Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar det som privatist og gruer meg noe voldsomt til den tverrfaglige eksamen. 

Hvordan foregikk det for deg? Noen tips/råd jeg kan få? Noe jeg bør fokusere mer på enn annet? 

Håper noen kan svare meg ☺️

Anonymkode: 140cc...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk karakteren 6 på tverrfaglig eksamen. Hadde en del som var skriftlig- husk å tenke tverrfaglig! Og deretter en lab del med pasienter. Sørg for å kunne alle prosedyrer rett, og loggfør journal riktig osv.

Anonymkode: 5246b...1ce

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk karakteren 6 på tverrfaglig eksamen. Hadde en del som var skriftlig- husk å tenke tverrfaglig! Og deretter en lab del med pasienter. Sørg for å kunne alle prosedyrer rett, og loggfør journal riktig osv.

Her er det ikke skriftlig, dessverre. Hadde du hatt praksis først? Kunne du mye detaljer utenat? 

Skrevet

Vi hadde 3 deler under eksamen. Først fikk vi en case som vi skulle skrive om i rundt 15-20 min, så skulle vi presentere den for sensor. Så skulle vi innpå laben og få en ny case der, med en ting vi skulle gjennomføre. Feks urinstix og snakke litt rundt det. Så fikk vi datadelen og hvordan vi finner frem til journal osv.

Anonymkode: ea5c1...4a3

Skrevet

Vet dere om det er høy strykprosent? Har så veldig lyst til å få til dette her!! 

Skrevet
På 12.9.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Her er det ikke skriftlig, dessverre. Hadde du hatt praksis først? Kunne du mye detaljer utenat? 

Jeg gikk på voksenopplæring, så vi hadde labundervisning det med bla vendepunksjon, kapillær prøvetaking, enkle analyser. På den praktiske eksamen så måtte jeg utføre venepunksjon.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på voksenopplæring, så vi hadde labundervisning det med bla vendepunksjon, kapillær prøvetaking, enkle analyser. På den praktiske eksamen så måtte jeg utføre venepunksjon.

Må også legge til at det er svært viktig å kunne alle prosedyrer! Som del i hvilken rekkefølge ting skal gjøres, og smittevern er utrolig viktig.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må også legge til at det er svært viktig å kunne alle prosedyrer! Som del i hvilken rekkefølge ting skal gjøres, og smittevern er utrolig viktig.

Dette med rekkefølge har jeg skjønt et viktig. Har dessverre ikke funnet noe sted det står noe om det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...