AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Hei! Jeg har en veldig god venninne der jeg bor. Jeg har alltid vært der for henne på godt og vondt. Hun har det for meg og. Jeg vet at hun er veldig opptatt disse dager, med to jobber og et annet prosjekt på siden.. men de tre siste gangene vi skulle møtes har hun vært utslitt og ikke orket å møtes. Vi bor et stykke unna så jeg har forstått og sagt at det er greit. Den ene gangen valgte hun et event som var bra for karrieren hennes. Men nå denne helgen har jeg og kjæresten planlagt innflytningsfest. Den har vært snakket om i 2 måneder og datoen var satt for lenge siden. Nå sier hun at hun fikk et gavekort fra foreldrene sine denne julen om at de skulle reise vekk på sølvbryllup for foreldrene. Hele familien skal feire dagen. På grunn av alle prosjekter har hun glemt dette. Hun sier at moren begynte å grine når hun sa hun ikke kunne og at de ikke har snakket sammen hele dagen på grunn av min venninne vil i innflyttingsfesten vår. Men hun sier nå at hun har nødt til å gå på turen, eller hun sier hun ikke vet hva hun skal gjøre. Jeg kan jo ikke nekte henne dette. Men jeg kjenner jeg blir kjempe skuffet. Jeg vet ikke hva jeg skal si! Jeg har planlagt suprise party for henne. Droppet alt om noe har skjedd... føler meg så nedprioritert. Hva ville du gjort? Anonymkode: 24c8d...502
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Hun må selvsagt velge moren sin fremfor deg. Jeg skjønner at det er sårt, men det er jo et opplagt valg. Og nå vet du at det er vanskelig å planlegge med henne, så unngå det fremover. Jeg har også en sånn venninne, som avlyser over en lav sko. Det har jeg bare innfunnet meg med, og alle planer med henne har jeg et "kanskje"-ord foran inni hodet mitt. Det vil si, jeg legger reserveplaner og regner med at hun ikke kommer. Om hun dukker opp er det en positiv overraskelse. Så selv om det er skuffende, ville jeg vært en støttende venninne og sagt at selvsagt skal hun dra med moren sin. Det kan jo ikke være slik at for å avlyse så må hun ha en supergod grunn, jeg har feks. avlyst før fordi jeg bare har vært sliten. Er man gode venner så tåler man det. Anonymkode: 6338a...571 16
Trolltunge Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Jeg hadde valgt å ha forståelse for at hun har stresset slik at hun ikke har hatt oversikt. Det er jo ikke slik at hun dropper deg for noe uvesentlig. Jeg har selv i perioder hatt så mye på meg at jeg har mistet oversikt litt, og først oppdaget at jeg er dobbeltbooket like i forkant. Det er ingen god følelse å vite at man skuffer noen, uansett hva man gjør. Her står det mellom sølvbryllup og innflyttingsfest, og det er åpenbart at hun bør prioritere familien. Om du er en god venninne viser du forståelse for denne situasjonen, og gjør det ikke vanskeligere enn nødvendig for henne. Ja du har lov til å være litt skuffet, men et godt vennskap tåler noen skuffelser, så lenge de ikke er gjort av ondskap eller at vedkommende ikke bryr seg. 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 Synes du det er rart at hun velger å dra på familieturen enn festen hos deg? I så fall synes jeg du krever for mye av venninnen din. Det er en veldig spesiell begivenhet mens du arrangerer en fest bare. Men jeg lurer på om du er en som gir for mye av deg selv og krever for mye tilbake. Hva er dette med overraskelsesfest? Hvorfor er det så viktig for deg å arrangere? Vennskap skal fungere på begges premisser. Det kan virke som du vil ha et tettere vennskap enn hun ønsker. Høres ut som du har for høye forventninger. Anonymkode: 75daa...aa0 15
