Gå til innhold

Ufresht bad. Bilder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville muligens byttet innredning, men det er jo en smakssak. Maling og nye håndtak kan også gjøre mye..

Hvordan ser det ut ved dørterskelen, forresten? Hvis det bare er dusjen og toalettet som «står på gulvet», og det er plass ved dørterskel, så er det ikke mye arbeid å få til et nytt gulv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Ville muligens byttet innredning, men det er jo en smakssak. Maling og nye håndtak kan også gjøre mye..

Hvordan ser det ut ved dørterskelen, forresten? Hvis det bare er dusjen og toalettet som «står på gulvet», og det er plass ved dørterskel, så er det ikke mye arbeid å få til et nytt gulv.

15681981239725891541387497501630.thumb.jpg.b1480f4b07a7852b52eecc93ff3b9cce.jpg

Sånn ser det ut. 

Ja, vil gjerne bytte innredning, men lurer på om jeg da trenger rørlegger eller om jeg kan gjøre dette selv? 

Anonymkode: 52927...a9a

Skrevet

Støtter forslaget om å bytte ut silikonfugene. 

Det finnes ett produkt som heter "Mira 7110" og "Mira 7120" som du kan bruke til å vaske ned med. Gjør oppmerksom på at det er syrebaserte, så her må du følge bruksanvisningen nøye.

Baderomsinnredningen er foliebelagt, så jeg vet ikke om det gir noe bra resultat med maling, men ny folie får du også kjøpt, ellers så hadde jeg spart sammen til ny baderomsinnredning.

Anonymkode: 29aab...eae

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

15681981239725891541387497501630.thumb.jpg.b1480f4b07a7852b52eecc93ff3b9cce.jpg

Sånn ser det ut. 

Ja, vil gjerne bytte innredning, men lurer på om jeg da trenger rørlegger eller om jeg kan gjøre dette selv? 

Det ser ut til at det er plass til å legge et nytt gulv oppå. Det er selvsagt ikke helt optimalt, men det vil fungere fint. 

Om du trenger rørlegger, eller ei, avhenger av hvor hendig du/dere er. Det er ikke vanskelig å ordne slikt selv, men det må gjøres riktig. 

Skrevet
1 minutt siden, Oppgitt78 skrev:

Det ser ut til at det er plass til å legge et nytt gulv oppå. Det er selvsagt ikke helt optimalt, men det vil fungere fint. 

Om du trenger rørlegger, eller ei, avhenger av hvor hendig du/dere er. Det er ikke vanskelig å ordne slikt selv, men det må gjøres riktig. 

Skjønner, takk!

Kan vi bytte baderomsinnredning uten å bytte servant da? Så vi ikke styrer noe med rør og sånn? Vanskelig å finne riktige mål og sånn til akkurat dette badet eller? Helt grønn på dette.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, takk!

Kan vi bytte baderomsinnredning uten å bytte servant da? Så vi ikke styrer noe med rør og sånn? Vanskelig å finne riktige mål og sånn til akkurat dette badet eller? Helt grønn på dette.. 

Sannsynligvis må dere demontere alt.. De fleste servanter av den sorten er festet i innredningen.

• Liker 1
Skrevet

Vi malte fliser i dusjen, det flasset av etter to uker. Bare slit.

Men malte også fliser på kjøkkenet, det har holdt seg pent. Er vel vannet i dusjen som gjør at malingen flasser av.

Anonymkode: 0fcfc...665

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi malte fliser i dusjen, det flasset av etter to uker. Bare slit.

Men malte også fliser på kjøkkenet, det har holdt seg pent. Er vel vannet i dusjen som gjør at malingen flasser av.

Anonymkode: 0fcfc...665

Ja, ikke sant. Sikkert tryggere på kjøkkenet! ☺️ Kan jeg spørre hvordan dere malte på kjøkkenet? Farge og type maling? Ble det fint? 

Skrevet
4 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Sannsynligvis må dere demontere alt.. De fleste servanter av den sorten er festet i innredningen.

Ok. Så da står vi egentlig fritt til å velge hvilken som helst innredning og servant? Er det sannsynlig at det er fliser bak den nåværende innredningen? 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så da står vi egentlig fritt til å velge hvilken som helst innredning og servant? Er det sannsynlig at det er fliser bak den nåværende innredningen? 

Det er vanligvis fliser bak innredning, ja.. 

Ja, dere kan i utgangspunktet velge det dere ønsker, men dere må forsikre dere om at det vil fungere med eksisterende røropplegg.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 1
Skrevet

Her ville jeg ha brukt alle pengene på å bytte baderomsinnredningen for det er først og fremst den som gjør dette badet litt kjedelig etter min mening! (Og det går sannsynligvis helt fint å gjøre selv uten hjelp av rørlegger hvis du/dere er noenlunde nevenyttige).

