Hemliganonym Skrevet 11. september 2019 #41 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Såfremt man ikke gir blaffen i skole og legger gullegget:-) Anonymkode: 44f39...569 Er vel nesten alle yrker fra videregående er lavstatus? Jeg synes iallfall vektere er det. Endret 11. september 2019 av Hemliganonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #42 Del Skrevet 11. september 2019 4 minutter siden, Hemliganonym skrev: Er vel nesten alle yrker fra videregående er lavstatus? Jeg synes iallfall vektere er det. Spørs hva man tjener:-). Jeg har ikke fnugg av skolegang etter 9ende, men tjener likevel 1,2 mill i året. Anonymkode: 44f39...569 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemliganonym Skrevet 11. september 2019 #43 Del Skrevet 11. september 2019 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva man tjener:-). Jeg har ikke fnugg av skolegang etter 9ende, men tjener likevel 1,2 mill i året. Anonymkode: 44f39...569 Oi Endret 11. september 2019 av Hemliganonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #44 Del Skrevet 11. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva man tjener:-). Jeg har ikke fnugg av skolegang etter 9ende, men tjener likevel 1,2 mill i året. Anonymkode: 44f39...569 Nei, det avhenger ikke kun av penger. Anonymkode: c30d1...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 11. september 2019 #45 Del Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, Hemliganonym skrev: Oi Ikke tro på alt du leser på nett 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #46 Del Skrevet 11. september 2019 Det er vel litt som butikkmedarbeidere, typisk jobb for studenter. Anonymkode: 677aa...1a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #47 Del Skrevet 11. september 2019 De fleste syns vel vektere er «wannabe» politi. Har på seg uniform uten makt. Det er lavstatus jobb på lik linje som butikkmedarbeider osv. Jobb uten behov for utdannelse. For all del jobb er jobb å er slik du må se på det. Jeg setter pris på vektere som gjør en god jobb. Vektere er en nødvendighet som mange andre jobber der ute. Ta kurset om du oppriktig er ute etter en jobb du kan trives i og ikke fordi du får en uniform å kanskje tror du får noen form for respekt av det. For det gjør du ikke. Tror man må ha ett litt hardt skall for å være vekter da mange dessverre gjør narr av dem. Anonymkode: 0dcf4...630 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #48 Del Skrevet 11. september 2019 6 timer siden, Girlygirl9 skrev: Tja. Er litt mer status å jobbe i sikkerhetskontrollen på Gardermoen enn på kjøpesenter? Som tidligere sikkerhetskontrollør på Gardermoen gjennom 9 år må jeg få lov å avvise det du skriver. Det er ikke noe status å jobbe på en flyplass. Det er ekstremt slitsomt på mange måter. Jeg kan nevne noen punkter. Elendig ledelse som ikke bryr seg Elendige arbeidstider Elendig lønn Elendig tilrettelegging ved ferier og tilfeller du kanskje sårt trenger en fridag uten lønn Høyt sykefravær og dette fører ofte med seg timelange økter i sikkerhetskontrollen uten mulighet for pause. Lederne bryr seg ikke, det viktigste er å få passasjerene sluset gjennom kontrollen så Avinor er fornøyd. 30 min spisepause som fort blir bare ett kvarter pga gåavstand mellom kontrollen og pauserom. Tas ikke hensyn til gåavstand. Enorm gjennomtrekk av ansatte. Det begynner og slutter folk der hele tiden noe som fører til enorm misnøye. Svært få snakker positivt om arbeidsgiver og det med rette. Evig negativt snakk og uro. Konstant overvåking og rapportering sv de ansatte. Rapportering for å ha smilt for mye og passasjer tok det negativt. Rapportering om du ikke smilte nok. Rapport for å ha glemt slips en morgen du hadde litt dårlig tid. Rapport for feil uniform til tross for at du ikke visste om omplassering før du møtte på jobb. Personlig avvik om du kommer 5 min for sent på jobb, årsak spiller ingen rolle. Dette er bare noen få eksempler. Elendig psrkeringsopplegg for de ansatte. Biler ødelegges av humper og dumper. Ripes opp av andre og ingen overvåking så den skadelidende kan finne vedkommende som ødela bilen. Jeg fraråder deg å jobbe på flyplass, men stort sett hvem som helst får jobb der. Du får betalt kursing, men binder deg også til å jobbe det 1 år ellers må du betale kurset hvis du slutter før. Anonymkode: e5cae...87c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 11. september 2019 #49 Del Skrevet 11. september 2019 Status? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 11. september 2019 #50 Del Skrevet 11. september 2019 Svært så mange fordommer folk har. Er vel ikke alle som er egnet for skole eller som trives på skolebenken. Vekter er en samfunnsnyttig jobb for å tjene til livets opphold på lik linje med andre jobber. Noen må tross alt ha de jobbene også. Her legger man opp til et samfunn med ungdommer som kalles generasjon perfekt, men hvem er med på å påvirke disse ungdommene? Dersom man skal sammenligne seg selv med andre til enhver tid, og måle sitt liv i status, vil man aldri kunne finne ro og være fornøyd med noe.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 11. september 2019 #51 Del Skrevet 11. