stan Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Vi er på jakt etter en sovesofa som bør være god å ligge i. Ikke bare for en natt, men flere uker. Noen anbefalinger fra IKEA eller JYSK?
stan Skrevet 10. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Egenskap skrev: ikea Har du noen erfaring, med å sove i denne sovesofan? 1 minutt siden, Egenskap skrev: ikea Enn denne? Akkurat nå, Egenskap skrev: ikea Jeg klarer selv å finne fram på nettsidene til IKEA, men vil gjerne høre med noen som har prøvd å sove i sofan. 5
Egenskap Skrevet 10. september 2019 #7 Skrevet 10. september 2019 Madrassen er klue. Neste steg er å ta turen til ikea, og ligg i dem.
Egenskap Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 6 minutter siden, Egenskap skrev: ikea Den bekvemme madrassen i elastisk polyeter gir støtte til hele kroppen og ribbebunnen i sjiktlimt bjørk føyer seg etter vekten din og gjør madrassen mer fleksibel.
stan Skrevet 10. september 2019 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2019 (endret) 6 minutter siden, Egenskap skrev: Den bekvemme madrassen i elastisk polyeter gir støtte til hele kroppen og ribbebunnen i sjiktlimt bjørk føyer seg etter vekten din og gjør madrassen mer fleksibel. Fantastisk. Men jeg stoler ikke helt på IKEAs egen beskrivelse. Har DU selv noen erfaring med å sove i noen av disse sofa'ne? Jeg har vært å prøvd, men det er stor forskjell på å ligge noen sekunder og flere uker. Jeg ønske å høre fra de som har ligget i sofa'ne, eller som har dem selv. Trenger ikke være IKEA, Endret 10. september 2019 av stan 4
Egenskap Skrevet 10. september 2019 #10 Skrevet 10. september 2019 Spoiler Supremax Deluxe Excess Lounger Supremax er sovesofaen for deg som ønsker det beste av det beste. Her får du et multi-funksjonelt kvalitetsmøbel som er designet og produsert i Skandinavia. Sofaen har en bredde på 155 cm, så den egner seg både som sofa i stuen og som dobbeltseng. Denne modellen er håndlaget i Danmark og produsert av det prisvinnende firmaet Innovation Living. Her garanteres du en madrass av høyeste kvalitet som kommer til å vare i mange år. Fjærene som er installert i madrassen heter excess pocket-fjær, som er en oppgradering av vanlige pocket-fjær som gir deg herlig søvn som du aldri har fått på en sovesofa før. Målene er på 155×200 cm, så det er rikelig med plass om den skal brukes som dobbeltseng. Hos Bedrenætter.no kaller de sovesofaen for «deres absolutte toppmodell». Fordeler: – Måler 155×200 cm som gir god plass både som dobbeltseng og sofa – Håndsydd i Danmark – Unike excess pocket-fjedre som skaper markedets mest komfortable sovesofa – Tidløst klassisk design
Egenskap Skrevet 10. september 2019 #11 Skrevet 10. september 2019 Spoiler Gode råd når du skal kjøpe ny sovesofa: Først og fremst er det viktig at du vet hva du er ute etter. Ønsker du å kjøpe en sovesofa som er så billig som mulig, eller vil du ha en modell i høy kvalitet? Det er mulig å få tak i sovesofaer til en svært billig pris om du tar turen til for eksempel Jysk eller IKEA. Samtidig må du være klar over at kvaliteten følger prisen. De sovesofaene vi har trukket frem i denne artikkelen er alle produsert i Skandinavia og lever opp til høye kvalitetskrav. I stedet for å inneholde skum, har sovesofaene vi har skrevet om her pocket-fjær i madrassen, noe som gjør stor forskjell for nattesøvnen. Fjærer er viktig for søvnen: Som nevnt er madrassen i sovesofaen viktig for søvnen din. Det er avgjørende for hvor behagelig en sofa er å sitte i og sove på. De fleste sovesofaene som blir solgt her til lands har en kjerne av skum og er masseprodusert. Vi synes det er synd å kjøpe en slik sovesofa når man kan få en mye bedre modell til nesten samme pris i Skandinavia. Når du velger en sovesofa med pocket-fjær, får du en sovesofa som har samme typen fjær som mange av sengene i 10-20.000 kr-klassen. Fjærene gjør at den blir mye bedre både å sitte i og sove i. Vi anbefaler helt klart ikke å velge en sovesofa som bare har skummadrass, fordi du rett og slett aldri kommer til å sove særlig behagelig på den. Derfor er vårt råd at du investerer litt mer og heller skaffer deg en sovesofa med pocket-fjær som garantert er verdt pengene. Pocket-fjær former seg etter kroppen og avlaster trykkpunktene. Dette gir mer avslappet søvn og gjør at du føler deg mer uthvilt om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #12 Skrevet 10. september 2019 Jeg har ikke ligget på en eneste god sovesofa, så jeg anbefaler ikke det. Men hvis det er aktuelt å kjøpe noen madrasser, som kan ligge på gulvet... Så vil jeg anbefale det. Eller disse oppblåsbare madrassene, som ofte brukes i telt osv. Anonymkode: aca5f...88c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #13 Skrevet 10. september 2019 Personlig har jeg aldri sovet godt i billige senger, de er alt for harde Anonymkode: d9e16...cd2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #14 Skrevet 10. september 2019 Tips: Om du går inn på den amerikanske ikea-siden, så har de kommentarer tilgjengelig. Der kan man få mye nyttig info fra de som har kjøpt produktet. Veldig synd de ikke har det på den norske nettsiden. Anonymkode: 4f8bc...c32 3
Rararara Skrevet 10. september 2019 #15 Skrevet 10. september 2019 Jeg har ikke erfaring selv, men har hørt at bedinside er mulig å få til ganske god liggekomfort i om du velger den beste madrasstypen.
Gjest Optimo Skrevet 10. september 2019 #16 Skrevet 10. september 2019 Jeg har aldri ligget godt i noe fra IKEA. Men dette med madrasser er veldig individuelt. Du får nesten dra på et par møbelbutikker og prøve litt.
stan Skrevet 10. september 2019 Forfatter #17 Skrevet 10. september 2019 20 minutter siden, Guile skrev: Jeg har aldri ligget godt i noe fra IKEA. Men dette med madrasser er veldig individuelt. Du får nesten dra på et par møbelbutikker og prøve litt. Det er jo derfor jeg spør her, for å høre om noen har ligget i noe godt. Trenger IKKE være fra IKEA, det var bare ment som et eksempel 😀
Gjest Optimo Skrevet 10. september 2019 #18 Skrevet 10. september 2019 3 minutter siden, stan skrev: Det er jo derfor jeg spør her, for å høre om noen har ligget i noe godt. Trenger IKKE være fra IKEA, det var bare ment som et eksempel 😀 Men hva JEG syns spiller jo ingen rolle for hva ryggen DIN syns! 😉
visp Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 Jeg har måttet ligge i sovesofa en lengre periode og fant ut at det er en kjempeforskjell om man introduserer en overmadrass. Da har det ikke så mye å si om sofaen er så veldig sånn eller sånn. Overmadrassen kan brettes sammen og stues bort på dagen. Ellers må jeg også si at de reisesengene man får kjøpt blir faktisk veldig gode å ligge på om man kjøper en billig skumgummimadrass og legger oppå, i tillegg til reisesengas egen kjipe madrass. 1
stan Skrevet 10. september 2019 Forfatter #20 Skrevet 10. september 2019 6 minutter siden, visp skrev: Jeg har måttet ligge i sovesofa en lengre periode og fant ut at det er en kjempeforskjell om man introduserer en overmadrass. Da har det ikke så mye å si om sofaen er så veldig sånn eller sånn. Overmadrassen kan brettes sammen og stues bort på dagen. Ellers må jeg også si at de reisesengene man får kjøpt blir faktisk veldig gode å ligge på om man kjøper en billig skumgummimadrass og legger oppå, i tillegg til reisesengas egen kjipe madrass. Det er en god ide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå