Gå til innhold

Hvor er de fine og de mindre fine bydelene i Sandnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte vekk fra Stavanger, og klarer ikke helt å bestemme oss hvor vi vil bo.

Vi ser litt på muligheten å bo i Sandnes pga vi får mer hus for pengene, og lurer litt på hvor de fine strøkene og hvor de mindre fine strøkene er?

Takker for alle bidrag 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sett på Tau eller Jørpeland. Tunnelen åpner straks og man kan gjøre gode kupp der nå. Der får man nydelige eiendommer til halve prisen av Sandnes. Det er helt ny skole på Tau, og omtrent samme reisetid inn til Stavanger sentrum. 

Anonymkode: f17af...21e

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, Energi-jenta skrev:

Vi skal flytte vekk fra Stavanger, og klarer ikke helt å bestemme oss hvor vi vil bo.

Vi ser litt på muligheten å bo i Sandnes pga vi får mer hus for pengene, og lurer litt på hvor de fine strøkene og hvor de mindre fine strøkene er?

Takker for alle bidrag 😊

Beklager at jeg ikke hjelper deg nå, men jeg skal flytte til Stavanger, og lurer på akkurat det samme 😂 Leser så mye fælt om Badedammen når jeg Googler, og vi skal flytte til Verven (blokkene ved sjøen) så jeg lurer på om du kan avkrefte at det er så skummelt? Når jeg er der ser jeg mest pensjonister og "vanlige folk", så jeg skjønner det ikke helt. Takk hvis du gidder å svare! 

Anonymkode: 84aea...a48

Skrevet

Vil nok si at Hana, Aspervika, Austrått osv er litt shabby. Alle bydeler som er veldig sentrumsnære vil jeg si kan være veldig hit and miss. Strondavika, Dyrnesodden og Dyrnesvika området er det masse fine hus og relativt fin plass å bo, mange nye fancy hus.

Ellers er Sandved ganske fint. Skaarlia og det området der er også veldig fint. 

Anonymkode: 56080...e90

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg ikke hjelper deg nå, men jeg skal flytte til Stavanger, og lurer på akkurat det samme 😂 Leser så mye fælt om Badedammen når jeg Googler, og vi skal flytte til Verven (blokkene ved sjøen) så jeg lurer på om du kan avkrefte at det er så skummelt? Når jeg er der ser jeg mest pensjonister og "vanlige folk", så jeg skjønner det ikke helt. Takk hvis du gidder å svare! 

Ikke ts, men verven er ikke skummelt. Stort sett bare vanlige folk. 

Anonymkode: a81bf...598

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, Energi-jenta skrev:

Takker for alle bidrag 😊

Tror du det er klasseskille på Sandnes?? Bor i Sandnes selv og det blir som Stavanger noen plasser er mer ettertraktet enn andre.  Hana er jo fin plass, Sandved er det visstnok en del mer utbygging sett mye til salgs der, du har Trones. Det spørs hva du vil ha. Skal du ha nær vei til skole, jobb, bussforbindelser. Trones er nærme sentrum i gå avstand. Det har blitt populært og flytte til Bogafjell men da kommer du jo et stykke ut av sentrum. Mange barnefamilier der. Avhengig av buss eller bil. Prisene ligger som i Stavanger. 

Anonymkode: 801de...d99

Skrevet

tror ikke du får mer for pengene i Sandnes enn Stavanger. De ligger så nær hverandre at de utgjør ett boligmarked og ett arbeidsmarked. Du må langt nedover Jæren før du får mer for pengene. Eller som noen var inne på: Tau.

Anonymkode: 34c19...9f0

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der bor vi. I blokkene mot sjøen. Veldig flott og rolig sted. Dette er jo også relativt dyre leiligheter. Herlig med badedammen selv om det av og til er litt ymse folk 😂😂 og gåavstand til sentrum 

Anonymkode: 4c8f7...960

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der bor vi. I blokkene mot sjøen. Veldig flott og rolig sted. Dette er jo også relativt dyre leiligheter. Herlig med badedammen selv om det av og til er litt ymse folk 😂😂 og gåavstand til sentrum 

Å! Hehe ☺️ takk for svaret. Ja, vi gleder oss til å flytte inn! Og har ikke sett så veldig mye rusk de gangene jeg har vært der. Så du har ikke vært utfor noe ubehagelig mens du har bodd der? ☺️ 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det er klasseskille på Sandnes?? Bor i Sandnes selv og det blir som Stavanger noen plasser er mer ettertraktet enn andre.  Hana er jo fin plass, Sandved er det visstnok en del mer utbygging sett mye til salgs der, du har Trones. Det spørs hva du vil ha. Skal du ha nær vei til skole, jobb, bussforbindelser. Trones er nærme sentrum i gå avstand. Det har blitt populært og flytte til Bogafjell men da kommer du jo et stykke ut av sentrum. Mange barnefamilier der. Avhengig av buss eller bil. Prisene ligger som i Stavanger. 

Anonymkode: 801de...d99

Det er ikke riktig at prisene i Sandnes er de samme som Stavanger.  Det er riktignok ikke veldig store forskjeller, men du får betydelig mer hus for pengene. Det er ikke noe sted i Sandnes som er veldig mye bedre enn andre. Bogafjell er billig, men tett befolket og eviglange bilkøer til og fra jobb. Hvis du har barn Ts, ville jeg bosatt meg i en bydel med gode skoler. 

• Liker 1
Skrevet

De bedre bydelene er Trones og det gamle Sandved (på oversiden av Jærveien oppover mot Helgø på Sandved, der hvor veiene har navn med eldelstener).

Anonymkode: 8807d...e77

Skrevet

Sandnes har mange fine turområder, jeg ville valgt nærhet til de, men ikke langs veien til Gramstad/Dalsnuten, eller langs veier som stenges ved arrangement eller bosted der man er stuck hvis det skjer noe i trafikken eller i sentrum.

Nærhet til byen, sentrum og en bydel der man har flere veier inn/ut ville jeg tenkt på. I tillegg til skoler og barnehager i nærheten, ja og kollektiv-transport. 

(Jeg ville aldri valgt Bogafjell eller Håbafjell eller noe der omkring)

Hommersåk er en plass jeg selv har kikket på, men det er ikke akkurat i gangavstand til Sandnes sentrum...

(Tau hadde jeg ikke vurdert. En motorstopp eller bilulykke og så plutselig står du i kø inne i en tunnel. Det skjedde senest i forrige uke i tunnellen til Rennesøy!)

Ang Badedammen i Stavanger. Joker MC har sine lokaler der, så det er mulig noen synes de kan være litt skumle? De oppfører seg fint og virker ok. Jeg ville nok ikke gått i badedammen-området alene en lørdagskveld, men på dagtid er det helt ok.

Anonymkode: acc11...1f6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sandnes har mange fine turområder, jeg ville valgt nærhet til de, men ikke langs veien til Gramstad/Dalsnuten, eller langs veier som stenges ved arrangement eller bosted der man er stuck hvis det skjer noe i trafikken eller i sentrum.

Nærhet til byen, sentrum og en bydel der man har flere veier inn/ut ville jeg tenkt på. I tillegg til skoler og barnehager i nærheten, ja og kollektiv-transport. 

Hommersåk er en plass jeg selv har kikket på, men det er ikke akkurat i gangavstand til Sandnes sentrum...

(Tau hadde jeg ikke vurdert. En motorstopp eller bilulykke og så plutselig står du i kø inne i en tunnel. Det skjedde senest i forrige uke i tunnellen til Rennesøy!)

Ang Badedammen i Stavanger. Joker MC har sine lokaler der, så det er mulig noen synes de kan være litt skumle? De oppfører seg fint og virker ok. Jeg ville nok ikke gått i badedammen-området alene en lørdagskveld, men på dagtid er det helt ok.

Jeg har gått hundrevis av ganger forbi Joker MC. De er helt fredelige. Aldri fått tilsnakk, aldri høy musikk. De sitter utenfor lokalet sitt og prater eller skrur på sykler. Det er mye mer skummelt midt i sentrum på kveldstid. 

• Liker 5
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angående motorstopp/ ulykke, så er det jo slik alle steder. Kø blir det uansett om det er på motorveien/ tunnel eller whatnot. Jeg bor selv i Sandnes og jobber på Forus, og det er ikke sjelden alt står stille der akkurat. Tunnellen skal være dimensjonert med to felt osv.. Heller kø en sjelden gang, og halv pris på hus, enn kø hver dag og blodpris på Bogafjell. 

Anonymkode: f17af...21e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått hundrevis av ganger forbi Joker MC. De er helt fredelige. Aldri fått tilsnakk, aldri høy musikk. De sitter utenfor lokalet sitt og prater eller skrur på sykler. Det er mye mer skummelt midt i sentrum på kveldstid. 

Hva er det som er skummelt med badedammen da? Vil du si at det er tryggere å bo i verven enn i byen? 

Skrevet

Tviler på at det er så mye mer «skummelt» som skjer på Verven enn andre steder i Stavanger. Jeg har en venninne som har bodd der i ti år, hun har aldri opplevd noe skummelt, og ikke jeg heller når jeg dra hjem derfra, ofte sent på kveld. Det skumleste er måkene, de kan bli v e l d i g nærgående om du går med mat i hånda!

Anonymkode: d94a9...316

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er så mye mer «skummelt» som skjer på Verven enn andre steder i Stavanger. Jeg har en venninne som har bodd der i ti år, hun har aldri opplevd noe skummelt, og ikke jeg heller når jeg dra hjem derfra, ofte sent på kveld. Det skumleste er måkene, de kan bli v e l d i g nærgående om du går med mat i hånda!

Anonymkode: d94a9...316

Hehe ☺️ Skjønner! Jeg leste en liste over steder å bo i Stavanger hvor de kjipere var på topp, og da var området rundt badedammen nevnt, så lurte jeg på hvorfor. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe ☺️ Skjønner! Jeg leste en liste over steder å bo i Stavanger hvor de kjipere var på topp, og da var området rundt badedammen nevnt, så lurte jeg på hvorfor. 

Antar dette skyldes levekårundersøkelsen. Det er mange studioleiligheter rundt badedammen. 20-33 kvadratmeter. Her bor for det meste pendlere eller studenter. Dette trekker gjennomsnittsinntekten ned og gjennomtrekk opp. Dette igjen slår negativt ut på en levekårsundersøkelse. De øvrige leilighetene i området er ganske dyre, og det er lite gjennomtrekk. I blokken vi bor har det vært 2 leiligheter til salgs de siste 3 årene. Vil si at Verven på sjøsiden er en av de bedre stedene å bo i Stavanger 

• Liker 2
Skrevet

Trives veldig bra på Bogafjell. Fine turområder, barnefamilier og lite stykke utenfor selve sentrum så fred og ro. 

Anonymkode: 7dc31...94b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Verven og Badedammen var tradisjonelt fattigfolks strøk, men det er fullstendig gentrifisert idag. Hipstere så langt øyet kan se.

Anonymkode: 34c19...9f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...