Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver research til en bok hvor hovedpersonen jobber på café og lurer på hva dere gjør når dere har stengt kafeen. Hva gjør dere med resten av maten, renser dere kaffemaskin, setter på oppvaskmaskinen etc etc? Noen som vil forklare litt detaljert? 😊

Anonymkode: 0660e...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter plastikk på restemat som kan serveres dagen etterpå, bærer inn utemøblene, renser kaffemaskinen, vasker over gulvet med mopp, teller kassen, vasker over kjøkkenet, renser juice/smoothiemaskin, går ut med søpla, tar oppgjøret, legger oppgjøret i safen. Hadde lagerrom/garderobe nedi et rom i parkeringskjelleren, var litt skummelt om kveldene når man skulle ned og hente jakka si:)

Anonymkode: c527f...0cf

• Liker 1
Skrevet

Starter med det lenge før stenging. Oppvaskmaskinen går jevnt gjennom hele dagen. 

Noe mat kan pakkes inn og brukes neste dag, noe må kastes. 

Det første jeg gjorde var å låse døra og blåse ut alle lys. Deretter starte på oppgjøret mens kollegaen min tok siste del av oppvasken og vasket ned skrubben. 

Siste timen vi hadde åpent ble kaffemaskin renset, alle bord og benker tørket over og man fylte på nødvendige ting til neste dag som bestikk, salt og pepper, servietter osv. Samlet også all søppel, sjekket toalettene (vaske litt og fylle på med papir og såpe), tømte askebegere, bære inn ting som ikke kan stå ute om natten osv. 

Anonymkode: b4e7a...91d

Skrevet

Tusen takk for svar! TS

Anonymkode: 0660e...25d

Skrevet

Mye vasking! Rens av kaffemaskin, grundig vask av benker, glassvinduer man ser/tar maten ut av. Stoler opp på bordene, er eget vaskepersonell på kjøpesenter. Vasker alle «bakker» (bokser man har salater etc.) i. Plastikk over mat som kan brukes dagen etter. Skifte alle søpleposer. Oppgjør og utfylling av bank-ark og oppgjørsark og legge igjen 1500kr i veksel. 

Dette var da jeg jobbet på kafe som 16-åring, utrolig hva man husker;) 

Anonymkode: ba36d...df1

Skrevet

Jobbet alene, så selve cafeen stengte ca en time før stengetid, for at vi skulle slippe å vente på desinfeksjon og oppvaskmaskin. Så når det var rolig stengte vi cafeen, kjørte siste runde med desinfeksjon og oppvaskmaskin på servise, og vaska bordene og gulvene i kafeen. Deretter begynte vi å pakke i plast det som kunne fryses/selges billig dagen etter, tok de siste salgene fra utsalget hvis det kom noen. Etter stengetid tok vi kassaoppgjør, pakket det som skulle i retur til bakeriet og vasket hyller, benker, glassmontre og gulv. Renset kaffemaskin og sjekket at alt så klart og innbydende ut til dagen etter, fylte på servietter i dispenseren. 

Anonymkode: 58442...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...