Gå til innhold

Å sy serviettar


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, men skjønner ikke helt hva du mener.

Du tar et stykke stoff i passe størrelse og falder det opp rundt kanten....eller du kan sy tett sikksakksøm ca. en cm (eller annet mål) inn på stoffet rundt hele, og trekke av trådene på utsiden så det blir frynser rundt....eller hvis du vil gjøre det veldig enkelt, så kan du ta et stykke stoff og klippe kanten rundt med sikksakksaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ja, men skjønner ikke helt hva du mener.

Du tar et stykke stoff i passe størrelse og falder det opp rundt kanten....eller du kan sy tett sikksakksøm ca. en cm (eller annet mål) inn på stoffet rundt hele, og trekke av trådene på utsiden så det blir frynser rundt....eller hvis du vil gjøre det veldig enkelt, så kan du ta et stykke stoff og klippe kanten rundt med sikksakksaks.

Tusen takk! Trengte litt forskjellige tips ja... :) Tenkte å sy serviettar til bryllupet mitt forstår du, men har aldri sydd serviettar før... ;) Kor store bør slike bryllups-servietter vere, forresten? Og dersom eg skal brodere monogrammet vårt på det, bør serviettane vere doble då? Korleis går eg eventuelt fram for å sy doble serviettar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å sy serviettar til bryllupet mitt forstår du' date=' men har aldri sydd serviettar før... ;) Kor store bør slike bryllups-servietter vere, forresten? Og dersom eg skal brodere monogrammet vårt på det, bør serviettane vere doble då? Korleis går eg eventuelt fram for å sy doble serviettar?[/quote']

Jeg bor i pappesker for tiden pga. husbygging...derfor kan jeg ikke gi deg mål...men du kan måle en vanlig papirserviett i middagsstørrelse...og se litt utfra det.

Hvis du skal legge så mye jobb i at du vil brodere monogram på hver eneste serviett...så må du kjøpe god kvalitet på stoffet. Med god kvalitet så slipper du å ha dobbelt stoff (det ville jeg forresten ikke hatt uansett).

Å sy servietter blir jo som å sy en duk...en liten duk.

Vi har stoffservietter i alle "farger og fasonger"...men ingen er doble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Får prøve meg litt fram då... ;)

Ja, gjør det...og vurder litt hvor mye jobb du vil legge i dem.

Vil du f.eks. sy ordentlige hjørner...eller er det like greit med lettvintvarianten med å sy rett frem - brette over og sy over forrige søm og rett frem mot neste hjørne. Ingen av de stoffserviettene vi har er sydd med hjørnesømmer.

(hvor mange skal du lage?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Mellom 50 og 60... :) Tenkte å prøve-brodere litt i sommar, tar det for lang tid, gidd eg ikkje, men går det greit, har eg litt lyst å gjere det! Men vi får sjå! Eg har i alle fall GOD tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...