Gå til innhold

Hurra for dere flinke lærere, som ser hvert enkelt barn❤️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har en sånn lærer. Som ringer meg om hun har en dårlig dag og har vært lei seg på skolen. Som forteller meg at hun har vært flink å prøvd ting, selv om hun egentlig ikke trodde hun kom til å klare det. Han roser henne, og løfter henne opp. Kan nevnes hun går i en relativt liten klasse :)

Jeg er strålende fornøyd, og slike lærere skulle alle barn ha hatt. Dere har en krevende jobb, og må oppfylle mange roller ila en dag på jobben. Spesielt kan jeg forestille meg dere har en krevende jobb i store klasser. Dere er alle flinke! 

Hilsen mamma til ei på mellomtrinnet. 

Anonymkode: 1def7...b11

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig flott at datteren din har en så flott lærer! Håper mine barn også får en slik lærer.

Jeg tenker at et viktig stikkord her er at det er en liten klasse. Da ligger forholdene til rette slik at det er mulig å følge opp elevene på en god måte. Politikerne har fått for seg at klassestørrelse ikke har noe å si, og fyller opp klasserommene slik at lærerne ikke får mulighet til å gjøre en så god jobb som de ønsker. 

Anonymkode: 9519b...64b

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig flott at datteren din har en så flott lærer! Håper mine barn også får en slik lærer.

Jeg tenker at et viktig stikkord her er at det er en liten klasse. Da ligger forholdene til rette slik at det er mulig å følge opp elevene på en god måte. Politikerne har fått for seg at klassestørrelse ikke har noe å si, og fyller opp klasserommene slik at lærerne ikke får mulighet til å gjøre en så god jobb som de ønsker. 

Anonymkode: 9519b...64b

Helt enig med deg. Fullt klar over dette ikke ville vært tilfelle i en stor klasse med 26 elever nødvendigvis. I hennes klasse er de 15-16. Vi bor i en mellomstor by, så føler vi er heldige. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min har en sånn lærer. Som ringer meg om hun har en dårlig dag og har vært lei seg på skolen. Som forteller meg at hun har vært flink å prøvd ting, selv om hun egentlig ikke trodde hun kom til å klare det. Han roser henne, og løfter henne opp. Kan nevnes hun går i en relativt liten klasse :)

Jeg er strålende fornøyd, og slike lærere skulle alle barn ha hatt. Dere har en krevende jobb, og må oppfylle mange roller ila en dag på jobben. Spesielt kan jeg forestille meg dere har en krevende jobb i store klasser. Dere er alle flinke! 

Så heldig.Her er de så mange i klassene at det kommer nok aldri til å skje.

Anonymkode: 675d6...c37

Skrevet

Jeg er lærer i andreklasse, og har 26 elever. Høres ut som en drøm med slike små klasser! I min perfekte verden skulle jeg hatt tid til å sende små mail hjem til foreldre om ting/episoder som har vært bra i løpet av en dag. 

Når klassene er så store, og ettermiddagene ofte er fylt opp av møter, må jeg prioritere å sende mail hjem om ting som ikke har vært bra. Synes det er skikkelig kjipt, men er dessverre sånn hverdagen er. Synes det er helt på trynet at politikerne mener det må ansettes "færre, men bedre" lærere. Er jo ikke vits at en lærer har masse faglig kunnskap dersom hun ikke har tid til å lære bort kunnskapen. Slik som det er nå bruker man store deler av dagen på de som ikk følger med, er urolige, krangler, ikke kommer inn etter friminutt, osv.

Anonymkode: 6e796...adb

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slike lærere har mine barn også😁

Anonymkode: fd370...9bf

Skrevet

Jeg har over 30 elever 😣. Er vi to lærere brukes mye av tiden til den ene læreren på å ha samtaler med elevene. Selv om denne læreren egentlig skal brukes for å hjelpe de som trenger det faglig. Det er rett og slett helt umulig for én lærer å se og ta vare på alle elevene helt alene i løpet av en dag. Klassen er ganske krevende også. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare har delt klassen i to.

Datteren din er heldig som går i en liten klasse :)

Anonymkode: 679bf...b37

Skrevet

Så bra at du også har gode erfaringer med lærerne! Samme her. 

Har en som nettopp er begynt på skolen, det er tre lærere på en gruppe på 20. Ble så glad over de flotte lærerne han har fått. Tydelige og trygge voksne, mannfolk også.

Tror ikke vi helt fatter utfordringene lærerne møter hver dag...

• Liker 3
Skrevet

I sønnen min sin klasse er det 21 unger men likevel synes jeg læreren er utrolig å se hvert enkelt elev. Når jeg henter på skolen er hun flink til å rose sønnen min foran han så han også få hørt at læreren syns han er flink. Når han begynte på skolen så hadde han veldig lav selvtillit å sa at han ikke var flink til noe. Men etter noen uker med den fantastiske læreren så hadde han god selvtillit å fått troen på seg selv igjen.Plutselig kan han si at "jeg er god til å lese" eller  "jeg er veldig flink i matte", for det sier "Helene" (læreren). Er storfornøyd med læreren så ifjor ga vi en julegave å ett kort der jeg fortalte hvor fornøyd vi var med henne,å skrev litt om hva vi var spesielt fornøyd med som det at hun har bygge opp selvtilliten hans.

Anonymkode: b9d67...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...