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som tidligere sikkerhetskontrollør på Gardermoen gjennom 9 år må jeg få lov å avvise det du skriver. Det er ikke noe status å jobbe på en flyplass. Det er ekstremt slitsomt på mange måter. Jeg kan nevne noen punkter. Elendig ledelse som ikke bryr seg Elendige arbeidstider Elendig lønn Elendig tilrettelegging ved ferier og tilfeller du kanskje sårt trenger en fridag uten lønn Høyt sykefravær og dette fører ofte med seg timelange økter i sikkerhetskontrollen uten mulighet for pause. Lederne bryr seg ikke, det viktigste er å få passasjerene sluset gjennom kontrollen så Avinor er fornøyd. 30 min spisepause som fort blir bare ett kvarter pga gåavstand mellom kontrollen og pauserom. Tas ikke hensyn til gåavstand. Enorm gjennomtrekk av ansatte. Det begynner og slutter folk der hele tiden noe som fører til enorm misnøye. Svært få snakker positivt om arbeidsgiver og det med rette. Evig negativt snakk og uro. Konstant overvåking og rapportering sv de ansatte. Rapportering for å ha smilt for mye og passasjer tok det negativt. Rapportering om du ikke smilte nok. Rapport for å ha glemt slips en morgen du hadde litt dårlig tid. Rapport for feil uniform til tross for at du ikke visste om omplassering før du møtte på jobb. Personlig avvik om du kommer 5 min for sent på jobb, årsak spiller ingen rolle. Dette er bare noen få eksempler. Elendig psrkeringsopplegg for de ansatte. Biler ødelegges av humper og dumper. Ripes opp av andre og ingen overvåking så den skadelidende kan finne vedkommende som ødela bilen. Jeg fraråder deg å jobbe på flyplass, men stort sett hvem som helst får jobb der. Du får betalt kursing, men binder deg også til å jobbe det 1 år ellers må du betale kurset hvis du slutter før. Anonymkode: e5cae...87c Ikke glem den dumme kantina! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #52 Del Skrevet 11. september 2019 5 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Ikke glem den dumme kantina! Er du også tidligere sikkerhetskontrollør? Anonymkode: e5cae...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #53 Del Skrevet 11. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: De vet det nok veldig godt. Anonymkode: 7fce2...57e "De vet det nok veldig godt"? Tror du mangler en del kunnskap. Generelt har politiet et godt samarbeide med vekterbransjen. At det finnes noen som ikke burde hatt den type jobb kan så være, men det forhindrer ikke at det store flertallet gjør en ok jobb. Her kan du lese om et selskap som ble startet av erfarne politifolk (og da tenker jeg på folk med langt mer erfaring enn ti år): https://prosec.no/om-oss/ Anonymkode: 36ef6...567 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 11. september 2019 #54 Del Skrevet 11. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du også tidligere sikkerhetskontrollør? Anonymkode: e5cae...87c Neida, har bare hørt den regla der før. Hva jobber du med nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #55 Del Skrevet 11. september 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Kilde: Gift med politimann i ti år. Mange politivenner. Anonymkode: 7fce2...57e Det sier noe om hvor lavmål din mann og dine politivenner er, det sier ingenting om resten av politiet i Norge. Og min kilde er at jeg er politi, og i mitt miljø ser vi ikke ned på vektere. Anonymkode: c7812...ea0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #56 Del Skrevet 11. september 2019 Er mer status å være privat vekter i mange land i sørøst Asia. Der får de tross alt bære håndvåpen. Med gunner i beltet får man straks mer respekt. 👍 Anonymkode: 461cf...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #57 Del Skrevet 11. september 2019 15 minutter siden, Girlygirl9 skrev: Neida, har bare hørt den regla der før. Hva jobber du med nå da? Idag jobber jeg inne forsikring og trives veldig bra. Anonymkode: e5cae...87c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 11. september 2019 #58 Del Skrevet 11. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Idag jobber jeg inne forsikring og trives veldig bra. Anonymkode: e5cae...87c Hva slags utdanning tok du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #59 Del Skrevet 11. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er kortsiktig tenking. 1 måned skolegang for et helt liv med dårlig lønn og lite avansement, mot 3 års høgskole for et liv med muligheter for mange forskjellige jobber, bedre lønn og bedre lønnsøkning? Du skal være fornøyd med livet om 20 år også, ikke bare 3 måneder frem i tid. Anonymkode: 74a9f...24e Yrket jeg har utdannet meg som (apotekteknikker) 3 år VGs. Tjener jeg like mye som vekter. så da vil jeg heller gå over til vekter da det er mer interessant. 3 år videregående lønn rr samme som en måndte med vekter kurs Anonymkode: e1ea4...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2019 #60 Del Skrevet 11. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kilde: Gift med politimann i ti år. Mange politivenner. Anonymkode: 7fce2...57e Det sier faktisk mer om din mann og kollegene hans, enn vekterne. Anonymkode: 89510...9ff 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå