Gå til innhold

Matpakke i barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Babytomater?

Anonymkode: c4a85...d75

Ja heter de ikke det disse småe tomatene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ja heter de ikke det disse småe tomatene? 

Kirsebærtomater, er den riktige betegnelsen på norsk, selv om mange sier "cherrytomater" på norengelsk. 

Anonymkode: 74015...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kirsebærtomater, er den riktige betegnelsen på norsk, selv om mange sier "cherrytomater" på norengelsk. 

Jeg trodde de het ulike ting. Noen heter cherrytomater og andre heter plommetomater, og så er det andre navn igjenså jeg blir litt usikker på hva de heter alle. Men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Jeg trodde de het ulike ting. Noen heter cherrytomater og andre heter plommetomater, og så er det andre navn igjenså jeg blir litt usikker på hva de heter alle. Men men

Plommetomatene er de som er avlange, mens kirsebærtomatene er de som er helt runde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de vanlige brødskivene, varierer vi med for eksempel:

- grov vaffel med smør/ost/smøreost etc (steker opp mange, har de i fryseren og tar opp om morgenen, de er tint til de skal spise)

- potetlompe med feks ost og skinke eller smøreost, prim, leverpostei etc.

- frukt (har vi feks mangosalsa til middag, skjærer jeg noen ekstra biter mango og har i kjøleskapet så hun kan få i matboksen dagen etter)

- fetaost (favoritten her)

- grønnsaker (enten agurk, tomat, paprika, som vi vanligvis har, eller biter av grønnsaker vi hadde til middag dagen før feks. Skjærer jeg opp en squash til middag, legger jeg av noen biter som går i matboksen dagen etter. Ikke alltid det blir spist, men noen ganger).

- varierer brødskiver med polarbrød eller rundstykker.

- klemmepose med yoghurt

obs! Jeg har ikke alt dette i matboksen hver dag! Vanligvis brød og så noe frukt/grønt. Og innimellom polarbrød, grov vaffel, fetaost etc. Det spørs hva vi har :)

Anonymkode: 57e5c...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er det ikke. Men det er ikke vits å sende med barna mye forskjellig «dill» de ikke spiser, når de faktisk setter mer pris på en skive grovbrød med sunt pålegg 😊

Anonymkode: a3521...972

Vi sendte med en paprikabit eller en agurkskive stort sett hver dag. For hver gang han prøver en bit av den, så kommer han nærmere å liked det. Nå er han 2,5 år og spiser masse grønnsaker.. så jeg syns det var en vits.

Anonymkode: 07fc7...bfa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Curlyme said:

Ohh så godt å høre❤️. Får noen ganger dårlig samvittighet siden min har kjedlig matboks mef brødskiver litt agurk og jogurt,men jeg ser han spiser det opp. Men godt å høre at det er det de liker.

Brødskive, grønnsaker óg yoghurt er da ikke en kjedelig matpakke. 3 skiver med samme pålegg og ikke noe annet er kjedelig matpakke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi sendte med en paprikabit eller en agurkskive stort sett hver dag. For hver gang han prøver en bit av den, så kommer han nærmere å liked det. Nå er han 2,5 år og spiser masse grønnsaker.. så jeg syns det var en vits.

Det er forskjell på å sende med en agurkskive eller en paprikabit i tillegg til brødmaten, kontra det å sende med rester av gryteretten/fiskepinner/pastasalat uten noe annet, altså kun dette. Litt grønnsaker i matboksen er bare positivt 😊 men det er forskjell på å legge oppi noe i tillegg til og å legge oppi noe istedenfor. En toåring som i utgangspunktet ikke likte middagen så godt liker den mest sannsynlig ikke bedre kald i matboksen dagen etter. Noen agurkskiver i tillegg til brødmaten er noe annet 😉

Anonymkode: a3521...972

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...