AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Del Skrevet 12. september 2019 Og hvor man har fått grundig omvising på arbeidsplassen og til og med sett plassen man evt skal sitte på? Skjønner jo at de mest sannsynlig har flere inne men det nederlaget vil bli så ekstra stort. Jeg vil virkelig ha jobben. Anonymkode: 256e7...8fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Del Skrevet 12. september 2019 Det er nok ganske vanlig å ikke få jobben selv etter to intervjuer og omvisning. Anonymkode: 886e3...781 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Del Skrevet 12. september 2019 Hvorfor skulle de vise deg plassen din hvis du ikke får jobben? Den er nok din allerede 👍 Grattis Anonymkode: a7287...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 12. september 2019 #4 Del Skrevet 12. september 2019 Du kan vel egentlig dele antallet jobber på søkere som er inne til intervjuet og trekke dette fra 100%. Jeg var på intervju, der var det kalt inn tre kandidater til én jobb, så det vil si at i 66% av tilfellene får man ikke den jobben, så ganske vanlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #5 Del Skrevet 12. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle de vise deg plassen din hvis du ikke får jobben? Den er nok din allerede 👍 Grattis Anonymkode: a7287...551 Nei... De viser ikke plassen "din"; de viser rundt i lokalet, og da hvor plassen vil være til den som får jobben. Hvorfor? For å gi personen et inntrykk av hvordan det er å jobbe der. Det er helt vanlig, og dermed også like vanlig at man ikke får jobben selv om man har fått omvisning... De spør jo også hva du ville forventet i lønn; hvorfor gjør de det om de ikke har tenkt å tilby jobben, liksom.. Anonymkode: 886e3...781 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 12. september 2019 #6 Del Skrevet 12. september 2019 Det kommer kanskje litt an på måten man ordlegger seg og arbeidsplassen, men for ansettelsen jeg snakket om var også en del av intervjuet at arbeidsplassen presenterte seg og oppgavene jeg kommer til å gjøre og spurte meg om dette var en jobb jeg hadde lyst på, samt lot meg stille dem spørsmål for å avklare om jeg ville jobbe der. Å vise noen lokalene og hvor man sitter tenker jeg i utgangspunktet vil være en del av bedriftspresentasjonen, jeg tenker det vil være greit/riktig å gjøre uansett om det er en god eller dårlig kandidat. Når det er sagt så har du kommet langt når du er på 2.gangs intervju, det er jo ikke sikkert de kalte inn flere dersom de var fornøyd med deg. Lykke til, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #7 Del Skrevet 12. september 2019 Husk at de på intervjuet ikke bare er ute etter å finne ut om du er rett for jobben - de er også ute etter å finne ut om jobben er rett for deg. Å ansette noen som bare slutter etter kort tid, er veldig dyrt.. Derfor vil de gjerne vise potensielle kandidater så mye av hvordan jobben er som mulig, for å unngå at kandidaten blir skuffet eller misfornøyd i etterkant av å ha blitt ansatt. Anonymkode: 886e3...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #8 Del Skrevet 12. september 2019 Vi pleier å ha tre kandidater inne til andregangsintervju, så hos oss er det 66 % sjanse for at du ikke får jobben. Og alle behandles likt. Alle får omvisning, vi spør om lønn osv. Anonymkode: 7327b...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #9 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har aldri vært inntil andre gangs intervju. Har alltid fått jobben etter første intervju. Hvor vanlig er det å ha andre intervju? Anonymkode: 75b11...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #10 Del Skrevet 13. september 2019 På 12.9.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri vært inntil andre gangs intervju. Har alltid fått jobben etter første intervju. Hvor vanlig er det å ha andre intervju? Anonymkode: 75b11...2ee Til attraktive stillinger er det vanlig å ha et par runder med intervjuer. Da jeg var 19-23 hadde jeg kun ett intervju, men til stillingene jeg søker på i voksen alder (27+) er det to runder med intervjuer. Anonymkode: e9d92...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #11 Del Skrevet 14. september 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Til attraktive stillinger er det vanlig å ha et par runder med intervjuer. Da jeg var 19-23 hadde jeg kun ett intervju, men til stillingene jeg søker på i voksen alder (27+) er det to runder med intervjuer. Anonymkode: e9d92...910 Kommer helt an på jobben og bransjen. Jeg har aldri søkt på stillinger hvor det er to intervjurunder - enten jeg har søkt offentlig eller privat. Har lang utdanning (nærmere 10 år med studier) innen realfag/medisinske fag, så jobbene jeg søker på burde være «attraktive». Men det blir ikke 1000 søkere på en stilling likevel, siden utdanningskravene som regel er såpass spesifikke (og høye) at antallet søkere blir begrenset - siden det ikke finnes engang i nærheten av 1000 personer i landet som møter kravene i utlysningen. Det blir noe annet enn jobber med mer diffuse utdanningskrav som mange møter, og som mange dermed søker på. Anonymkode: 3d72f...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #12 Del Skrevet 14. september 2019 Vi har alltid minst to intervjuer, uansett nivå på stillingen. Det er en viktig avgjørelse for både oss og en ny medarbeider, og derfor vil vi bruke mer tid på hverandre enn bare ett møte. Tror også det er enklere for kandidaten å få bearbeide ting litt mellom møtene. Anonymkode: 4af8d...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #13 Del Skrevet 14. september 2019 Det med omvisning og slikt må du ta med en klype salt. I min bransje blir man ofte vist slikt ved 1. gangs-intervju. I min bransje er det også vanlig med i gjennomsnitt fire-fem kandidater til 1. gangs-intervju. Vil anta at de da pleier å ha kun to av disse til 2. gangs-intervju, og at risikoen for ikke å få jobben fremdeles da vil være på 50% (+- alt etter hvor godt du gjennomførte intervjuet) , til tross for at du har kommet så langt. Anonymkode: 17ae7...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå