veggen). Dette visste jeg ingenting om og han sa heller ingenting om dette i første telefon med rørlegger. Det viste seg at det satt en tampong fast i kvernen, så den hadde blitt ødelagt. Jeg er gravid og bruker ikke tamponger nå. Jeg hadde heller ikke hatt besøk av venninner på den knappe uken jeg hadde bodd der. Enden på visa er at jeg får en regning på 16.000 kroner fra rørleggeren. Rørleggeren mente at det var en selvfølge at huseier tok regningen. Huseier mener at det er mitt ansvar. Jeg tok en telefon til advokaten min og han mente at det er huseiers ansvar, men jeg har ikke tatt saken videre. Er dette en regning jeg må beregne å ta? Anonymkode: 024d0...6da 30 k i mnd, da bør du jo kunne kjøpe noe heller?? Anonymkode: ec717...467 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 Leier du i Oslo? Er jo blodpris du leier for. Anonymkode: ac311...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Leier du i Oslo? Er jo blodpris du leier for. Anonymkode: ac311...1c0 hvordan kan du vite at det er blodpris? står ngenting om leiligheten, størrelse ol. Anonymkode: 07fc9...a32 2
Vinglass Skrevet 13. september 2019 #8 Skrevet 13. september 2019 Dette er huseieren sitt ansvar helt klart. 1
Hill83 Skrevet 13. september 2019 #9 Skrevet 13. september 2019 Hva står i kontrakten din om vedlikehold ? 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #10 Skrevet 13. september 2019 3 timer siden, Hill83 skrev: Hva står i kontrakten din om vedlikehold ? Tidligere beboers brukte tamponger i kverntoalettet går ikke under 'vedlikehold'. Anonymkode: effc3...ff5 7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #11 Skrevet 13. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: hvordan kan du vite at det er blodpris? står ngenting om leiligheten, størrelse ol. Anonymkode: 07fc9...a32 Hvis man leier en leilighet av den størrelsen og standarden som forsvarer en pris på 30.000 i mnd, kunne man vel like gjerne spart opp og kjøpt noe selv. Anonymkode: 13d7a...d50 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #12 Skrevet 13. september 2019 Dette er huseiers ansvar, så fremt det ikke er lett å bevise at du har vært «uaktsom». Anonymkode: f2bed...c73 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #13 Skrevet 13. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man leier en leilighet av den størrelsen og standarden som forsvarer en pris på 30.000 i mnd, kunne man vel like gjerne spart opp og kjøpt noe selv. Anonymkode: 13d7a...d50 Det kan være flere årsaker til at man velger å leie i en kortere eller lengre periode selv om man har råd til å kjøpe. Anonymkode: bcaf0...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå