Gå til innhold

Bruksenheetsnummer/leilighetsnummer på leid leilighet i enebolig. Hvordan finne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på seeiendom.no, men leiligheten som skal leies har ikke eget bruksenheetsnummer såvidt jeg vet. Det er sokkelleilighet i en enebolig. 

Anonymkode: 21308...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal stå på ytterdøren, på den smale langsiden, altså den delen som går inn mot veggen når den er lukket om du skjønner.

Anonymkode: 1a355...7ee

• Liker 2
Skrevet

Leilighetsnummre er ganske logisk satt såvidt jeg har forstått, så en kan tenke seg til det.. K for kjeller, H for hovedetasje, L for loft.

de to første tallene er etasjenummer og de to neste tallene er leilighetsnummer telt opp fra venstre til høyre når en kommer inn døra.

feks. kan det være H0102, da er det første hovedetasje leilighet nr.2 fra venstre.

Skrevet

Er det en intern dør mellom sokkelleiligheten og resten av huset? 

Anonymkode: d41f0...216

Skrevet

Det er tre dører på samme plan på ene siden av huset. Den første vet jeg ikke om er til en annen leilighet eller om det er en del av eneboligen utleier bruker. Den andre er til leiligheten. Den går ned en trapp i en separat gang og leder til en annen dør som fører inn til sokkelleiligheten. Den tredje døren er til delen utleier bor i. 

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Har sett på seeiendom.no, men leiligheten som skal leies har ikke eget bruksenheetsnummer såvidt jeg vet. Det er sokkelleilighet i en enebolig. 

Det er slett ikke alle sokkelleiligheter i eneboliger som har eget bolignummer. Jeg vil tro at det er de færreste som har det.

Det er intet regelstridig ved å bo i en sokkelleilighet som ikke har eget bolignummer.
Krav til rømmingsveier må være ivaretatt, men det er intet krav om at utleieboliger skal ha eget bolignummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...