AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #81 Skrevet 10. februar 2020 4 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Her er jeg redd for at det kan bli utfordrende med skuffer.. Vannrørene er nok ikke det største problemet, da de fleste servanter med skuffer har litt klaring mellom vegg og skuff. Avkøpet er sannsynligvis det største problemet her.. Det kan sikkert løses på et vis, men det er slike tilfeller som dette jeg hadde i tankene da jeg ba Ts om å ta bilde av det eksisterende røropplegget sitt, og rådføre seg med en fagmann/butikk før hun handlet ny servant. Om jeg drar avløpet gjennom møbelet der det er laget plass, og fra under møbelet og bort til avløpet da? Møbelet kan returneres, men det er jo skuffer på alt som ikke koster en formue 🤪 Anonymkode: b919a...676
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #82 Skrevet 10. februar 2020 5 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Her er jeg redd for at det kan bli utfordrende med skuffer.. Vannrørene er nok ikke det største problemet, da de fleste servanter med skuffer har litt klaring mellom vegg og skuff. Avkøpet er sannsynligvis det største problemet her.. Det kan sikkert løses på et vis, men det er slike tilfeller som dette jeg hadde i tankene da jeg ba Ts om å ta bilde av det eksisterende røropplegget sitt, og rådføre seg med en fagmann/butikk før hun handlet ny servant. Øverste skuff kan en få delt, som bildet fra meg. Så det er ikke noe problem. Men tror nok du bør få en rørlegger inn uansett, TS. Anonymkode: 195fb...bf2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #83 Skrevet 10. februar 2020 6 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Her er jeg redd for at det kan bli utfordrende med skuffer.. Vannrørene er nok ikke det største problemet, da de fleste servanter med skuffer har litt klaring mellom vegg og skuff. Avkøpet er sannsynligvis det største problemet her.. Det kan sikkert løses på et vis, men det er slike tilfeller som dette jeg hadde i tankene da jeg ba Ts om å ta bilde av det eksisterende røropplegget sitt, og rådføre seg med en fagmann/butikk før hun handlet ny servant. Kan man lage sluk der avløpet nå er, uten å pigge opp hele gulvet? For ideelt sett ville jeg hatt dusjen der. Nå er den på venstre side rett innenfor døren, og det er litt idiotisk. Anonymkode: b919a...676
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #84 Skrevet 10. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øverste skuff kan en få delt, som bildet fra meg. Så det er ikke noe problem. Men tror nok du bør få en rørlegger inn uansett, TS. Anonymkode: 195fb...bf2 Sånn er det på den jeg har kjøpt også. Anonymkode: b919a...676
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #85 Skrevet 10. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man lage sluk der avløpet nå er, uten å pigge opp hele gulvet? For ideelt sett ville jeg hatt dusjen der. Nå er den på venstre side rett innenfor døren, og det er litt idiotisk. Anonymkode: b919a...676 Gulvet må jo pigges opp om du skal flytte dusjen, men om da må du ha like fliser på det området du får pigget opp. Om ikke hele gulvet skal skiftes. Da blir det ett større prosjekt enn du hadde tenkt deg i utgangspunktet. Anonymkode: 195fb...bf2
Oppgitt78 Skrevet 10. februar 2020 #86 Skrevet 10. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man lage sluk der avløpet nå er, uten å pigge opp hele gulvet? For ideelt sett ville jeg hatt dusjen der. Nå er den på venstre side rett innenfor døren, og det er litt idiotisk. Anonymkode: b919a...676 Da må du nok påberegne deg å pigge opp gulvet.. 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg drar avløpet gjennom møbelet der det er laget plass, og fra under møbelet og bort til avløpet da? Møbelet kan returneres, men det er jo skuffer på alt som ikke koster en formue 🤪 Anonymkode: b919a...676 Det meste kan løses! En håndfull bend vil nok løse mye, bare en passer på at det ikke blir motfall. 👍
Oppgitt78 Skrevet 10. februar 2020 #87 Skrevet 10. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øverste skuff kan en få delt, som bildet fra meg. Så det er ikke noe problem. Men tror nok du bør få en rørlegger inn uansett, TS. Anonymkode: 195fb...bf2 De fleste skuffeløsninger er delte på denne måten, for å gi plass til vannlåsen.
Oppgitt78 Skrevet 10. februar 2020 #88 Skrevet 10. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gulvet må jo pigges opp om du skal flytte dusjen, men om da må du ha like fliser på det området du får pigget opp. Om ikke hele gulvet skal skiftes. Da blir det ett større prosjekt enn du hadde tenkt deg i utgangspunktet. Anonymkode: 195fb...bf2 Hele gulvet bør nok i så fall skiftes, egentlig.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #89 Skrevet 10. februar 2020 2 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Hele gulvet bør nok i så fall skiftes, egentlig. Jepp. Blir nok penest det. Anonymkode: 195fb...bf2
Oppgitt78 Skrevet 10. februar 2020 #90 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jepp. Blir nok penest det. Anonymkode: 195fb...bf2 Og mye tryggere lekkasjemessig! 👍😊
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #91 Skrevet 10. februar 2020 10 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Hele gulvet bør nok i så fall skiftes, egentlig. Jeg har nye fliser til gulvet, men planen var å beholde varmekablene. Da flytter jeg ikke noe som helst Anonymkode: b919a...676
Oppgitt78 Skrevet 10. februar 2020 #92 Skrevet 10. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har nye fliser til gulvet, men planen var å beholde varmekablene. Da flytter jeg ikke noe som helst Anonymkode: b919a...676 Det høres ut som en god plan! Hvis man skal flytte på rør/sluk i gulvet, så medfører det vanligvis total rehab.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #93 Skrevet 16. februar 2020 På 10.2.2020 den 15.01, Oppgitt78 skrev: Kommer rørene opp fra gulvet, eller kommer de ut av veggen? Kan du legge ut et bilde av hvordan røropplegget ser ut? Hei, nå fikk jeg tatt bilde her: Hilsen ts Anonymkode: 52927...a9a
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2020 #94 Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, nå fikk jeg tatt bilde her: Anonymkode: 52927...a9a Det ser ut til at det skal være mulig å få montert de fleste vanlige innredninger der, bare de er brede nok til å dekke rørene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #95 Skrevet 16. februar 2020 24 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Det ser ut til at det skal være mulig å få montert de fleste vanlige innredninger der, bare de er brede nok til å dekke rørene. Supert! ☺️ Forresten, hva ville du personlig gjort med flisene? Hvis du var på ganske stramt budsjett. Anonymkode: 52927...a9a
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2020 #96 Skrevet 16. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Supert! ☺️ Forresten, hva ville du personlig gjort med flisene? Hvis du var på ganske stramt budsjett. Anonymkode: 52927...a9a Personlig, så ville jeg lagt et nytt lag med flis på gulvet (dersom det er mulig), og vurdert om jeg klarte å leve med veggene en stund til.. Hvis ikke, så ville jeg vurdert å lime et lag våtromsplater utenpå. Det er selvsagt avhengig av at badet er tett slik det står nå.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #97 Skrevet 16. februar 2020 1 time siden, Oppgitt78 skrev: Personlig, så ville jeg lagt et nytt lag med flis på gulvet (dersom det er mulig), og vurdert om jeg klarte å leve med veggene en stund til.. Hvis ikke, så ville jeg vurdert å lime et lag våtromsplater utenpå. Det er selvsagt avhengig av at badet er tett slik det står nå. Men de platene koster jo like mye som nye fliser? Og kan jeg legge flis på flis uten å fjerne doen? Anonymkode: 52927...a9a
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2020 #98 Skrevet 16. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de platene koster jo like mye som nye fliser? Og kan jeg legge flis på flis uten å fjerne doen? Anonymkode: 52927...a9a Platene er ikke billige, nei.. Jeg har sett litt forskjellig resultat når folk har lagt flis på flis på vegg, da det gjerne er litt mer bevegelse i konstruksjonen der, men det går selvsagt an å gjøre det. Da bør man matte ned overflaten ordentlig, før man setter i gang. Det er ofte grunnarbeidet som avgjør levetiden på jobben! Doen bør fjernes, samt alt annet som står på gulvet, før legging av ny flis. Det er teknisk mulig å legge rundt doen, men det blir en jallaløsning.. Endret 16. februar 2020 av Oppgitt78
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #99 Skrevet 16. februar 2020 11 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Platene er ikke billige, nei.. Jeg har sett litt forskjellig resultat når folk har lagt flis på flis på vegg, da det gjerne er litt mer bevegelse i konstruksjonen der, men det går selvsagt an å gjøre det. Da bør man matte ned overflaten ordentlig, før man setter i gang. Det er ofte grunnarbeidet som avgjør levetiden på jobben! Doen bør fjernes, samt alt annet som står på gulvet, før legging av ny flis. Det er teknisk mulig å legge rundt doen, men det blir en jallaløsning.. Skjønner. Så du ville ikke malt veggen, selv med dusjkabinett? Og hvordan kan jeg vite om badet er tett? Anonymkode: 52927...a9a
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2020 #100 Skrevet 16. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Så du ville ikke malt veggen, selv med dusjkabinett? Og hvordan kan jeg vite om badet er tett? Anonymkode: 52927...a9a Hvis det ikke er fuktutslag/lukt/etc i tilstøtende konstruksjoner, så er det nok tett. Hvis du nylig har kjøpt, så bør tilstandsrapporten gi en pekepinn på slikt.. Jeg er lite glad i å male fliser, men det kan jo holde en stund. Grunnarbeidet har mye å si! Bruk helst epoksymaling, hvis du går for å male. Men da bør du nok fjerne dusjveggene som står der nå, og montere et vanlig kabinett ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå