AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #1 Skrevet 11. september 2019 Hei, jeg har fått meg praksis på et sykehjem. Skal starte om noen dager og lurer på om noen har noen gode råd til en som ikke har drevet med dette før? Takker! ❤️ Anonymkode: f8987...d31
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #2 Skrevet 11. september 2019 Hei! Jeg er sykepleier og kan dele litt erfaringer jeg hadde som helt fersk. - I starten kan det være SKUMMELT! Det er mange nye ting å vende seg til som blant annet lukter, kroppsvæsker og det å skulle vaske et annet menneske. Men aldri glem at det er nettopp det de er - mennesker som har levd et langt liv. Du skal skape deres hverdag. - Spør de rundt deg om det er noe du lurer på, ikke gjør ting uten at du er sikker. - Spør pasienten om hvordan h*n liker det, som oftest vet de best selv hvordan de bruker å ha det. Ta vare på autonomien, deres selvbestemmelsesrett. - Det kan være dager som er travle, men pust med magen. Det er så givende å arbeide med de eldre, du aner ikke. Ikke gi opp, for det blir bedre etter hvert. - Vær blid! De setter veldig pris på det, slå av en trall der det passer seg. Vær ydmyk i møte med pasienter og kollegaer. Masse lykke til TS, du har en spennende og lærerik tid foran deg 😄 Anonymkode: 9d698...316 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #3 Skrevet 11. september 2019 Takk for det. Dette blir noe helt nytt. Ikke minst spennende og givende å arbeide med å hjelpe andre mennesker! Anonymkode: f8987...d31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå