AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #1 Del Skrevet 11. september 2019 Hva får deres 1-åringer i matpakken? Anonymkode: 07d8b...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #2 Del Skrevet 11. september 2019 Hun får lunch i barnehagen, så sender bare med en liten matpakke til fruktmåltidet. En skyr klemmepose og en banan som regel, og noen brødbiter. Hun er ganske småspist og kresen, så sender med noe jeg vet hun spiser. Brød har hun bare såvidt begynt å spise først nå. 14 mnd gammel. Anonymkode: 0063b...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #3 Del Skrevet 11. september 2019 Vi får 0 mat og de kan ikke varme opp det vi sender med, så jeg har virkelig fått vridd hodet mitt! Blir gal av alt brødet, så her er det jeg har kommet på til nå: Fullkornspasta med erter og fiskekaker omelett med grønnsaker og skinke laget i sånne tacolefsebåter, bananpannekaker med spinat hvis jeg skal være ekstra snill🤪 Anonymkode: 2811c...b11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #4 Del Skrevet 11. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får 0 mat og de kan ikke varme opp det vi sender med, så jeg har virkelig fått vridd hodet mitt! Blir gal av alt brødet, så her er det jeg har kommet på til nå: Fullkornspasta med erter og fiskekaker omelett med grønnsaker og skinke laget i sånne tacolefsebåter, bananpannekaker med spinat hvis jeg skal være ekstra snill🤪 Anonymkode: 2811c...b11 Pasta som ligger mange timer i romtemperatur? Anonymkode: 82c12...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #5 Del Skrevet 11. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta som ligger mange timer i romtemperatur? Anonymkode: 82c12...3ed Regner med de har kjøleskap. Anonymkode: 3594e...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #6 Del Skrevet 11. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta som ligger mange timer i romtemperatur? Anonymkode: 82c12...3ed Nei, de har kjøleskap i barnehagen da. Anonymkode: 2811c...b11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #7 Del Skrevet 11. september 2019 Jeg jobber på småbarnsavdeling, og det som ofte er å se i matboksen er brødskiver med forskjellig pålegg, gjerne smørepålegg. Mange har med seg noen agurkskiver eller tomat. Noen foreldre sender av og til med litt annen mat, som middagsrester og pizzasnurrer, men barna er faktisk mest glad i den "vanlige" matpakka med brødskiver og pålegg. De liker sikkert middagen hjemme, men i barnehagen vil de helst ha brødmat. Sånn er det ihvertfall hos oss Foreldrene vil bare være snille å sende med litt variert mat, men det er ikke ofte barna setter så pris på det. Så på vår småbarnsavdeling trenger ikke foreldrene ha dårlig samvittighet for å sende med brødmat, det er det barna helst vil ha Anonymkode: a3521...972 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #8 Del Skrevet 11. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg jobber på småbarnsavdeling, og det som ofte er å se i matboksen er brødskiver med forskjellig pålegg, gjerne smørepålegg. Mange har med seg noen agurkskiver eller tomat. Noen foreldre sender av og til med litt annen mat, som middagsrester og pizzasnurrer, men barna er faktisk mest glad i den "vanlige" matpakka med brødskiver og pålegg. De liker sikkert middagen hjemme, men i barnehagen vil de helst ha brødmat. Sånn er det ihvertfall hos oss Foreldrene vil bare være snille å sende med litt variert mat, men det er ikke ofte barna setter så pris på det. Så på vår småbarnsavdeling trenger ikke foreldrene ha dårlig samvittighet for å sende med brødmat, det er det barna helst vil ha Anonymkode: a3521...972 Det er viktig å gi barna akkurat det de vil ha:) Anonymkode: b30a7...860 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #9 Del Skrevet 11. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er viktig å gi barna akkurat det de vil ha:) Anonymkode: b30a7...860 Nei, det er det ikke. Men det er ikke vits å sende med barna mye forskjellig «dill» de ikke spiser, når de faktisk setter mer pris på en skive grovbrød med sunt pålegg 😊 Anonymkode: a3521...972 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 11. september 2019 #10 Del Skrevet 11. september 2019 Vi sender med brødskiver med ymse pålegg og yoghurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #11 Del Skrevet 11. september 2019 Vår har med grøt (pulver) og litt grønnsaker til frokost, og en banan og en skive til ettermiddagsmåltid. De får lunsj (som regel skiver) i bhg. De fleste andre har med skiver til frokosten, men de ansatte sa at det var bare å ta med grøt om det var det han likte best. Anonymkode: 74015...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #12 Del Skrevet 11. september 2019 Koker havregrynsgrøt og har i boks, blir passe varm innen frokosten i bhg skal serveres. Ellers så går det i brød med forskjellig pålegg og oppskjært frukt og grønt, også yoghurt. Noen ganger blir det med litt havrefras eller annen frokostblanding, bær, tørket frukt e.l. Anonymkode: 99de5...66b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #13 Del Skrevet 11. september 2019 Er litt stressa fordi min datter begynner i barnehagen om 2 mnd da hun er 1 år, og det eneste hun klarer å spise selv er brødskiver i biter. Agurkbiter osv brekker hun seg av. Kan man sende med klemmeposer med ymse innhold og grøtpulver? Hun kan spise av klemmeposene, men ikke grøtpulver på egenhånd, får de små hjelp? ts Anonymkode: 07d8b...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #14 Del Skrevet 11. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er litt stressa fordi min datter begynner i barnehagen om 2 mnd da hun er 1 år, og det eneste hun klarer å spise selv er brødskiver i biter. Agurkbiter osv brekker hun seg av. Kan man sende med klemmeposer med ymse innhold og grøtpulver? Hun kan spise av klemmeposene, men ikke grøtpulver på egenhånd, får de små hjelp? ts Anonymkode: 07d8b...a30 Ja, klart de får hjelp min spiser som nevnt over her veldig lite brød foreløpig, så hun har grøtpakke som står i barnehagen. Dette får hun til frokost hvis vi ikke rekker spise hjemme, og ellers til lunchen siden hun ikke spiser så mye brød enda. Klemmepose kan du også sende med. Anonymkode: 0063b...861 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #15 Del Skrevet 11. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, klart de får hjelp min spiser som nevnt over her veldig lite brød foreløpig, så hun har grøtpakke som står i barnehagen. Dette får hun til frokost hvis vi ikke rekker spise hjemme, og ellers til lunchen siden hun ikke spiser så mye brød enda. Klemmepose kan du også sende med. Anonymkode: 0063b...861 Takk❤️ Anonymkode: 07d8b...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #16 Del Skrevet 11. september 2019 Skyr, brødskiver, grønnsaker, egg, ost, omelett, frokostblanding, bær, grove vafler/pannekaker og middagsrester. Det er som regel kun brødmat og bær/grønnsaker de får. Middagsrester etc er kun hvis det er noe de garantert liker. Anonymkode: 97bfe...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 11. september 2019 #17 Del Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva får deres 1-åringer i matpakken? Anonymkode: 07d8b...a30 Brødskiver med ulikt pålegg. Pleier som regel å gå i makrell i tomat eller kaviar eller leverpostei. Noen ganger skinke eller brunost. Så får han noe frukt ved siden av. Noen ganger også babytomater eller agurk. Av og til får han med en yoghurt i tillegg til skivene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Curlyme Skrevet 11. september 2019 #18 Del Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på småbarnsavdeling, og det som ofte er å se i matboksen er brødskiver med forskjellig pålegg, gjerne smørepålegg. Mange har med seg noen agurkskiver eller tomat. Noen foreldre sender av og til med litt annen mat, som middagsrester og pizzasnurrer, men barna er faktisk mest glad i den "vanlige" matpakka med brødskiver og pålegg. De liker sikkert middagen hjemme, men i barnehagen vil de helst ha brødmat. Sånn er det ihvertfall hos oss Foreldrene vil bare være snille å sende med litt variert mat, men det er ikke ofte barna setter så pris på det. Så på vår småbarnsavdeling trenger ikke foreldrene ha dårlig samvittighet for å sende med brødmat, det er det barna helst vil ha Anonymkode: a3521...972 Ohh så godt å høre❤️. Får noen ganger dårlig samvittighet siden min har kjedlig matboks mef brødskiver litt agurk og jogurt,men jeg ser han spiser det opp. Men godt å høre at det er det de liker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. september 2019 #19 Del Skrevet 11. september 2019 Mine får skiver til frokosten og lunsjen i barnehagen(om jeg har i hus så sender jeg med en klemme pose med smoothie/yougurt til de) Hender jeg sender med noen bær og. De som er i skolen/jonn lager seg matpakke selv så da er de mer varierte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #20 Del Skrevet 11. september 2019 22 minutter siden, Maleficenta skrev: Brødskiver med ulikt pålegg. Pleier som regel å gå i makrell i tomat eller kaviar eller leverpostei. Noen ganger skinke eller brunost. Så får han noe frukt ved siden av. Noen ganger også babytomater eller agurk. Av og til får han med en yoghurt i tillegg til skivene Babytomater? Anonymkode: c4a85...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå