Evig student Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Noen som har erfaringer med å ha en bryllupsfest en tid etter vielsen? Vi har giftet oss borgerlig uten at noen visste om det i forkant. Dette fordi vi ville gifte oss, men ikke orket alt styret med et godt planlagt kirkebryllup. I dagene etter har vi fått mange spørsmål om vi skal ha fest, og med alle som spør har vi fått litt lyst til å feire med en skikkelig fest med venner og familie. Vi tenker ikke en treretters middag, men heller et stort tapas bord etterfulgt av kaker. Og øl og vin. Vi ønsker jo en dag sammen med venner og familie, men ikke så mye styr som et vanlig bryllup. Noen som har noen gode ideer, eller som har gjort noe lignende? Vil jo at det skal være flott, og at gjestene skal ha en uforglemmelig opplevelse sammen med oss.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Henger meg litt på her. Vi ønsker noe lignende. Tenker bare gifte oss på rådhuset en dag, og invitere alle til fest en kveld, med buffet og hygge. Jeg har vært ett bryllup som fant sted flere måneder etter vielsen som var i utlandet på en ferietur, da viste de bilder og video fra ferien før middagen. De hadde velkomstdrink først, så satt vi oss ned til bords og det ble vist denne videoen, også var det buffet og kjøpt inn alkohol. Mens man spiste var det taler og underholdning fra gjester,som et vanlig bryllup bare ikke så høytidelig, og fest med dansing etterpå. Ellers har jeg vært i flere kirkebryllup med uformell fest og buffet etterpå også Anonymkode: 3b6f9...209 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Jeg skal snart i slik fest. Veldig kjekt at brudeparet, som gifter seg i utlandet på forhånd, har en fest for alle som ikke er tilstede da senere. Gleder meg! At de allerede er gift betyr ikke noe. Har forstått det slik at det blir en noe mer løssluppen fest enn de fleste bryllupsfester er. Ikke så stramt. Maten mer uformell. Det synes jeg høres herlig ut. Anonymkode: 7eaad...ed1 1
Evig student Skrevet 12. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Henger meg litt på her. Vi ønsker noe lignende. Tenker bare gifte oss på rådhuset en dag, og invitere alle til fest en kveld, med buffet og hygge. Jeg har vært ett bryllup som fant sted flere måneder etter vielsen som var i utlandet på en ferietur, da viste de bilder og video fra ferien før middagen. De hadde velkomstdrink først, så satt vi oss ned til bords og det ble vist denne videoen, også var det buffet og kjøpt inn alkohol. Mens man spiste var det taler og underholdning fra gjester,som et vanlig bryllup bare ikke så høytidelig, og fest med dansing etterpå. Ellers har jeg vært i flere kirkebryllup med uformell fest og buffet etterpå også Anonymkode: 3b6f9...209 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal snart i slik fest. Veldig kjekt at brudeparet, som gifter seg i utlandet på forhånd, har en fest for alle som ikke er tilstede da senere. Gleder meg! At de allerede er gift betyr ikke noe. Har forstått det slik at det blir en noe mer løssluppen fest enn de fleste bryllupsfester er. Ikke så stramt. Maten mer uformell. Det synes jeg høres herlig ut. Anonymkode: 7eaad...ed1 Akkurat det vi har tenkt i forhold til maten - flere timer med bordet med ørten taler er ikke vårt ønske. Men hva tenker dere om et skikkelig tapasbord med mye skikkelig mat på? Blir selvfølgelig stort kakebord og bryllupskake også. Jeg kverner litt på hvordan vi gjør det med antrekk - om jeg bare skal ha en skjønn hvit enkel kjole (ikke brudekjole). Og gavebord: forventer jo ikke særlig gaver når det blir slikt bryllup - så har jo liksom ikke så lyst å sette det klart. Samtidig så vet jeg jo at vi kommet til å få endel. Vil jo ikke at det skal være en fest for å få gaver liksom. ☺️
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, Evig student skrev: Akkurat det vi har tenkt i forhold til maten - flere timer med bordet med ørten taler er ikke vårt ønske. Men hva tenker dere om et skikkelig tapasbord med mye skikkelig mat på? Blir selvfølgelig stort kakebord og bryllupskake også. Jeg kverner litt på hvordan vi gjør det med antrekk - om jeg bare skal ha en skjønn hvit enkel kjole (ikke brudekjole). Og gavebord: forventer jo ikke særlig gaver når det blir slikt bryllup - så har jo liksom ikke så lyst å sette det klart. Samtidig så vet jeg jo at vi kommet til å få endel. Vil jo ikke at det skal være en fest for å få gaver liksom. ☺️ Et skikkelig tapasbord høres veldig bra ut. Noe for alle! Jeg synes det er absolutt på sin plass med gave. Der jeg skal sto det at det er ønsket penger til reise. Man har faktisk giftet seg, og spanderer en flott fest, så jeg ville ha gitt gave uansett. Veldig glad for at de skrev hva de ønsker, så jeg slipper å lure på hva jeg skal gi! Synes også at man ha pent antrekk i slik fest. Det er en bryllupsfest, selv om paret allerede er gift. Anonymkode: 7eaad...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 Tapasbord høres bra ut det Så lenge det er nok mat sånn at alle blir mette og ikke liksom må dra for å spise mer 😂 Vet også om en del som har grillbuffet eller helstekt gris ol, det viktigste er at maten er god og det er nok Om du synes det er ubehagelig å "kreve" gaver kan du jo bare ha en gaveliste med gaver i litt ulik prisklasse på lur om noen spør. Anonymkode: 3b6f9...209
Evig student Skrevet 12. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2019 Huff ja sånn med gaver er litt kleint synes jeg. Men må andre siden elsker jeg når andre har skrevet gaveønsker - så mye lettere. Ja grillbuffet har vi tenkt på - men siden det blir på vinteren er det greit med noe som kan stelles i stand inne. Mat pleier jeg alltid å sitte igjen med til en uke etterpå - er livredd for å få for lite ☺️ 1
Evig student Skrevet 12. september 2019 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et skikkelig tapasbord høres veldig bra ut. Noe for alle! Jeg synes det er absolutt på sin plass med gave. Der jeg skal sto det at det er ønsket penger til reise. Man har faktisk giftet seg, og spanderer en flott fest, så jeg ville ha gitt gave uansett. Veldig glad for at de skrev hva de ønsker, så jeg slipper å lure på hva jeg skal gi! Synes også at man ha pent antrekk i slik fest. Det er en bryllupsfest, selv om paret allerede er gift. Anonymkode: 7eaad...ed1 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et skikkelig tapasbord høres veldig bra ut. Noe for alle! Jeg synes det er absolutt på sin plass med gave. Der jeg skal sto det at det er ønsket penger til reise. Man har faktisk giftet seg, og spanderer en flott fest, så jeg ville ha gitt gave uansett. Veldig glad for at de skrev hva de ønsker, så jeg slipper å lure på hva jeg skal gi! Synes også at man ha pent antrekk i slik fest. Det er en bryllupsfest, selv om paret allerede er gift. Anonymkode: 7eaad...ed1 Du sier noe☺️ Får virkelig sette meg i tenkeboksen her, vi bør jo snart få unvitert siden det blir midt i julebordssesongen🎄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå