AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg var på ultralyd med det andre barnet mitt nå og sitter litt igjen med en rar følelse i etterkant. Hun som utførte denne forklarte alt fint ikke noe problem,men det var veldig mye annerledes enn mitt første barn hvor hun gikk inn rett på hjerte å viste arteriene som blå og rød,hun er gjorde også alle undersøkelsene av foster,men jeg føler at hun ikke gjorde det helt som sist. Jeg spurte om jeg kunne høre hjertelyden da sa hun at da måtte hun koble til dopler og det var litt virent for henne. Dette synes jeg var rart eller virket som om hun var erfaren jordmor litt klønete kanskje. Hva tenker dere jeg bør gjøre? Anonymkode: cbf8c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Del Skrevet 12. september 2019 Hvorfor skal du gjøre noe? Var det privat ultralyd? Anonymkode: a023f...c04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Del Skrevet 12. september 2019 Hvor langt på vei er du? Hvis dette var OUL ville jeg tatt det opp med jordmor/lege. Hvis det var privat, får du vurdere å gå et annet sted om du ikke føler deg trygg. Var det samme sted som sist? Anonymkode: 65e60...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #4 Del Skrevet 12. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt på vei er du? Hvis dette var OUL ville jeg tatt det opp med jordmor/lege. Hvis det var privat, får du vurdere å gå et annet sted om du ikke føler deg trygg. Var det samme sted som sist? Anonymkode: 65e60...03d Det var på samme sykehus som sist. Ordinær ultralyd uke 19. Følte meg helt ok men sitter igjen med litt rar følelse. Anonymkode: cbf8c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 12. september 2019 #5 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har aldri fått høre hjertelyd på UL på sykehuset, og jeg har hatt rundt 15 kontroller med 3 barn. Tror ikke det er vanlig lenger. Den rødt/blått for blodgjennomstrømming i hjertet har jeg derimot sett flere ganger. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #6 Del Skrevet 12. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var på samme sykehus som sist. Ordinær ultralyd uke 19. Følte meg helt ok men sitter igjen med litt rar følelse. Anonymkode: cbf8c...3b8 Det er en medisinsk undersøkelse og de vet hva de driver med. At du fikk høre hjerteslag og slikt sist var bare en bonus. Anonymkode: a023f...c04 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 12. september 2019 #7 Del Skrevet 12. september 2019 Høres helt normalt ut. Hjertelyden får du høre på alle de vanlige kontrollene. Hun så jo på skjermen at hjertet slår normalt så det er jo unødvendig å høre lyden i tillegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #8 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har ikke fått høre hjerteslag hver gang jeg heller. Hatt noen ekstra- så da fikk vi høre (utvida hjerteundersøkelse)- ikke på OUL i det svangerskapet her Anonymkode: 2635d...487 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #9 Del Skrevet 12. september 2019 Ts her. Takk for svar,men hva med rød blå strek for blodgjennomstrømningen burde hun vist det? Eller er jeg overhysterisk. Anonymkode: cbf8c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #10 Del Skrevet 12. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Takk for svar,men hva med rød blå strek for blodgjennomstrømningen burde hun vist det? Eller er jeg overhysterisk. Anonymkode: cbf8c...3b8 At man kan følge med på hva de sjekker på oul er bare en bonus. Det er en medisinsk undersøkelse hvor de sjekker gitte ting. Så lenge de ikke forteller at noe var galt, så var alt ok. Anonymkode: cda20...3c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #11 Del Skrevet 12. september 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svar,men hva med rød blå strek for blodgjennomstrømningen burde hun vist det? Eller er jeg overhysterisk. Anonymkode: cbf8c...3b8 Hvis du vil ha en koselig ultralyd burde du bestille en privat. Der kan du få høre hjertelyd også. Anonymkode: a023f...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #12 Del Skrevet 12. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil ha en koselig ultralyd burde du bestille en privat. Der kan du få høre hjertelyd også. Anonymkode: a023f...c04 Jeg har vært på privat også. Jeg bare lurer på hvordan fremgangen var fordi jeg hadde det ikke slik med nr 1. Anonymkode: cbf8c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #13 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har ikke fått høre hjertelyd på OUL med hverken nr. en eller nå med nr. to. Jeg mener jordmoren målte den uten å sette på lyd første gangen, men det husker jeg ikke helt. Første gangen så hun også på blodgjennomstrømningen med blå og rød farge, men ikke nå. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kanskje de bare gjør det hvis de ikke får nok informasjon på andre måter eller har en eller annen indikasjon på at det bør sjekkes? Det vet jeg ikke noe om. Jeg opplevde at jordmoren som tok ultralyden nå sist var grundig og tok seg tid, så jeg føler meg trygg på at hun ikke så akkurat den sjekken som nødvendig. Anonymkode: fab26...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #14 Del Skrevet 12. september 2019 Hun gjorde nok det hun skulle, men ikke mer enn det. Anonymkode: 8fd4a...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #15 Del Skrevet 12. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke fått høre hjertelyd på OUL med hverken nr. en eller nå med nr. to. Jeg mener jordmoren målte den uten å sette på lyd første gangen, men det husker jeg ikke helt. Første gangen så hun også på blodgjennomstrømningen med blå og rød farge, men ikke nå. Jeg har ikke tenkt over det før nå. Kanskje de bare gjør det hvis de ikke får nok informasjon på andre måter eller har en eller annen indikasjon på at det bør sjekkes? Det vet jeg ikke noe om. Jeg opplevde at jordmoren som tok ultralyden nå sist var grundig og tok seg tid, så jeg føler meg trygg på at hun ikke så akkurat den sjekken som nødvendig. Anonymkode: fab26...984 Ts her. Min sjekket alt grundig og var ikke ung,men man kan si litt klønete på sånne ting ellers var jeg veldig heldig med første som sjekket det på den måten og jeg fikk høre hjertelyden. Anonymkode: cbf8c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #16 Del Skrevet 12. september 2019 Folk er forskjellige. De har gjerne lært å gjøre ting på litt ulike måter, de må kanskje bruke et litt annet utstyr enn de er vant til, eller ta ting i en annen rekkefølge. Hva man skal undersøke er relativt standardisert, hvordan man gjør det og i hvilken rekkefølge er opp til undersøker. Anonymkode: 781e5...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #17 Del Skrevet 12. september 2019 Ikke fått høre hjertelyd på OUL med noen av mine. Vi så på rød/blå blodgjennomstrømning nå, men ikke med forrigemann. Tenker det bare er forskjell på de som har hatt undersøkelsen. Anonymkode: 65e60...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #18 Del Skrevet 13. september 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Takk for svar,men hva med rød blå strek for blodgjennomstrømningen burde hun vist det? Eller er jeg overhysterisk. Anonymkode: cbf8c...3b8 Siden du mener hun ikke var ung, kanskje hun liker å se ting slik hun lærte det? Uten farger og uten Doppler. Fargene er også Doppler-effekt. Anonymkode: 94ac8...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 13. september 2019 #19 Del Skrevet 13. september 2019 Hørest ut som ho berre var lei av jobben sin og gjorde minst mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #20 Del Skrevet 13. september 2019 Hun så vel blodgjennomstrømming fint uten å måtte legge farge på? Vår byttet mellom farge og uten, det var bare ulike måter å se det samme på så vidt jeg skjønte. Anonymkode: 3f489...30c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå