Gå til innhold

Juks på eksamen. Garantert plass etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går på universitet, tatt for juks på en eksamen på slutten av første studieår. 

Utestengt høst 2019 + vår 2020. Altså da jeg egentlig skulle gått andre studieår.

Vil ha en bekreftelse på om man kommer inn igjen neste år? Når utestengelsen pga juks er over. Er man garantert plass med «neste» klasse?

Eller må man søke på nytt? Med samme snitt som da jeg søkte på førsteåret? Hvordan gjør man isåfall dette?

Skal jo ikke ta førsteåret på nytt. Men begynne på andreåret + ta opp eksamenen jeg mangler. 

Går det automatisk eller må jeg melde meg opp?

Anonymkode: 34b90...fbb

Skrevet

Jeg ville ringt universitetet.

Anonymkode: bb379...bc0

Skrevet

Skal det i morgen. Lurer bare på om noen andre har erfaringer gjennom seg selv eller kjente.

Skrevet

Hvordan i alle dager er det mulig å bli tatt for juks? Har aldri jukset selv, men vet nok av folk som har gjort det. 

Anonymkode: 1bb07...460

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring, men er ganske sikker på at du mister plassen din i tillegg til at du er utestengt. Ville gått utfra at du må søke på nytt på vanlig måte. 

Anonymkode: b4ea1...987

Skrevet

Håper du ikke får ta eksamen siden du ikke kan faget godt nok. Juks tilsier at du ikke kan faget.

Anonymkode: 68cec...dd8

Skrevet

Kan alle bedrevitere som ikke har noe fornuftig å komme med, la være å svare?

Man trenger faktisk ikke å ha jukset for å bli tatt for juks. Man trenger bare å bli mistenkt for å ha jukset. Ved å ha tilgang på hjelpemiddel som ikke er lov å bruke. Uten å faktisk ha brukt det.

Vil kun ha erfaringer fra andre som har vært/vet av noen i samme situasjon.

• Liker 11
Skrevet

På studiet jeg går på, må man vente 1 år etter man har blitt tatt for juks før man får begynne igjen. 

Anonymkode: eac14...7c8

Skrevet

Samme på mitt studie. Men det jeg er usikker på er om jeg må søke på nytt for å få begynne på andreåret, et år senere enn planlagt?

Skrevet

Du bør nok ta kontakt med studieveilederen din. En jeg kjenner som ble tatt for fusk (absurd sak med kildehenvisning) ble vedkommende utsestengt fra alle systemer på skolen i et halvt år, og fikk automatisk tilgang igjen når det halvåret hadde gått. Personen startet opp på samme sted uten å trenge å gjøre noe med det. 

Siden det er så kjedelig å gjøre en bommert på dette ville jeg ha dobbeltsjekket med ditt studieprogram. 

Anonymkode: aac13...c5e

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar😊

Skrevet

De eneste som kan svare deg er universitetet. Meget mulig du må søke samordna opptak igjen, og så be om fritak for første året og direkteoverføring til andre året hvis du kommer inn. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan alle bedrevitere som ikke har noe fornuftig å komme med, la være å svare?

Man trenger faktisk ikke å ha jukset for å bli tatt for juks. Man trenger bare å bli mistenkt for å ha jukset. Ved å ha tilgang på hjelpemiddel som ikke er lov å bruke. Uten å faktisk ha brukt det.

Vil kun ha erfaringer fra andre som har vært/vet av noen i samme situasjon.

Det er ditt ansvar å sette seg inn i eksamensreglementet, da vet du hva som er lov å ikke. 

Anonymkode: 79483...91c

• 4 uker senere...
Skrevet
På 10.9.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Går på universitet, tatt for juks på en eksamen på slutten av første studieår. 

Utestengt høst 2019 + vår 2020. Altså da jeg egentlig skulle gått andre studieår.

Vil ha en bekreftelse på om man kommer inn igjen neste år? Når utestengelsen pga juks er over. Er man garantert plass med «neste» klasse?

Eller må man søke på nytt? Med samme snitt som da jeg søkte på førsteåret? Hvordan gjør man isåfall dette?

Skal jo ikke ta førsteåret på nytt. Men begynne på andreåret + ta opp eksamenen jeg mangler. 

Går det automatisk eller må jeg melde meg opp?

Hei. Har du fått svar fra skolen? Befinner meg i samme situasjon og lurer på det samme. 

Anonymkode: 8aa90...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...