Oppgitt78 Skrevet 11. september 2019 #41 Del Skrevet 11. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Godt tips. ☺️ Mulig å estimere hva en rørlegger tar for en sånn jobb? Hva må han gjøre? Vi kan fint (mannen er ganske handy) montere ny innredning selv osv, men tenker kanskje rørlegger er lurt... Anonymkode: 52927...a9a Hvis han er kapabel til å montere innredningen selv, så tror jeg at han er i stand til å klare rørarbeidet også.. Du får nok ikke en rørlegger til å krysse dørstokken deres uten at vi snakker tusenlapper. 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #42 Del Skrevet 11. september 2019 3 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Hvis han er kapabel til å montere innredningen selv, så tror jeg at han er i stand til å klare rørarbeidet også.. Du får nok ikke en rørlegger til å krysse dørstokken deres uten at vi snakker tusenlapper. 😬 Ok, da får jeg høre med ham. Hvis dette er noe folk ofte gjør selv, skal nok han klare det ☺️ Kanskje teit spørsmål, men hvordan fjerner jeg det eksisterende på best mulig måte? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 11. september 2019 #43 Del Skrevet 11. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, da får jeg høre med ham. Hvis dette er noe folk ofte gjør selv, skal nok han klare det ☺️ Kanskje teit spørsmål, men hvordan fjerner jeg det eksisterende på best mulig måte? Anonymkode: 52927...a9a Koble fra vann og avløp (etter å ha stengt vanntilførsel), skjær løs silikonen, og skru det ned fra veggen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #44 Del Skrevet 11. september 2019 Vi tar rundt tusenlappen i timen. (Rørlegger) Det er ikke så mye arbeid å bytte et servantbatteri og koble avløpet. Så ca. 1000,- pluss evt. nye stoppekraner om det er nødvendig. Da har du det hvitt og alt på det rene om det skulle oppstå en lekkasje. Obs! Kommer kilometer i tillegg, så om du bor langt utpå landet blir det litt dyrere. Anonymkode: 091d4...120 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #45 Del Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev: Vi tar rundt tusenlappen i timen. (Rørlegger) Det er ikke så mye arbeid å bytte et servantbatteri og koble avløpet. Så ca. 1000,- pluss evt. nye stoppekraner om det er nødvendig. Da har du det hvitt og alt på det rene om det skulle oppstå en lekkasje. Obs! Kommer kilometer i tillegg, så om du bor langt utpå landet blir det litt dyrere. Anonymkode: 091d4...120 Åh, ok! Tusen takk for at du svarte. Da var det jo ikke så dyrt som jeg trodde! Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #46 Del Skrevet 12. september 2019 Men hvis jeg ville gjort noe med veggene på sikt (for jeg liker veggene mindre enn gulvet), hva kan jeg gjøre, bortsett fra å legge nye fliser? Har lest om mikrosement, men det var jo ganske dyrt. Finnes det andre smarte løsninger, nå som våtromsmaling utgikk? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 12. september 2019 #47 Del Skrevet 12. september 2019 Hadde aldri giddet å male flisene verken på badet eller kjøkkenet. Dersom du absolutt ikke liker de på kjøkkenet kan du ta dem vekk og heller sette opp kjøkkenpanel. Google så finner du forslag. Men om jeg selv skulle valgt, ville jeg da heller beholdt flisene. På badet ville jeg heller kjøpt noen fine håndkler, pen såpedispenser, kanskje et finere duftlys e.l. for å «pynte» litt og at det kan se mer gjennomført ut enn er tomt bad. Kanskje bytte knotter på innredningen. Jeg selv liker hvertfall ikke runde... Så sparer dere heller til ny innredning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 12. september 2019 #48 Del Skrevet 12. september 2019 På 11.9.2019 den 13.01, AnonymBruker skrev: Ja, hadde vært gøy med ny innredning. Er det lovlig å styre med disse vanngreiene selv da? Angående kjøkkenflisene leste jeg noe om at man kunne dekke dem til med ulike ting, for eks stål eller en spesiell tapet.. 🤔? Anonymkode: 52927...a9a Sjekk ut https://www.lindasdekor.no/ Hadde aldri malt flisene på badet. De hadde jeg beholdt til dere eventuelt kan skifte ut. De kan enkelt styles med mange farger siden de er så enkle i fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2019 #49 Del Skrevet 12. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvis jeg ville gjort noe med veggene på sikt (for jeg liker veggene mindre enn gulvet), hva kan jeg gjøre, bortsett fra å legge nye fliser? Har lest om mikrosement, men det var jo ganske dyrt. Finnes det andre smarte løsninger, nå som våtromsmaling utgikk? Anonymkode: 52927...a9a Dere kan lime våtromsplater rett utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #50 Del Skrevet 12. september 2019 56 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Dere kan lime våtromsplater rett utenpå. Har Googlet litt nå, men synes det er vanskelig å se hva det vil koste. Har du noen ide? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2019 #51 Del Skrevet 12. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har Googlet litt nå, men synes det er vanskelig å se hva det vil koste. Har du noen ide? Anonymkode: 52927...a9a Du må vite hvor mange meter veggene på badet blir til sammen. Deretter deler du antall meter på 0,6. Da finner du ut hvor mange plater du trenger.. Beregn en tube lim pr seks plater (ca), og husk på hjørnelister og bunnlister. Legg alt i handlekurven på f.eks. megaflis.no, så får du totalen på materialene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #52 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg bille lagt kjøkkenplater over flisene på kjøkkenet, mye mer holdbart enn å male og er ikke så fryktelig dyrt om du ikke skal ha det dyreste av det dyre. Anonymkode: 50c95...62d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #53 Del Skrevet 12. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bille lagt kjøkkenplater over flisene på kjøkkenet, mye mer holdbart enn å male og er ikke så fryktelig dyrt om du ikke skal ha det dyreste av det dyre. Anonymkode: 50c95...62d Ja, har Googlet litt nå og funnet mye fint. Men det kan vel ikke limes rett mot flisene? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. september 2019 #54 Del Skrevet 12. september 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har Googlet litt nå og funnet mye fint. Men det kan vel ikke limes rett mot flisene? Anonymkode: 52927...a9a Du kan lime de rett på, ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #55 Del Skrevet 14. september 2019 Ville byttet fugene, byttet innredning, malt taket hvis det går (badet blir nye freshere og lysere av det), og satset på styling Billigere og mindre styr Anonymkode: 4a265...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #56 Del Skrevet 14. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville byttet fugene, byttet innredning, malt taket hvis det går (badet blir nye freshere og lysere av det), og satset på styling Billigere og mindre styr Anonymkode: 4a265...b39 Ja, har egentlig slått fra meg en del ideer nå, og tenker i samme baner som deg. Tror innredningen har mest å si! ☺️ Hvordan ville du gått frem for å gjøre det rimelig? Vil helst ha det så moderne som mulig. Er ikea beste løsning? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #57 Del Skrevet 15. september 2019 På 14.9.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev: Ja, har egentlig slått fra meg en del ideer nå, og tenker i samme baner som deg. Tror innredningen har mest å si! ☺️ Hvordan ville du gått frem for å gjøre det rimelig? Vil helst ha det så moderne som mulig. Er ikea beste løsning? Anonymkode: 52927...a9a Vi byttet til helt enkel IKEA-innredning, og har en malm-kommode i tillegg (dusjkabinett, så det blir ikke vått på gulvet). Avhenger jo av hvor mye oppbevaring dere vil ha på badet, hvor handy dere er, og hva "rimelig" er. Søk litt på pinterest og se hva dere liker. Et alternativ er en enkel benk med frittstående stilig vask og armatur på toppen, men det blir jo fort dyrt. Anonymkode: 4a265...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #58 Del Skrevet 16. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi byttet til helt enkel IKEA-innredning, og har en malm-kommode i tillegg (dusjkabinett, så det blir ikke vått på gulvet). Avhenger jo av hvor mye oppbevaring dere vil ha på badet, hvor handy dere er, og hva "rimelig" er. Søk litt på pinterest og se hva dere liker. Et alternativ er en enkel benk med frittstående stilig vask og armatur på toppen, men det blir jo fort dyrt. Anonymkode: 4a265...b39 Skiftet dere ut alt selv, uten hjelp fra rørlegger? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #59 Del Skrevet 16. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skiftet dere ut alt selv, uten hjelp fra rørlegger? Anonymkode: 52927...a9a Ja. Anonymkode: 4a265...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2020 #60 Del Skrevet 10. februar 2020 Lurer på om det fortsatt er mulig å få noen nye ideer i denne posten? Skal snart kjøpe nytt servantskap, men er redd for å gjøre noe feil. Er det en sjanse for at det nye ikke passer det gamle røropplegget? Hva må jeg se etter? Anonymkode: 52927...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå