Gå til innhold

Gulltopp og Bobseybarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som leste disse bøkene? Noe spesielt dere husker? Jeg leste bøkene selv, og husker at jeg ikke helt skjønte hva de mente med "all right" - noe foreldrene til Gulltopp sa mye...

Kjempebøker, håper Lille Frø lar meg lese dem til henne snart... :wink: Hun er tross alt to år. :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste både Gulltopp og Bobseybarna; særlig de siste! Det var helt topp! Husker særlig den rampete gutten som stadig stakk kjepper i hjulene for Bobseytvillingene; Danny..... ?

Ferskt grovbrød med brunost + kakao + Bobseybarna = gode barndomsminner!!! :P

Skrevet

Ååååå!! :mimre:

Har ikkje tenkt på verken Gulltopp eller Bobseybarna på mange mange år. Fikk alltid ei Bobseybarna-bok til bursdag/jul og det var storstas!

Huskar ærlig talt ikkje kva det handla, men huskar at det var favorittane :oops: :ler:

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg leste Gulltopp, Bobsey Barna, Frøken detektiv og Hardy guttene. Kjempekjekke serier. Har nå 3 barn som alle er glad i å lese, men disse seriene er de ikke interessert i. De finnes faktisk ikke på biblioteket her lenger engang. Det var rett og slett ikke etterspørsel etter disse seriene. Nå har det kommet så mange andre spennende serier som utkonkurrerer det vi leste da vi var små.

Gjest gjesta
Skrevet

*mimre* Jeg leste de bøkene om og om igjen! Og så Ina-bøkene. *mimre enda mer*

Skrevet

Frøken dektetkiv og gulltopp, ja bobsey også, jo jeg husker disse, Bobsey-tvillingne likte jeg egentlig ikke. Men jeg elsket å lese, så jeg leste de også flere ganger, for all del...

Skrevet

Åja - Inabøkene!!! :)

Og litt senere i livet kom Trekløverbøkene - Faith, Dana, Shelley og ...? (hva het hun igjen??)

Skrevet

Jeg var en skikkelig lesehest, og var kjempeglad i Bobseybarna, Frøken Detektiv (utt. Nansey Drevv) og Hardey-guttene. Jeg anså meg selv å være en habil detektivspire.

Skrevet

Takk, Trøffel! :wink:

Eller var det Rugg med to g'er? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Eller var det Rugg med to g'er?  :roll:

Neinei, dét er Guran.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slenger meg med på mimringen!

Har noen Gulltopp bøker, maaaange Frøken Detektiv, et par med Bobseybarna og Hardyguttene. Disse skal leses i tur og orden! Gleder meg til å lese de igjen, håper at barna mine syns det er like gøy da.

Frøken Detektiv og Hardyguttene selges enda. :ler:

Skrevet

Frøken Detektiv var jo selve helten, da!

Nancy Drew - eller "Nansi Drev" som jeg uttalte det dengang da... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Nancy Drew - eller "Nansi Drev" som jeg uttalte det dengang da... :ler:

:hoho:

Skrevet

Og litt senere i livet kom Trekløverbøkene - Faith, Dana, Shelley og ...? (hva het hun igjen??)

Oh.. de bøkene står fortsatt på pikerommet mitt hjemme hos mamma. :-) Husker heller ikke hva hun siste het... var det en fjerde jente? Husker faktisk bare de tre jeg. :roll:

Bobseybarna leste jeg også, og Nancy Drew. Gulltopp har jeg bare lest ett par bøker av.

Men er det noen som husker Lykkebarna?

Samme greia som Bobseybarna.

Husker en av bøkene hvor de var på en plantasje og skulle hjelpe til å plukke bomull, men jeg husker ikke om det var Bobseybarna eller Lykkebarna.

Kanskje på tide å dra til trøndelag og hente de bøkene. Datteren begynner vel å nærme seg den alderen hvor de kan være interessante... dvs om ett par år iallefall.

Skrevet

Leste mest Gulltopp mens min søster leste bobsybarna men jeg las dem til slutt jeg også :P

Gode minner...he he he...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg mener han het Danny Rugg. Det var en annen en også, en som het SLIM, noe jeg syntes var særdeles passende sånn han oppførte seg i akebakken :ler::wink:

Nan, Bert, Freddy og Flossy var mine barndoms helter - helt til jeg begynte å lure på hvordan de rakk alt dette; de beholdt jo alderen sin gjennom alle bøkene (hhv. 12 og 6 år), noe som etterhvert virket umulig :-?

Nancy Drew var også stas, særlig det at alt virket så "lettvint", "smart" og "kjekt". Denne gamle damen som bakte kaker så det skvatt etter, faren som aldri "skjente", han var bare så uendelig stolt hver gang hun risikerte liv og helse for å løse et mysterium. Venninnene (blant annet en guttejente ved navn George eller noe) var alltid kledd så "smart" og var "kjekke jenter". Artig språk

Skrevet

Ja, ujeg husker lykkebarna, har noen bøker av dem også, og likte dem bedre enn bobsey-barna. Likte "folka" bedre, rett og slett. Eller muligesn språket i bøkene. Tekte på Lykkebrna da jeg skrev forrige innlegg, men kom ikke på hva de bøkene het.

Skrevet

.

*klaske seg på pannen* Nei, det er jo selvfølgelig bare tre... Derav TREkløveret.... Var visst ikke helt med i går... :ler:

Skrevet

Jovisst, leste de og flere til. Ikke akkurat stor litteratur, men i den alderen sluker man jo hva som helst av bøker. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...