Gå til innhold

Hva kan man gjøre med rynker under øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del rynker under øynene, som jeg synes ser grusomt ut. Ser gammel, grå og uopplagt ut (er «bare» 31, men er nok litt grå og opplagt😆). 

Rynkene på siden/smilerynkene er helt greit for meg. Men de under øynene vi jeg gjerne gjøre noe med. Vil man kunne sette botox der? Eller vil det da se rart ut når jeg smiler? Hva med filler? Tear through, eller er det kun for mørke ringer (det har jeg ikke)? 

Jeg får ikke sånn fin «fold» under øynene som de fleste gjør når de smiler, jeg får bare mange rynker🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 54b10...6d9

Skrevet

Rynker er i vesentlig grad avhengig av gener.  Se på foreldrene dine, så vet du hva du kan vente deg. 

Siden du bare er 31 år kan du forebygge slik at du utsetter.  Botox og fillers har jeg ikke peil på.  Ville selv aldri latt noen stikke meg i ansiktet med nål.. 

• Liker 2
Skrevet

Bruk solkrem, ikke sol deg og bruk gode kremer. Man kan sette filler.

Anonymkode: 7a5a4...59d

Skrevet

Bruk solbriller. Ikke ta solarium. Unngå røyk og alkohol. Og bruk øyeserum og øyekrem morgen og kveld, hver dag. 

Anonymkode: e7407...590

Skrevet

Tretinoinkrem (A-vitaminsyre) på resept, fås hos hudlege eller fastlege. Eneste som har dokumentert effekt på fine linjer og rynker. 

Den heter airol. Google it!

Anonymkode: 6300f...db0

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Tretinoinkrem (A-vitaminsyre) på resept, fås hos hudlege eller fastlege. Eneste som har dokumentert effekt på fine linjer og rynker. 

Den skal absolutt ikke brukes rundt øynene! Syren trenger inn gjennom den tynne huden og kan i verste fall skade synet ditt permanent.

Anonymkode: 6a223...500

• Liker 3
Skrevet

Test trough er vel mest for søkk under øynene. Man setter ikke botox under øynene såvidt jeg vet. 

Jeg har hatt god effekt av retinolserum tilpasset øyeområdet, men det tar jo ikke mimukkrynker/smilerynker. Altså, når jeg smiler rynker området seg (men det er glattere når jeg ikke smiler). Det er det vel ikke noe å gjøre med (?) Bortsett fra å slutte å smile og det er jo ikke noe alternativ. 

Produkter jeg liker: 

Øyeserumet med retinol fra Medik8 

Øyeserumet fra Verso 

Disse brukes bare om natten. 

24-timers kremen med retinol fra den mørkeblå Resistserien til Paula’s Choice (nesten alle produkter derfra kan brukes under øynene, et unntak er 1% retinolproduktet). Jeg bruker den som nattkrem. 

Øyekrem fra Paula’s Choice (over serumet)

Har kjøpt alle fra Skincity. 

Ellers solfaktor (dessverre har ikke øyekremen til PC dette), solbriller og evt hatt/caps i sterk sol. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går man frem for å spørre om dette hos legen? Jeg er ikke veldig rynkete, men har fått noen dype furer i panna som plager meg. Er 26 år gammel. 

Må man ha ekstreme rynker eller veldig plaget for å få resept?

Anonymkode: c6cd2...58b

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skal absolutt ikke brukes rundt øynene! Syren trenger inn gjennom den tynne huden og kan i verste fall skade synet ditt permanent.

Anonymkode: 6a223...500

Nei det har du helt rett i, det burde jeg skrevet😊 men hvis man påfører maksimalt opp til toppen av kinnbeina vil den «vandre» opp til under øynene selv om det ikke er påsmurt direkte her. Jeg har hatt en markant effekt på kråketær og poser under øynene selv om jeg aldri har smurt der. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går man frem for å spørre om dette hos legen? Jeg er ikke veldig rynkete, men har fått noen dype furer i panna som plager meg. Er 26 år gammel. 

Må man ha ekstreme rynker eller veldig plaget for å få resept?

Anonymkode: c6cd2...58b

Ikke mitt inntrykk. Du kan jo spørre hos fastlege, og hvis ikke det fører frem kan du jo gå privat til hudlege selv om det jo koster litt mer. Hudleger er rause med tretinoin, med god grunn. 

Skrevet

Ryddet for reklame og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet (endret)

https://theordinary.com/product/rdn-argireline-solution-10pct-30ml (Jeg kjøper den fra bli vakker her i Norge) 

Beste jeg noen gang har prøvd, fikk resultat veldig fort. Konsistensen er som vann, bare så du ikke tror det er noe galt med den hvis du kjøper den og prøver.

Jeg har blitt veldig glad i mange produkter fra The ordinary. De er veldig billige og gjør det produktet lover å gjøre 👍

Bruk denne under vanlig krem morgen og kveld. 

625CD963-21CD-42CC-9447-2E4C92F01D03.png

Endret av FlikkFlakk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...