Gå til innhold

Hvor ofte kommer barna på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har flyttet ut og jeg syntes jeg ser henne lite. Hun er 20 år. Vi har fast middag en dag i uken. Hun er flink og står på med skole og hun har kjæreste. Skjønner at hun har nok å styre med så prøver ikke å mase for mye😅Hvor ofte får dere barna på besøk? 

Anonymkode: 6b175...8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn, men jeg besøker mi. Mor og far ca en gang i uken/annenhver uke. Så snakker vi på telefon et par ganger i uken, og jeg føler vi ser hverandre ofte. Tenker en gang i uken er mer enn de fleste jeg kjenner besøker foreldrene sine 

• Liker 5
Skrevet

Fast middag hver uke? Det hørtes veldig mye ut, spør du meg.  

Min datter har også flyttet ut i høst, og jeg har møtt henne til felles middag en gang på den siste mnd. Hun har lovet å komme hjem til min bursdag i oktober. 

Når min sønn flyttet for to år siden så vi han ikke før til jul. selv om han var kun 10 mil hjemmefra. Han hadde ikke tid, og jeg tenker at det er helt i orden. De skal finne seg selv om sin egen hverdag, og vi som foreldre støtter ved behov, men skal ikke mase for mye på dem. 

Anonymkode: 3fab1...209

• Liker 11
Skrevet

Middag fast hver uke er mer enn jeg har sett foreldrene mine på noe tidspunkt siden jeg flyttet hjemmefra for snart 20 år siden...

• Liker 14
Skrevet

Fast en gang i uka er mye!

Anonymkode: 8eac4...cc8

• Liker 1
Skrevet

Har ikke spist middag hos pappa mere en 2 ganger i år.

Skrevet

Minne eldste har flyttet hjemmefra, den eldste flyttet for 9 år siden :) etter det har det vært en "på besøk hos mor helg" i ny og ne, annenhver jul her og hos svigers osv.. Nå som de har eget hus regner jeg med de vil feire jul der og skape egne tradisjoner som seg hør og bør. Nestemann ut av redet flyttet nå nylig, kommer innom hjemme rett som det er og overnatter gjerne men det er ikke noe regelmessig og helt opp til dem selv hvordan de gjør det. Har vi andre planer er de gjerne "hjemme alene" også. 

Selv har jeg bodd hjemmefra siden jeg var 16 og ser mine foreldre noen ganger i året men snakker med dem mer regelmessig på telefon, vi mailes osv. 

Jeg tenker at i det ens barn er klar for å flytte ut er det opp til dem å velge hvor mye kontakt man vil ha, som forelder har jeg gjort mitt, gitt dem det grunnlaget de trenger og så får jeg stole på at de sier fra om de trenger meg ut over dette. Det handler om å slippe taket, og jeg skjønner at for noen er det vanskelig å gjøre. Stol på at du har gitt dem det beste grunnlaget for voksenlivet og vær backup hvis de trenger deg.

Å sette betingelser for daglig kontakt, middag hver uke osv er for meg helt feil - la dem bygge sitt liv og se stolt på at de får det til.

• Liker 2
Skrevet

Tenker at en fast middag i uka er nok når man studerer, når man bor nærme nok til å kunne gjennomføre det. Overgangen er nok stor for deg, men ikke push for mye. 

Anonymkode: c69b0...2fa

Skrevet

Kommer veldig Ann på hvor nære man er som familie ser jeg her. Jeg ser mine barn ofte. Et par ganger i uken. Men så er vi tett knyttet som familie 😊

Skrevet

Jeg ser/ møter mine foreldre ca en gang hver 3-4 mnd. Vi snakkes på tif ca hver 3-4 hver uke. Det er helt ok. Barnebarna ser de like ofte. Det går greit.

Anonymkode: 76bf6...17a

Skrevet

Jeg synes jeg er heldig som får studenten hjem på søndagsmiddag så godt som hver søndag. Hun studerer i samme by da, men jeg tar det likevel ikke som en selvfølge.

Noen ganger passer det ikke, og andre ganger kommer hun innom litt ekstra. Eller hun inviterer småsøsken på overnatting eller kino, og hun passer på å besøke bestemor av og til. Egentlig er jeg imponert og takknemlig, hun har jo mange jern i ilden med studier og jobb, men det er tydelig at vi ikke er helt glemt. 

Anonymkode: f7823...c71

• Liker 2
Skrevet

Eldste er 22 og studerer i en by mange busstimer unna, så ser henne ikke så ofte. Men vi har ofte kontakt via telefon 

Hun kommer hjem kanskje ei eller to helger i halvåret, i tillegg hender det at jeg drar ei helg dit hun bor (men da bor jeg på hotell siden hun bor i kollektiv)

Da hun startet studiet for 4 år siden så kom hun ofte hjem i helgene, men etter første året så dabbet turene hjem av og ble sjeldnere. Men det ser jeg på som et sunnhetstegn, at hun nå har etablert seg med venner, kjæreste og studentmiljøet. Akkurat sånn som det bør være :) 

Skrevet

Er nok den verste pappaen ever. Begge jentene mine har flyttet ut, men vi har søndagsmiddager minst annenhver uke. God mat og brettspill.❤️

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min datter bor 15 min unna mine foreldre. Vi ses gjennomsnittlig 1 gang i uka. Blir ofte invitert på middag lørdag eller søndag. Snakkes på telefon ca tredjehver dag. Ca annenhver måned inviterer foreldrene mine meg, søsknene mine, deres samboere, barnebarn, stebarnebarn og hunder til sammenkomst med middag og kaker. Veldig hyggelig 💕

Anonymkode: b5e33...54a

Skrevet
25 minutter siden, Mojito11 skrev:

Er nok den verste pappaen ever. Begge jentene mine har flyttet ut, men vi har søndagsmiddager minst annenhver uke. God mat og brettspill.❤️

🙄

Anonymkode: 06aff...48a

Skrevet

Jeg ser pappa hver dag, jeg bor sammen med han, i fremtiden håper jeg at jeg eller Søstra mi eier hus med utleieleieleilighet til han. Mamma ser jeg 2-4 ganger i måneden, noen ganger oftere. Vi er en nært knyttet familie. 

Anonymkode: 3197a...2a8

Skrevet

Jeg flytta over landet, og kom hjem i feriene: jul, påske ig sommer. Men da var jeg der noen uker. Snakket i telefonen en gang i uka ca. 

Men jeg har eldre søsken, de hadde opplevd det før. Nå besøker vi noen ganger i året. Vi har et godt forhold. 

Anonymkode: 26c38...e2a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser pappa hver dag, jeg bor sammen med han, i fremtiden håper jeg at jeg eller Søstra mi eier hus med utleieleieleilighet til han. Mamma ser jeg 2-4 ganger i måneden, noen ganger oftere. Vi er en nært knyttet familie. 

Anonymkode: 3197a...2a8

❤️

• Liker 2
Skrevet

Fra jeg var 20-28 var jeg hjemme ca. to ganger i året, en uke av gangen. Så fikk jeg barn selv, og vi besøker dem ca. fire ganger i året, alt fra en helg til en uke. Min søster er 20 og besøker dem to ganger i året. 

Anonymkode: a88d7...8ed

Skrevet

Vi ser svigers minst to dager i uka. Min mor er vi/jeg hos støtt og stadig. I hvert fall en gang i uka, ofte mange flere ganger. 

Har vært slik siden vi flyttet ut. Men vi er nok unntaket heller en regelen. Dagene går fort med studie, kjæreste, trening og andre gjøremål. En middag i uke høres absolutt helt OK ut, mer kan man nesten ikke forvente. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...