Gå til innhold

Opererte utstående ører, ikke fornøyd (hjelp)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For 8 måneder siden opererte jeg mine utstående ører hos en privat klinikk i Oslo. Operasjonen gikk greit, hadde ingen smerter under operasjonen eller senere. 

Jeg opererte begge ørene, men kun det ene øret ble fint. I det andre øret har det blitt igjen en hudfold som ikke går bort.

Jeg fikk beskjed om at denne kommer til å krympe og forsvinne av seg selv, noe den ikke har gjort.

Jeg opererte ørene mine fordi jeg fikk dårlig selvtillit av at de var utstående - noe som førte til at jeg aldri gikk med håret i hestehale eller opp i offentligheten.

Når jeg endelig sparte opp penger og opererte ørene tenkte jeg at jeg kunne begynne å føle meg selvsikker og fin rundt andre med håret opp..

Men på grunn av hudfolden i det ene øret er jeg tilbake hvor jeg startet.. jeg syntes hudfolden er utrolig stygg og uattraktiv! Jeg er skikkelig redd for at noen skal legge merke til den og vil ikke gå med håret opp nå heller..

Hva skal jeg gjøre?! Jeg finner ingenting om noen som har opplevd det samme på Internett.. kommer den til å gå bort? Eller må jeg fjerne den hos en annen lege? 

Tusen takk for svar! 

C7F87046-966E-425E-8030-75F770F61780.jpeg

47E1C918-DBF7-4600-AF51-B6161F412125.jpeg

Anonymkode: 18d89...dde

Skrevet

Er det den ene "bulken" inni øret du mener? Ser ingenting unormalt her...

Anonymkode: 11b13...77b

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det den ene "bulken" inni øret du mener? Ser ingenting unormalt her...

Ja det er den bulken, hadde ikke den i øret før jeg opererte og det andre øret har heller ikke en slik bulk /: 

Skrevet

Sånn går det når du skal begynne og operere ting pågrunn at du ikke er fornøyd med deg selv..

Jeg kan garantere deg at folk sitter ikke og stirrer på øret ditt når man snakker.

Nei det går ikke bort.

Anonymkode: c77c4...55c

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det er den bulken, hadde ikke den i øret før jeg opererte og det andre øret har heller ikke en slik bulk /: 

Ah. En gang jeg skulle ta piercing i øret fikk jeg beskjed om at den typen jeg ville ha kunne jeg ikke ta pga manglende "bulk", så jeg vil tro alle ører er forskjellig. Du har fine ører. Ingen driver å glor inni øret ditt uansett haha.

• Liker 11
Skrevet

Du virker veldig fiksert på ørene dine. Jeg synes de er fine, og jeg er en sånn en som legger merke til ørene til andre. 

Anonymkode: 48e7f...a21

• Liker 14
Skrevet

Jeg så heller ingenting, absolutt ingenting, unormalt med dette øret. Det ser ut som et hel vanlig øre. Seriøst, det er ingenting galt med øret ditt! 

Anonymkode: 6da8e...8a2

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så heller ingenting, absolutt ingenting, unormalt med dette øret. Det ser ut som et hel vanlig øre. Seriøst, det er ingenting galt med øret ditt! 

Og den folden du skriver om hadde jeg ikke tenkt over om jeg hadde møtt deg. 

• Liker 6
Skrevet

Nå har jeg studert øret ditt og ser ingenting galt med det!!

Anonymkode: 9a007...98b

• Liker 4
Skrevet

Sånn går det når du skal operere fordi du ikke er fornøyd.

Ikke skyld på andre, dette er din egen feil. Slutt og bry deg om hva folk tenker og heller tenk på deg selv.

Skrevet

Jeg ser hva du mener. Det er jo ganske synlig.

Har du spurt legen om hvor lang tid det ville ta før den forsvant? 

Anonymkode: 89386...454

Skrevet

De ser helt normale ut og fine ører. 

Anonymkode: fa7f6...0d3

• Liker 6
Skrevet

Jeg la ikke merke til at noe var galt engang..

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser hva du mener. Det er jo ganske synlig.

Har du spurt legen om hvor lang tid det ville ta før den forsvant? 

Anonymkode: 89386...454

Jeg sa ifra til legen om det 2 måneder etter operasjonen og da ba de meg ta kontakt etter et halvt år for å se om den har krympet, men jeg ga det litt lenger tid siden familien min mente at den hadde blitt mindre.. har tenkt til å kontakte de igjen nå

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig glad når dere skriver slikt, er en liten oppvekker på at dette kanskje er noe som kun jeg legger ekstra merke til.. men ønsket heller da at begge ørene hadde denne hudfolden eller at begge ikke hadde det.. slik at de kunne være like på begge sider

Annonse
Skrevet

Jeg så det kun fordi jeg lette etter det, men jeg så det ikke med en gang. Jeg hadde aldri sett det om jeg ikke visste hva jeg skulle se etter. Det er nok kun du som ser dette. Du kan trygt gå med håret oppsatt.

Anonymkode: c2800...000

• Liker 1
Skrevet

Trodde alle hadde en sånn bulk.. Har hvertfall aldri tenkt at det er noe unormalt. Ørene dine ser helt normale ut. Slapp av! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte faktisk Google et øre for å se om det var noe «unormalt» med ditt, så lite bemerkelsesverdig er det altså. Så slutt og stress, det er da ikke et menneske i verden som glor så nøye på ørene til andre. 

Anonymkode: 9d619...d12

• Liker 5
Skrevet

Off topic. Og om du klarer å ha vanlige ørepropper i ørene som følger med når du kjøper mobil, så er alt supert 🙂 

Jeg har ikke komplekser for ørene, men sånne propper faller alltid utav ørene mine. 

Anonymkode: fa7f6...0d3

• Liker 2
Skrevet
På 12.9.2019 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ifra til legen om det 2 måneder etter operasjonen og da ba de meg ta kontakt etter et halvt år for å se om den har krympet, men jeg ga det litt lenger tid siden familien min mente at den hadde blitt mindre.. har tenkt til å kontakte de igjen nå

Hvorfor skal du gå til et annet sted å fikse det hvis de allerede har sagt at de skal gjøre det? Det burde være null stress hvis det faktisk er hud. Ser folden din, men tror ikke jeg hadde brydd meg med den selv.

Skjønner dog at du valgte å operere ørene dine in the first place, alltid syntes at det er mindre pent på en måte, selv om det ikke er stygt heller.

Anonymkode: 83eb9...0be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...