Gå til innhold

Forutse hvor mange som kommer på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Oslo og selger nå. Lurer på, utfra antall som laster ned prospekt eller antall som lagrer annonse, om man kan estimere antalm som kommer på visning og antall som byr.

Anonymkode: 982ca...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope. 

Vi hadde et veldig høyt antall nedlastninger og folk som så på annonsen. 

10 på visning.

2 budgivere. 

Men begge ville ha leiligheten. Så endte 1 mill over prisantydning. 

Anonymkode: 24769...7e6

Skrevet

det er jo så vanskelig å forutsi, det kan ikke meglere engang. Kommer an på været, på andre visninger rundt.. Eller noe helt uforutsett, som da vi har kjøpt vår første leilighet i Oslo, helga før var det skyting i nabohuset, i et egentlig veldig bra område. Men det kom i alle aviser, og det var ingen på visning, bare oss. Da vi solgte 7 år senere, gikk leiligheten opp nesten to millioner.

Anonymkode: ebd29...6fc

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg lastet ned mange prospekter men dro ikke på alle visningene. Av og til passet det ikke med jobb eller jeg var på en annen visning samtidig og måtte prioritere hvem jeg syntes var mest interessant. 

Antall som kommer på visning har lite å si. Folk kommer på visning og finner ut at leiligheten var mindre enn de fikk inntrykk av på prospektet, at det er dårligere lysforhold enn de trodde, de finner en bedre leilighet senere på dagen, de finner feil som de tenker blir dyrt å fikse eller at det rett og slett ikke føles riktig. osv. Jeg var på flere visninger der jeg ikke la inn bud fordi leiligheten føltes feil for meg, fikk ikke den gode magefølelsen. I leiligheten jeg kjøpte tilslutt fikk jeg den gode følelsen med en gang og det bare føltes rett å by. Sikkert 10-12 stk på visning men bare meg og 2 andre som la inn bud. 

Anonymkode: 65dcf...10b

Skrevet

Nei det er helt umulig å forutsi, men megleren kan si noe om hvordan salget har vært i området i det siste og om den typen leilighet du har generelt er lettsolgt eller ikke.

Jeg laster ned noen prospekter/ går på visninger selv om jeg ikke har noen som helst planer om å flytte før om 2-3 år.  Litt for å orientere meg om hva slags leiligheter som tilbys i interessante områder, og noen ganger for å kikke på praktiske detaljer, smarte ombygninger og kule løsninger :) 

Anonymkode: dc331...cf6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...