AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #41 Skrevet 15. september 2019 Jeg tror grunnen til at mange ikke gifter seg, men heller lever i samboerskap og evnt får felles barn/hus/bil/hund/hytte, er at det er for mange en forventning,fra familie og venner, om at hvis man skal gifte seg så skal det være veldig "big deal" og fancy frieri, stort bryllup, kjole, brudepiker, osv osv. Jeg har flere vennepar som er som oss - har snakket om å gifte seg en stund, men syntes det er litt mye pes, så de orker å gå ut som "forlovede" så de slipper ha den forventningen over seg. Så ser de an om de gifter seg eller ikke. Før i tida var det ikke så mye styr. Mer "vi har bestemt oss for å gifte oss, vi tar det neste tirsdag og det blir fest i grendehuset etterpå", liksom. Sånn skulle jeg gjerne hatt det, men i dag er jo alt booket så lenge før, av lokaler/catering/rådhus/kirke, og folk som vil komme bor langt unna Anonymkode: 26322...ad1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #42 Skrevet 15. september 2019 På 12.9.2019 den 14.01, AnonymBruker skrev: Åj. Ja dette er en god grunn til at jeg aldri kunne ha giftet meg. Dør jeg skal barna eller foreldrene mine ha arven. Anonymkode: 5b6ab...406 Håper at ikke samboeren din dør før deg da, for da arver de faren sin og du 1/4. Stor fare for at du må selge bolig for å kunne løse dem ut. Anonymkode: 6edd3...5c2 1
CabinCruiser Skrevet 15. september 2019 #43 Skrevet 15. september 2019 Jeg lurer mer på jenters iboende lyst og trang til å være brud? Jeg sier jenter, for det er flest hunkjønn som har behov for bryllupet. Personlig har jeg aldri drømt om bryllup. Å tilbringe en hel dag i en trang og varm kjole og smile og være glad sammen med en haug mennesker er ikke min greie. Jeg ser på det som stress. Jeg trives best i sofaen min, i joggis. Jeg har ikke behov for det papiret. Her har vi snakket om det flere ganger og vi kommer frem til at det bryllupet kun er pengesløs og forandrer ingenting av det som er mellom oss. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #44 Skrevet 16. september 2019 10 timer siden, CabinCruiser skrev: Jeg lurer mer på jenters iboende lyst og trang til å være brud? Jeg sier jenter, for det er flest hunkjønn som har behov for bryllupet. Personlig har jeg aldri drømt om bryllup. Å tilbringe en hel dag i en trang og varm kjole og smile og være glad sammen med en haug mennesker er ikke min greie. Jeg ser på det som stress. Jeg trives best i sofaen min, i joggis. Jeg har ikke behov for det papiret. Her har vi snakket om det flere ganger og vi kommer frem til at det bryllupet kun er pengesløs og forandrer ingenting av det som er mellom oss. Det er jo ikke bryllupet som er poenget, men en juridisk ekteskapskontrakt. Vi kommer til å gifte oss, men sa skriver vi kun under og det er det. Anonymkode: 5905c...908 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #45 Skrevet 16. september 2019 11 hours ago, CabinCruiser said: Jeg lurer mer på jenters iboende lyst og trang til å være brud? Jeg sier jenter, for det er flest hunkjønn som har behov for bryllupet. Personlig har jeg aldri drømt om bryllup. Å tilbringe en hel dag i en trang og varm kjole og smile og være glad sammen med en haug mennesker er ikke min greie. Jeg ser på det som stress. Jeg trives best i sofaen min, i joggis. Jeg har ikke behov for det papiret. Her har vi snakket om det flere ganger og vi kommer frem til at det bryllupet kun er pengesløs og forandrer ingenting av det som er mellom oss. Jeg har heller aldri drømt om å være brud. Poenget med å ha et bryllup for oss er mer å ha en fest med de vi er glad i. Vi er begge ganske introverte og ser sjelden familie og venner selv om vi er glade i de. Når vi først har bestemt oss for dra en tur innom rådhuset for å gifte oss en gang, er det fint å benytte den anledningen til en fest. Trenger ikke ha en bløtkakekjole på av den grunn. Vi har begge foreldrene som også giftet seg på rådhuset i vanlige klær, så det er ingen som forventer brudekjole her. Anonymkode: 26322...ad1 1
Gjest SmellyCat Skrevet 17. september 2019 #46 Skrevet 17. september 2019 Man gifter seg jo for å offesielt bli familie, og ha rettigheter deretter. Opplever ikke at færre vil gifte seg idag, men at de fleste vil være mer sikre før de gifter seg. Dvs at de har bodd ilag en del år, før det blir aktuelt. Og om man skal leve opp til andres/familiens forventninger blir det jo fort dyrt, så dette får jo sikkert en del til å ville vente/spare. Vi hadde derimot et lite bryllup med kun de aller nærmeste. Det var vår dag, og (vi) følte det var unødvendig å bruke mye penger og styr. Personlig er det for meg en selvfølge at folk gifter seg, om de elsker hverandre og har bodd ilag en stund. da er man hverandres nærmeste familie - og bør ha rettigheter deretter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå