Gå til innhold

Hvorfor er behandler så opptatt av kjæreste, dating, sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått til forskjellige behandlere i psykiatrien i et par år pga forskjellige problemer knyttet til psyken. Ingen av dem relatert verken til kjæreste eller seksualitet bare for å avklare dette med en gang. 

Jeg føler at min forrige behandler var over gjennomsnittet interessert i mine kjærlighetsrelasjoner og erfaring med dating og sex i forhold til de andre jeg har gått til. Hos de andre har dette aldri vert noe tema en gang, men av en eller annen grunn synes han dette er relevant for behandlingen. Jeg skjønner jo veldig godt at det er aktuelt for mange pasienter å snakke om dette med behandler om det er relatert til symptomene de opplever eller om det er aktuelt på en eller annen måte i behandlingen. Men det er det ikke for meg. 

Så, hva er greia egentlig? Kan det være han ser noe jeg ikke ser? Eller kanskje han bare er mer interessert i dette enn gjennomsnittet eller har jobbet mye med det før? 

Anonymkode: a99da...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min behandler var også veldig opptatt av, vel, ikke akkurat sex, men at jeg skulle "våge med ut på datingmarkedet", og "vi er ikke skapt for å være alene". Sånne type ting. Selv om jeg fortalte at jeg hadde det helt fint som singel, og at det at jeg min manglende tosomhet ikke hadde noe med psyken å gjøre.

Analyserte meg fram til at det bare hadde med en introvert/ekstrovert ting, og at det at jeg ikke var så aktiv etter å finne meg kjæreste hadde mer med hennes normalitetstankegang å gjøre.

Men vi diskuterte dette, da. Ta det opp med behandleren din. Terapi skal være en dialog. Spør han hvorfor han er så opptatt av dette. 

Anonymkode: 6cbb0...f7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Sikkert, han har mer erfaring på det seksuelle feltet og bruker kunnskapen sin, men kanskje han ser noe du ikke gjør. Sexlivet ditt påvirker psyken din, det er noe ganske fornuftig. Akkurat som psyken din påvirker sexlivet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo litt vanskelig for utenforstående å få fatt på dette her, men personlig synes jeg det høres litt rart ut og har ikke vært borte i det selv. 

Anonymkode: e56af...bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe liknende med veldig nærgående spørsmål om seksuelle relasjoner og følelser og spurte rett ut om hun tenkte at dette var relevant for problemene jeg kom med. Hun ga en tilsynelatende faglig forklaring på at ja, hun trodde det var det, men ettersom jeg ikke forstod noe av forklaringen og ikke ville legge ut om sexlivet mitt ba jeg henne om å unngå det. Det gikk helt fint.

Anonymkode: 9dd18...c6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en lege som var slik. Det ble så mye at jeg til slutt forsto at han la an på meg. Det endte med at jeg sendte en klage til fylkeslege og byttet fastlege. Vær litt obs. Særlig om du er en attraktiv jente og behandler en litt eldre fyr som kan finne deg attraktiv. 

Anonymkode: 32465...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det hun ønsker å vite er om du har klart å knytte deg til en kjæreste, eller om du bare har en rekke ONS.

Anonymkode: a7b69...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...