Gjest Primula Skrevet 16. mai 2005 #1 Skrevet 16. mai 2005 Jeg har festdrakt, men det er jo meldt plaskregn her i morgen. Jeg skal gå ganske langt i tog, og er så usikker på hva jeg skal ha på meg. Har nemlig ikke cape til festdrakten og man kan jo liksom ikke ta på seg en dressjakke e.l over drakten?? Og bunadssko vil nok bety våte bein.. Skal jeg rett og slett ta skjørt med støvletter og drasjakke? Hva gjør dere andre med festdrakter/ bunader med kaldt vær/regn??
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2005 #2 Skrevet 16. mai 2005 Ta på deg superundertøy og kjøp deg ein bunads-paraply!
Tuddelidu Skrevet 16. mai 2005 #3 Skrevet 16. mai 2005 Min bunad består av så mange lag at jeg neppe ville blitt våt om jeg så hoppet i sjøen Men i år må nok jeg tilbringe 17. mai på lesesalen...
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2005 #4 Skrevet 16. mai 2005 Her jeg bor, høljregnet det sidelengs i fjor, det var bitkaldt, og stiv kuling. (dårlig metrologiske uttrykk ) Så det ble regnklær, støvler og med ullundertøy innerst. Dro rett hjem etter toget og skiftet til bunad. Og er sjeleglad for det.... Litt regn tåler bunader/festdrakter, men ikke mange kilometer med høljregn. Venninnen min ødela bunadskoene sine i fjor pga alt regnet. Det peneste er selvsagt kun bunad/festdrakt med ev tilhørende cape, men man må se an været også. Ha en strålende 17 mai, og så får vi håpe på opplett
Loppefrø Skrevet 16. mai 2005 #5 Skrevet 16. mai 2005 Jeg gikk med bunaden min i høljende regnvær et år, stakken ble fuktig og når jeg satt ble den krøllete og stygg. Det endte med at jeg måtte levere den inn til en proff for å få den fin igjen (har folder i skjørtet som måtte presses på nytt). Etter det dropper jeg bunaden hvis det er skikkelig drittvær!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå