AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jeg går på universitetet og nå har vi fått tildelt faste grupper ut semesteret. Vi er ei gruppe på seks personer, der to av disse personene er veldig indirekte frekke. Når vi møter opp i gruppa så setter de seg ned med hendene i kryss og sier ingenting. De sier ikke hei når vi sees, nesten litt overlegen. De er veldig tette sammen, så de splitter gruppa og gjør det vanskelig å samarbeide. Jeg prøver å engasjere gruppa til å faktisk bidra, men det virker som om spesielt de to misliker å være der. I tillegg hvis gruppa går igjennom noe vi har forberedt kan de sitte å hviske og tiske i mens noen andre prater. De er bare veldig utrivelige og jeg gruer meg nesten til å dra på gruppemøtene på grunn av de to. Heldigvis er resten veldig greie, men disse to ødelegger hele gruppedynamikken. Tips til å håndtere slike? Anonymkode: 4d37e...206
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Si det til dem. Anonymkode: d9dfc...4aa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Skrevet 13. september 2019 Har dere en veileder, ta det i så fall opp der. Vi har fått utrolig god hjelp fra veileder når slikt har oppstått. Med mindre du har god nok kjemi med de andre to, drøft det der. Anonymkode: e657f...c52
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #4 Skrevet 14. september 2019 Sikker på at de er overlegne? Kan det være at de egentlig føler seg underlegne, usikre, redde for å si noe feil, ikke føler seg trygg og inkludert i gruppa? Anonymkode: b2f0c...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå