tommeline Skrevet 16. mai 2005 #1 Skrevet 16. mai 2005 17.mai i morgen, og mannen skal ha på seg sin bunad for første gang. Men hvordan var det nå disse strømpebåndene skulle festes? :klø: Noen som kan beskrive eller har en link til et sted med beskrivelse?
Fakse Skrevet 16. mai 2005 #2 Skrevet 16. mai 2005 På min mann sin bunad (som er nordlandsbunad) knytes de øverst på strømpene, sånn at bare duskene som stikker ned vises under kanten på buksa. Men det varierer vel fra bunad til bunad tenker jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #3 Skrevet 16. mai 2005 Det varierer nok litt, men mannen min drar strømpa godt over kneet, begynner å snurre hentebandet ytterst (over kneet), krysser innerst og tilbake og knyter knute ytterst. Da vises kun endene på hentabandet under nikkersen (Øh, ikke lett forklart )
Eføy Skrevet 16. mai 2005 #4 Skrevet 16. mai 2005 I tilfelle du er usikker på hvordan den skulle se ut, så kan du jo kanskje finne bildet på denne nettsiden? http://www.heimen.net/bunad_mann.htm Så ikke ut til at det stod hvordan det skulle knytes, men det er i hvertfall bilder tror jeg.
tommeline Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2005 Takk for alle svar :rosasmil: Var egentlig mest usikker på hvordan båndene ble festet, for de skulle visst ikke knytes... Men fant et bilde på Husfliden sine sider, så tror det skal gå sånn noenlunde... Hvis ikke får vi jukse med en liten knute eller sikkerhetsnåler... Da skulle alt være klart til i morgen. Håper det ikke plaskregner da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå