Gå til innhold

Innpåsliten og ubehagelig husvert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier hos ett pensjonert ektepar. De virket veldig innpåsliten på visning og ville ha meg der lenge. Jeg måtte hilse på familien deres og komme opp i huset hvor de bor ovenfor. Leiligheten er veldig fin samtidig billig og jeg valgte til tross for dette å leie her, da jeg tenkte jeg blir å få fred når jeg leier. Slik ble det ikke

Dagene jeg flytter inn henger de i vinduet, kommer med flere familiemedlem jeg må hilse på og maser mye. Her om dagen var jeg borte fra jobb, da kom han ut og sier «ser du var borte fra jobb idag» og jeg måtte forklare at jeg var syk. Dette syns jeg faktisk ikke de har noe med. 

Har jeg besøk spørr han hvem de er og vil hilse på de. Han er konstant utenfor huset, i garasjen eller lignende. I tillegg deler vi felles inngang hvor han har ett oppbevaringsrom og her er han også ofte.

Igår ringte han på og jeg åpnet ikke da jeg stod i dusjen. 10 minutt senere ringer han på pånytt, og jeg sendte tilslutt melding om det var noe da jeg ikke hadde stelt meg. Idag møtte jeg på han pånytt og da sier han at han og konen ønsker å komme inn i leiligheten min for å se hvordan jeg har fått det her inne. Hva kan jeg gjøre her? Syns dette er slitsomt og ubehagelig 

Anonymkode: 76583...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plagsomt! Men de av en generasjon som er vant til å være veldig sosiale, og skjønner ikke at de er innpåslitne. Forhåpentligvis roer det seg når de merker at du ikke nødvendigvis åpner, at du har låst dør og ellers er høflig men avmålt. Gi det litt tid, så slipper du forhåpentligvis å klikke på dem. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Taffel skrev:

Plagsomt! Men de av en generasjon som er vant til å være veldig sosiale, og skjønner ikke at de er innpåslitne. Forhåpentligvis roer det seg når de merker at du ikke nødvendigvis åpner, at du har låst dør og ellers er høflig men avmålt. Gi det litt tid, så slipper du forhåpentligvis å klikke på dem. 

Ja veldig! De liker heller ikke at jeg har igjen persiennene men jeg orker ikke ha hodene deres gloende inn her hver time. I tillegg får jeg en «ekkel» følelse av de, som om det er noe rart ved dem. Folk som har vært på besøk beskriver samme følelsen 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja veldig! De liker heller ikke at jeg har igjen persiennene men jeg orker ikke ha hodene deres gloende inn her hver time. I tillegg får jeg en «ekkel» følelse av de, som om det er noe rart ved dem. Folk som har vært på besøk beskriver samme følelsen 

Flytt !!!

Anonymkode: 59b3b...f36

• Liker 7
Skrevet (endret)

Dette høres ut som folk som ikke har leid ut før. 

Ikke åpne døren umiddelbart om de ringer på, ikke svar når de ringer men send heller en SMS. Begrens kontakten og ikke innled samtaler bare du skal hente posten. 

Og begynn å se etter en annen leilighet. 

Ang. persiennene så værærlig og si at du har de nede fordi det er plagsomt at de kikker inn vinduene. Spør om de selv ville at noen stirret inn til dem. 

Endret av Antoinette
  • Liker 8
Skrevet

De har sikkert kamera i speilet ditt 🤣🤣

hvor er boden hans ? Vegg i vegg m din leilighet ? 

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Flytt. Det der er ikke normalt i det hele tatt. Å glo inn vinduene og å blande seg i absolutt alt. De har ikke respekt for at du har et privatliv. Når de ikke eier grenser, hva er det neste de finner på. 

Skrevet
Akkurat nå, Antoinette skrev:

Dette høres ut som folk som ikke har leid ut før. 

Ikke åpne døren umiddelbart om de ringer på, ikke svar når de ringer men send heller en SMS. Begrens kontakten og ikke innled samtaler bare du skal hente posten. 

Skal prøve dette! Håper han tok hintet når han ringte på flere ganger og jeg ba han sende melding men tviler litt. Når de spurte om å komme inn svarte jeg at jeg har ikke så mye tid for dagen men at jeg skulle si ifra om det var en dag som passet. Dette var bare for å ikke være uhøfelig 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har sikkert kamera i speilet ditt 🤣🤣

hvor er boden hans ? Vegg i vegg m din leilighet ? 

Jeg har tenkt tanken 😅 Ja den er rett utenfor her vegg i vegg. Han kan stå der inne i alt ifra 30-60 minutter om gangen

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, MadameDeRosa skrev:

Flytt. Det der er ikke normalt i det hele tatt. Å glo inn vinduene og å blande seg i absolutt alt. De har ikke respekt for at du har et privatliv. Når de ikke eier grenser, hva er det neste de finner på. 

Nei tenker det samme! Men det er veldig dumt for leiligheten er skikkelig fint og de leier ut mye billigere enn andre. Dette forklarte de med at de heller ville ha noen skikkelige og være snill enn hvem som helst. Skjønner ikke helt logikken i det de sa men.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt tanken 😅 Ja den er rett utenfor her vegg i vegg. Han kan stå der inne i alt ifra 30-60 minutter om gangen

Finn en ny leilighet. Og heng opp et eller annet over den veggen.... 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What ? Hva er på din del av den veggen ? 

Skrevet

Helst ikke si speil montert i veggen 🤣

Skrevet

Det er ikke speil heldigvis, bare vanlig vegg 🤣🤣😅

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kanskje du kan sette grenser og forklare dem hvordan du vil ha det? Sånne folk kan være rare 

Endret av Hemliganonym
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke speil heldigvis, bare vanlig vegg 🤣🤣😅

Enda godt ! Har du undersøkt veggen for hull? Hva slags rom er denne veggen i i din leilighet ? 

• Liker 2
Skrevet

Merker jeg blir paranoid på dine vegne haha 

• Liker 3
Skrevet

Det kan være at de rett og slett er veldig sosiale og at de føler at du er et slags nytt "familiemedlem". Kleint, men ikke nødvendigvis vondt ment av dem. 

For noen tiår siden leide vi i en 4-mannsbolig i Oslo. Det var 4 leiligheter. I de 3 andre bodde familiemedlemmer. I den 4 bodde vi. Vi ble invitert på både det ene og det andre av sosiale sammenkomster. Vi prøvde å forklare at vi begge jobbet veldig mye, og ikke hadde så mye tid for å være sosiale med naboene (altså "storfamilien" vi leide hos). For oss ble det etterhvert helt feil. Følte vi måtte snike oss rundt husveggene for å ikke bli sett. Så de oss, var det "Kom og spis med oss!". Veldig hyggelig, egentlig. Men det passet ikke oss. Så vi flyttet til et mer "privat" sted. 

Anonymkode: d9240...dbf

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...