AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #1 Skrevet 11. september 2019 Jeg er nylig ferdigutdannet. Jeg har et sterkt ønske om å få jobbe som det jeg er utdannet som, men det er ikke så mange stillinger ute for tiden. Jeg vegrer meg for å søke på faste stillinger som noe annet, fordi de gjerne ønsker at jeg kan starte når som helst i de stillingene jeg ønsker meg og da passer det dårlig med oppsigelsestid et annet sted - pluss at jeg ikke ønsker å lyve for arbeidsgiver i en eventuelt midlertidig stilling om at jeg ikke har tenkt å bli der (og hvis jeg er ærlig om dette, får jeg nok ikke jobb der). Jeg søker på forskjellige midlertidige stillinger, men det er visst ikke lett å få det heller. Har også søkt gjennom Adecco og Manpower, men dårlig med napp der også. Veldig rart egentlig, siden jeg egentlig har mye variert utdanning og derfor er kvalifisert til å jobbe mange ulike steder. Jeg er jo avhengig av en inntekt for å få betalt husleie og mat, og har nesten angst for å kontakte NAV fordi jeg har ganske dårlige erfaringer med å krangle med de fra tidligere av. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 4d5e0...d0a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #2 Skrevet 11. september 2019 Når jeg skriver "jeg søker på forskjellige midlertidige stillinger" så mener jeg tilkallingsvikar etc, som ikke binder meg til noe. Altså søker jeg ikke på faste stillinger Anonymkode: 4d5e0...d0a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #3 Skrevet 11. september 2019 Hva er du utdannet innen? Kanskje du må utvide områdene, flytte på deg? Alltid mulig å få jobb om du flytter Anonymkode: 3fc33...f98