Fliser ellers på både bad og kjøkken ser jo helt greie ut. Kanskje ikke akkurat det man ville ha valgt hvis man skulle gjøre det selv, men nøytralt, helt og pent og ikke noe man får noen positiv effekt av å male (Hadde det for eksempel vært motivfliser med mye "dill" over kjøkkenbenken ville jeg kanskje ha sagt noe annet, men det er det altså ikke). På kjøkkenet kan man også gjøre mye ved å bytte kun håndtakene. Mye som fungerer helt greit til en forholdsvis rimelig penge på bl.a. Ebay og Etsy.

• Liker 6
Skrevet

Å male flisene på kjøkkenet kommer til å se kjipere ut en å beholde de slik de er. Ikke rør dem, og heller bytt når dere får råd i fremtiden.

Angående badet bille jeg byttet ut innredningen, dette trenger dere helt sikker hjelp til ut i fra det jeg kan lese av svarene dine. Vil tro en baderomsforhandler er behjelpelig med å både finne en ny innredning som passer inn samt skjuler hullene fra den gamle. Disse kan også gi dere ett tilbud på montering av innredning og demontering av den gamle.

Anonymkode: 926bf...dfb

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, Leo skrev:

Her ville jeg ha brukt alle pengene på å bytte baderomsinnredningen for det er først og fremst den som gjør dette badet litt kjedelig etter min mening! (Og det går sannsynligvis helt fint å gjøre selv uten hjelp av rørlegger hvis du/dere er noenlunde nevenyttige).

Fliser ellers på både bad og kjøkken ser jo helt greie ut. Kanskje ikke akkurat det man ville ha valgt hvis man skulle gjøre det selv, men nøytralt, helt og pent og ikke noe man får noen positiv effekt av å male (Hadde det for eksempel vært motivfliser med mye "dill" over kjøkkenbenken ville jeg kanskje ha sagt noe annet, men det er det altså ikke). På kjøkkenet kan man også gjøre mye ved å bytte kun håndtakene. Mye som fungerer helt greit til en forholdsvis rimelig penge på bl.a. Ebay og Etsy.

Ja, hadde vært gøy med ny innredning. Er det lovlig å styre med disse vanngreiene selv da? 

Angående kjøkkenflisene leste jeg noe om at man kunne dekke dem til med ulike ting, for eks stål eller en spesiell tapet.. 🤔

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å male flisene på kjøkkenet kommer til å se kjipere ut en å beholde de slik de er. Ikke rør dem, og heller bytt når dere får råd i fremtiden.

Angående badet bille jeg byttet ut innredningen, dette trenger dere helt sikker hjelp til ut i fra det jeg kan lese av svarene dine. Vil tro en baderomsforhandler er behjelpelig med å både finne en ny innredning som passer inn samt skjuler hullene fra den gamle. Disse kan også gi dere ett tilbud på montering av innredning og demontering av den gamle.

Anonymkode: 926bf...dfb

Men da er vi oppe i mangfoldige tusen jo? 

Skrevet

Flisene på badet og kjøkkenet ser jo helt greie ut. Nøytrale og forholdsvis uslitte? Ville gått over dem med en skikkelig dyprengjøring - det gjør underverker for selve følelsen man selv har for rommet. Man vet at det blir rent og man gjør det mer til "sitt eget".

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde vært gøy med ny innredning. Er det lovlig å styre med disse vanngreiene selv da? 

Angående kjøkkenflisene leste jeg noe om at man kunne dekke dem til med ulike ting, for eks stål eller en spesiell tapet.. 🤔

Ja, det er ikke noe problem så lenge det er de utenpåliggende installasjonene det er snakk om. MEN det er jo ekstremt viktig å sørge for at det blir tett og følge med på at det forblir det. Er dere det minste i tvil så er det lurt (Og sannsynligvis billigere på sikt) å få bistand av en rørlegger. Det er imidlertid ingenting i veien for at han eller hun kan komme og koble til når innredningen er montert. 

• Liker 3
Skrevet

Synes badet var pent og nøytralt. Tidløst. 

Ser heller ingenting galt med kjøkken-flisene. 

Ville bare byttet ut den gulnede silikonen og eventuelt satt inn et dusjkabinett, men ville ellers beholdt alt slik det er. 

Anonymkode: 25692...811

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ingen grunn til å ikke gjøre det dere kan selv. Ta mål, kjøre bort den gamle innredningen etc. klarer jo de fleste. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt koster, dessverre.. 

Men dere kan jo følge litt med på f.eks. Finn.no, for å finne en rimelig innredning. Har funnet mye billig og bra (nytt) der, men da må en ta seg litt tid til å følge med.

Skrevet
19 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Alt koster, dessverre.. 

Men dere kan jo følge litt med på f.eks. Finn.no, for å finne en rimelig innredning. Har funnet mye billig og bra (nytt) der, men da må en ta seg litt tid til å følge med.

Godt tips. ☺️ 

Mulig å estimere hva en rørlegger tar for en sånn jobb? Hva må han gjøre?

Vi kan fint (mannen er ganske handy) montere ny innredning selv osv, men tenker kanskje rørlegger er lurt... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...