Gå til innhold

Navnet Kain..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har gitt babyen navnet Kain.. Var det ikke han som drepte broren Abel, i Bibelen? Synes dere det er greit å kalle et barn for Kain?

Anonymkode: 56d99...962

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Negative assosiasjoner, og forvirring om uttale. 

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om, så dette gir meg ingen assosiasjoner verken positive eller negative.  Skal jeg strekke meg så kan navnet for meg minne om kanin 🤷‍♀️

Anonymkode: db7ed...32d

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om, så dette gir meg ingen assosiasjoner verken positive eller negative.  Skal jeg strekke meg så kan navnet for meg minne om kanin 🤷‍♀️

Anonymkode: db7ed...32d

Har du aldri hørt om Kain og Abel? Abel var jordbruker og Kain sauegjeter, ifølge bibelhistorien. De var sønnene til Adam og Eva, de første menneskene.

Så var det noe med et offer, Gud godtok abels offer men ikke Kains. Da ble Kain sjalu og slo Abel ihjel. Da han kom hjem til foreldrene, spurte de hvor Abel var. Kain trakk bare på skuldrene:

»Jeg er ikke min brors vokter».

Skrevet

Jeg jobbet i barnehage noen år etter 9/11 og det var flere gutter der som het Osama. Jeg klarte ikke å tenke annet enn Osama bin Laden. Men etter en stund tenker man ikke over det. 

Anonymkode: 985ac...0b2

Skrevet

Det er greit å kalle ungen det ja. Folk lar ikke være å kalle unger Anders bare pga breivik liksom 

Anonymkode: 7c041...5e4

Skrevet

Syns det er et fint navn. Husk at mange ikke kan bibelhistorien lengre 🙂 Norge har vel heller aldri vært et spesielt religiøst land? Ser veldig mange ikke har peiling på bibelen. De vet knapt hvem Jesus var. Sånn er utviklingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...