Gå til innhold

Poser ved handel i butikk

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
På 8.9.2019 den 17.54, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet i butikk for en del år siden, hadde jeg av og til dumme kunder som spurte f.eks ''4 poser, takk'' Altså, hallo? Når du har vogna full av varer skjønner jeg at du ikke har plass til alt i lommene dine, så du trenger ikke spørre om poser. Det sier seg selv. 😂😂

Anonymkode: 558b3...e86

Her er det vel heller du som er dum. Det er mange som feks har med seg poser, og du kan da uansett umulig vite eksakt antall poser kunden trenger?

Noen ganger trenger jeg poser når jeg handler masse, andre ganger ikke. Ekspeditøren skal ikke anta heller, da posene koster penger :)

---------

Diskusjon om poser splittet fra følgende tråd:

Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har de ikke poser foran disken som de har i Sverige, så man slipper å spørre etter pose/personen bak kassa slipper å spørre? Hadde vært mye lettere.

Skrevet
30 minutter siden, kenpet skrev:

Hvorfor har de ikke poser foran disken som de har i Sverige, så man slipper å spørre etter pose/personen bak kassa slipper å spørre? Hadde vært mye lettere.

Vi betaler for posene, derfor.

• Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, kenpet said:

Vi hadde det i butikken jeg jobbet i, endte med at haugevis av kunder stjal med seg poser mens de trodde vi ikke så. Svært få som faktisk legger de på båndet og betaler for seg.

• Liker 7
Skrevet
På 8.9.2019 den 17.54, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet i butikk for en del år siden, hadde jeg av og til dumme kunder som spurte f.eks ''4 poser, takk'' Altså, hallo? Når du har vogna full av varer skjønner jeg at du ikke har plass til alt i lommene dine, så du trenger ikke spørre om poser. Det sier seg selv. 😂😂

Anonymkode: 558b3...e86

Jeg har alltid med meg handlenett. Så du mener at jeg "automatisk" skal få med meg poser? Fordi ikke alt går "i lommene mine"? 

Anonymkode: ce097...a59

• Liker 9
Skrevet

Edie, adm.

Skrevet
17 hours ago, rebony said:

Vi hadde det i butikken jeg jobbet i, endte med at haugevis av kunder stjal med seg poser mens de trodde vi ikke så. Svært få som faktisk legger de på båndet og betaler for seg.

Virkelig? Jeg har alltid vært dum nok til å betale jeg.

Anonymkode: 47e17...538

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, kenpet skrev:

Fordi folk tar poser uten å betale. 

Fordi det er fokus å miljø, og da er det større sjanse for å få ned poseforbruket om folk ikke forsyner seg ukritisk. 

Anonymkode: 9cc3f...d5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det irriterende når de i kassen bare begynner å putte i pose, uten å spørre om man vil ha pose. Jeg har alltid med meg nett. 

Matbutikker og andre steder hvor man må betale for posen, er flinke til å spørre om man vil ha pose. 

Men apoteket, og en god del andre steder, spør aldri, der må jeg si ifra at neitakk, jeg har med. 

Anonymkode: 9cc3f...d5b

• Liker 3
Skrevet

Noen sier man ikke må betale for pose hvis ikke kassøren spør. Selv om prisen står der! 

Anonymkode: 3c80e...0c3

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, CabinCruiser skrev:

Det gjør de i Sverige også!

Anonymkode: 4bdb4...bc4

• Liker 5
Skrevet

Når poseengasjementet er så stort at det må lages en egen tråd. 🙄

Anonymkode: d5c3e...c88

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Når poseengasjementet er så stort at det må lages en egen tråd. 🙄

Anonymkode: d5c3e...c88

Du får skylde på moderator.

Anonymkode: 47e17...538

• Liker 3
Skrevet
På 11.9.2019 den 13.41, Cleopatra. skrev:

Her er det vel heller du som er dum. Det er mange som feks har med seg poser, og du kan da uansett umulig vite eksakt antall poser kunden trenger?

Noen ganger trenger jeg poser når jeg handler masse, andre ganger ikke. Ekspeditøren skal ikke anta heller, da posene koster penger :)

---------

Edie, adm.

Ingen er dumme fordi om de spør uvanlige spørsmål som kan fremstå logisk for andre. 

Vi har brukt handlenett i massevis siste årene, men når vi skal for eksempel pakke kofferter, så trenger vi nye, ubrukte bæreposer. Da kan vi ta turen innom de butikkene som har store og gode bæreplastposer og si ti poser takk, selv om vi kjøper tre liter melk og ikke noe annet. 

Bruk av handlenett sparer plastbæreposer, men tidvis er behovet for posene tilstede og da må de kjøpes. 

Anonymkode: eca11...a4a

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen er dumme fordi om de spør uvanlige spørsmål som kan fremstå logisk for andre. 

Vi har brukt handlenett i massevis siste årene, men når vi skal for eksempel pakke kofferter, så trenger vi nye, ubrukte bæreposer. Da kan vi ta turen innom de butikkene som har store og gode bæreplastposer og si ti poser takk, selv om vi kjøper tre liter melk og ikke noe annet. 

Bruk av handlenett sparer plastbæreposer, men tidvis er behovet for posene tilstede og da må de kjøpes. 

Anonymkode: eca11...a4a

Ja, jeg er jo ikke uenig med deg jeg? Siterte en bruker som synes at kundene er dumme når de ber om flere poser når de har handlet masse, og da syntes det var en selvfølge at kunden trengte masse poser.

Men det er jo ikke en selvfølge å trenge poser når man handler, da noen faktisk har med :)

Endret av Cleopatra.
Tegnsetting
Skrevet
På 11.9.2019 den 19.26, CabinCruiser skrev:

og? på vinmonopolet så ligger posene rett ved kassen. vil du ha en så tar du en og betaler i kassen sammen med de andre produktene

Anonymkode: ef96a...ff5

• Liker 1
Skrevet
På 11.9.2019 den 19.26, CabinCruiser skrev:

Man betaler da for poser i Sverige og.

Anonymkode: 7bb01...fef

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En stamkunde som er gjerrig (kjøper alltid billige ting eller ting på tilbud). Prøver seg ofte etter hun har betalt å si "kan jeg få en pose" og får da ofte til en gratis pose så vi slipper å stresse med å slå inn en ny kvittering bare for en pose. Ofte har vi allerede begynt med neste kunde og da blir det problematisk og tidkrevende så da gir vi henne bare posen. 

Så når hun kom og hadde kjøpt ganske mye så slo jeg inn 3 poser uten at hun merka det (jeg er god på å anslå antall poser) så pakket hun inn i posene og så fornøyd ut helt til hun så på kvitteringen at posene var slått inn. "Du spurte ikke om poser derfor er det gratis!" 

Anonymkode: 69d68...cb5

Men herregud, DERE_SKAL_JO_SPØRRE_OM_POSE da det er en betalt vare. Hvis dere ikke spør og ikke gidder å slå det inn når kunden spør så får dere ta det på deres kappe, og dere har slettes ikke lov til å slå inn varer som man må betale for uten å spørre kunden. Det sier jo seg selv. Kjære vene. 

Anonymkode: 4eee8...56a

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, DERE_SKAL_JO_SPØRRE_OM_POSE da det er en betalt vare. Hvis dere ikke spør og ikke gidder å slå det inn når kunden spør så får dere ta det på deres kappe, og dere har slettes ikke lov til å slå inn varer som man må betale for uten å spørre kunden. Det sier jo seg selv. Kjære vene. 

Men jeg har spurt flere ganger før og da svarer hun bare "nei jeg tar det bare i lommene jeg hehe" men så likevel spør hun om pose etterpå? Hun skal alltid ha pose! Hva er forskjellen på at jeg slår den inn før og ikke etter når hun kommer til å spørre?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har spurt flere ganger før og da svarer hun bare "nei jeg tar det bare i lommene jeg hehe" men så likevel spør hun om pose etterpå? Hun skal alltid ha pose! Hva er forskjellen på at jeg slår den inn før og ikke etter når hun kommer til å spørre?

Fordi det er et kjøp. Da svarer dere at det koster penger og hvor mye, og om hun da fortsatt vil ha posen(e). Dette her bør jo være åpenbart for dere. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...