Gå til innhold

Hvor lenge er barnet ditt i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvejobber i ny jobb hvor det er MYE overtid  vanligvis er vakten fra 8.30-16.30. Nå starter vi 08 og jeg MÅ gå halv fem for å hente i BHG, da jeg kommer til barnehagen har barnet mitt på 1 år hvert 9,5 timer i barnehagen. 

I går hyl gråt jeg for jeg hadde så dårlig samvittighet, selvom jeg vet at barnet mott har det bra der så synes jeg det er altfor lenge. 

Jeg lurer nå på å takke nei til jobben å lete etter noe annet i stedet, jeg er bare redd for å ikke greie å finne noe med bedre arbeidstid (8-4) 

Jobben nå er man-fre og fri hver helg, men veldig fysisk tung (lager). 

Sjefen så han skulle finne en løsning med at jeg gikk 16.30 hver dag, men har ikke funnet noen, sa da jeg spurte han skulle finne løsning og SEP dsen jeg fungerte i jobben først. 

Føler meg helt lost. Ikke er jeg arbeidssky, og jeg står alltid på. Derfor føler jeg meg helt dust. 

Sorry rotete innlegg håper noen har noen tips :)

Anonymkode: d9bfb...a7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre barn er i barnehagen i drøye 8 timer hver dag. Har en helt pyton arbeidssituasjon men arbeidsstedet er nær hjem og barnehage, derfor ser jeg ikke at jeg har noe annet valg enn å forbli i den jobben jeg har. Alternativet er å søker jobber lenger borte, og da blir det lett 9,5 timer i barnehagen hver dag for barna våre.

Anonymkode: 13df0...2a6

• Liker 1
Skrevet

Ca 7 - Max 8 timer 

Anonymkode: 10381...da0

Skrevet

Er du alene med barnet? Hvis ikke, har ikke mannen din mulighet til å hente tidligere eller levere senere? Jeg synes 9,5 timer er lenge for en 1-åring, men må man så må man selvfølgelig.

Min på snart 2 er i barnehagen 7 timer hver dag. Jeg jobber som lærer på barneskole og har bunden arbeidstid fra 8-14:30. Det gjør at jeg kan levere 7:45 og hente 14:45, og heller jobbe mer på kvelden når barnet har lagt seg. 

Anonymkode: e51b0...2e1

• Liker 2
Skrevet

Mellom 7,5 og 8,5. Leverer mellom halv åtte og åtte, og henter mellom halv fire og fire.

Skrevet

Takk for svar. Tror jeg må takke nei til jobben å se om jeg kan finne en med bedre arbeidstid. Som 08-16. Det er altfor lenge 9,5timer hver dag. Og snart kommer jo vinteren og da må jeg beregne mer tid å han ender opp kanskje med å være der i 10timer, nei det går ikke 😣

Skrevet

Det varierer veldig :) Noen ganger 5, noen ganger 6, noen ganger 7 og en sjelden gang 8 timen :) Også får hun fri noen ganger :) 

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage, og det er noen barn som er der alt for lenge, etter min mening. Etter 7,5 time er barna slitne. Spesielt de som er under 3 år. Jeg mener helt bestemt at det burde vært en makstid på 7,5 time. Folk kan si hva de vil, men etter mange års erfaring med jobb i bhg er det helt tydelig at det er nok for de små.  Det er som en arbeidsdag å være i barnehagen for barnet ditt. Så se etter en ny jobb du.

Anonymkode: a7de5...73f

• Liker 11
Skrevet

10 timer i bhg for en på ett år går ikke. 

Det er tross alt deg ungen skal bli kjent med, ikke bhg personellet. 

Anonymkode: 528aa...687

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Emma89 skrev:

Det varierer veldig :) Noen ganger 5, noen ganger 6, noen ganger 7 og en sjelden gang 8 timen :) Også får hun fri noen ganger :) 

Hva slags jobb har du? 

Anonymkode: a94e4...727

Skrevet

5-6 timer. Et par ganger i måneden 7-8 timer 

Anonymkode: ae7a4...7de

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Noen dager 6 timer, andre dager i 9 timer. Stort sett fra 7.15-16.00 da vi begge jobber litt unna.  Våkner dog kl 05.00 hver dag, og maser om å gå i bhg fra kl 06.00.

Skrevet

Åssen jobber alle dere som greier å ha barnet 5-6 t i BHG? 

• Liker 8
Skrevet

8-8,5 timer for barna på 2 og 5. Sånn blir det bare!

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags jobb har du? 

Far har fleksi, jeg jobber deltid og går skole :) 

Skrevet

De dagene jeg er alene med han hender det at han er i barnehagen i 8 1/2 timer, men noen dager er det kortere hvis svigermor kan hente tidligere. De dagene mannen min har fri (han har rullerende turnus hvor han jobber 4 dager og så har 5 dager fri) er han enten hjemme fra barnehagen eller i barnehagen i 5 timer fra 9-14. 

Skrevet

Som regel ca 6 timer. Fordi vi legger det opp sånn med arbeidstidene våre, og hvis vi begge må jobbe sent så henter bestefar. Godt for barna å slippe så lange dager. 

9,5 timer hver dag er lenge. Men har man ikke annet valg så må det jo bli sånn. 

Anonymkode: d979e...a9e

Skrevet

Vi klarer det med 7 timer.

Min mann jobber mye og langt fra hvor vi bor. Men han har muligheten til å ha kort dag på mandag og fredag. Jeg jobber redusert, 80 %. Og ja, vi sparer penger på det, og ja, vi sparer til min pensjon. Vi visste at det ville bli slik før vi fikk barn, så vi snakket om det og planla. 

Anonymkode: a90b1...44d

• Liker 2
Skrevet

Barna mine har variert med hvor lenge de har vært i bhg, avhengig av vår jobbsituasjon. Nå er de der 6,5 timer fordi jeg jobber redusert med kortere dager hver dag. Merker stor forskjell på hvor slitne de er på ettermiddagen nå kontra lengre dager. 9,5 er veldig lenge. Om det er den eneste muligheten for at man skal kunne ha en jobb og man er alene med barnet, må det jo bare bli sånn, men det er langt fra ideelt. Jeg har inntrykk av at 8 timer er veldig vanlig her hvor vi bor, og det er jo lenge nok, det, men likevel stor forskjell på det og være enda halvannen time lengre. 

• Liker 1
Skrevet

Noen dager henter jeg han etter 6 timer, men som regel blir det 8t.

Anonymkode: 2d636...d88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...