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 Seriøst trådstarter. Mener du virkelig at hun skal velge deg fremfor sin egen mor? Denne verden slutter aldri å overraske meg. Mye bedre her på planeten mars hvor jeg bor. Anonymkode: ce5ed...402 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #6 Skrevet 10. september 2019 TS her. Jeg syntes det er litt rart når hun ikke visste om dette eller husket på dette før 3 dager før festen. Noe som vi snakket om i går. Så jeg stusser nesten litt på om det er sant for å være helt ærlig. Jeg vet, så klart er det viktig med foreldrene. De er en kjernefamilie. De er masse sammen. Men samtidig kan jeg ikke unngå å bli skuffet når dette er fjerde gangen hun avlyser etc. Hun skulle også besøke meg i sommer hvor jeg bor, altså langt unna og det ble heller ikke noe av. Jeg på min side føler at jeg står på så veldig for henne og jeg tror jeg hadde faktisk valgt bort foreldrene mine denne ene gangen.. For jeg vet ikke om jeg orker det mer. håper dere forstår litt. Jeg skjønner selvfølgelig at hvis det virkelig er sølv bryllup så er det viktig. Men er det ikke rart å huske på det 3 dager før??? TS Anonymkode: 24c8d...502
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #7 Skrevet 10. september 2019 Dere har tydeligvis forskjellige forventninger til vennskap. Jeg ville faset henne ut. Anonymkode: bb5da...076
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst trådstarter. Mener du virkelig at hun skal velge deg fremfor sin egen mor? Denne verden slutter aldri å overraske meg. Mye bedre her på planeten mars hvor jeg bor. Anonymkode: ce5ed...402 Enig, mange er faen meg så dumme. Du må nok bli litt mindre ego TS, andre skal ikke tilfredstille dine behov. Det må du gjøre selv, du skriver hun har 2 jobber. Da betyr det null fritid. Anonymkode: c9f98...5f3 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #9 Skrevet 10. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere har tydeligvis forskjellige forventninger til vennskap. Jeg ville faset henne ut. Anonymkode: bb5da...076 Enig. Anonymkode: c9f98...5f3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #10 Skrevet 10. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst trådstarter. Mener du virkelig at hun skal velge deg fremfor sin egen mor? Denne verden slutter aldri å overraske meg. Mye bedre her på planeten mars hvor jeg bor. Anonymkode: ce5ed...402 TS her. Det er også typisk kvinneguiden å dra alt ut av porsjoner. Jeg ble skuffet ja. Dette er fjerde gangen og hun gir beskjed 3 dager før om at hun «plutselig» har en invitasjon til bryllupsfeiring til foreldrene. Jeg vet helt ærlig ikke om det er sølvbryllup. Meldingen var veldig rotete. Men at det er en feiring av noe slag med søstrene og foreldrene borte fra byen vi bor i. Kun på lørdag. Og NEI, jeg forventer ikke at hun skal prioritere en fest som jeg og kjæresten har planlagt i 2 måneder. Men jeg må da helt ærlig få lov til å forvente noe? Altså hvordan venninner er det dere er, om dere bare finner dere i alt hele tiden? Jeg stiller opp, lager til bursdager for venninner og dropper det meste om det er noe... men blir behandlet som siste prio. Jeg syntes det er kjempe dårlig. Og jeg vet at veldig mange hadde blitt skuffet over det om de ikke var bak et tastatur. Det at jeg er skuffet betyr at jeg bryr meg. Hadde jeg gitt faen og kun tenkt på meg selv så hadde jeg vel aldri kommer hit for råd.. om hvordan «løse dette på en god måte». Hvor mye skal man finne seg? Hvor mye skal man gi før man ikke gidder mer? Når man blir prioritert før et jobb event som en strengt talt er kun invitert for å utvide nettverk, man blir prioritert før andre venninner og får beskjed 3 dager før noe dere har planlagt lenge. Så ikke si at jeg er egoistisk kun fordi jeg blir skuffet. Mulig jeg har høye forventninger til venninne mine. Mulig jeg ønsker at vennskap skal være likestilt. Og at begge skal gi like mye. Jeg vet at hun helt sikkert ikke visste det, at hun muligens snakker sant. Men jeg begynner å tvile for å være helt ærlig. Derfor, som dere fleste sier her: si det er helt greit å gå videre. Fortsette å være dørmatte så og si.. eller: ikke si noe. Eller: forklare skuffelse. TS Anonymkode: 24c8d...502 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #11 Skrevet 10. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg syntes det er litt rart når hun ikke visste om dette eller husket på dette før 3 dager før festen. Noe som vi snakket om i går. Så jeg stusser nesten litt på om det er sant for å være helt ærlig. Jeg vet, så klart er det viktig med foreldrene. De er en kjernefamilie. De er masse sammen. Men samtidig kan jeg ikke unngå å bli skuffet når dette er fjerde gangen hun avlyser etc. Hun skulle også besøke meg i sommer hvor jeg bor, altså langt unna og det ble heller ikke noe av. Jeg på min side føler at jeg står på så veldig for henne og jeg tror jeg hadde faktisk valgt bort foreldrene mine denne ene gangen.. For jeg vet ikke om jeg orker det mer. håper dere forstår litt. Jeg skjønner selvfølgelig at hvis det virkelig er sølv bryllup så er det viktig. Men er det ikke rart å huske på det 3 dager før??? TS Anonymkode: 24c8d...502 Men hun høres veldig travel ut på jobb og er veldig stressa, da glemmer man sånt. Synes du har litt lite forståelse for det. Blir mye fokus på hva du trenger. Jeg forstår du blir skuffa når dette skjer for fjerde gang. Det er lov å bli skuffa og ha de følelsene man har, men spørsmålet er hva du skal gjøre med følelsene dine. Synes det er spesielt at du spekulerer i at hun snakker sant. Synes også det høres ut som du har et større behov for et tettere vennskap enn venninne din. Hun velger familie over deg, mens du sier at du hadde valgt henne over familien. Sier det ikke deg noe om at dere ikke har samme forventninger til vennskap? Igjen, jeg forstår du er skuffa, men det høres ikke ut som du aksepterer hva venninne din vil og prøver å presse gjennom et nært vennskap. Jeg tror du må senke forventningene dine, hvis ikke vil du bare skyve henne lengre og lengre vekk med skuffelsene dine. Tror du heller må se til andre mennesker for å få det tette vennskapet du ønsker deg. Anonymkode: 75daa...aa0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #12 Skrevet 10. september 2019 39 minutter siden, AnonymBruker said: Synes du det er rart at hun velger å dra på familieturen enn festen hos deg? I så fall synes jeg du krever for mye av venninnen din. Det er en veldig spesiell begivenhet mens du arrangerer en fest bare. Men jeg lurer på om du er en som gir for mye av deg selv og krever for mye tilbake. Hva er dette med overraskelsesfest? Hvorfor er det så viktig for deg å arrangere? Vennskap skal fungere på begges premisser. Det kan virke som du vil ha et tettere vennskap enn hun ønsker. Høres ut som du har for høye forventninger. Anonymkode: 75daa...aa0 Men er det ikke litt rart å huske på det 3 dager før festen vår? Jeg gir mye av meg selv ja. Er der alltid for de rundt meg. Er det mye å kreve når man blir avlyst for 4 gang? Anonymkode: 24c8d...502
wintergirl Skrevet 10. september 2019 #14 Skrevet 10. september 2019 Det er fjerde gangen, men sammelignet med alle de årene dere har vært venner så er vel ikke det så galt? Støtt venninna di mot hennes mål. Det er viktig det hun jobber med og det er sikkert en grunn til at hun står på beinhardt nå. Vær litt tålmodig med henne, fortell henne at du savner henne, men ikke tenk det verste nå. Venner er tålmodige når de vet at enkelte situasjoner krever det. Hadde min venninne klaget på meg hvis jeg hadde noe viktig å gjøre så hadde jeg tatt en alvorsprat med henne, hadde hun ikke godtatt det så hadde jeg kuttet henne ut.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #15 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men hun høres veldig travel ut på jobb og er veldig stressa, da glemmer man sånt. Synes du har litt lite forståelse for det. Blir mye fokus på hva du trenger. Jeg forstår du blir skuffa når dette skjer for fjerde gang. Det er lov å bli skuffa og ha de følelsene man har, men spørsmålet er hva du skal gjøre med følelsene dine. Synes det er spesielt at du spekulerer i at hun snakker sant. Synes også det høres ut som du har et større behov for et tettere vennskap enn venninne din. Hun velger familie over deg, mens du sier at du hadde valgt henne over familien. Sier det ikke deg noe om at dere ikke har samme forventninger til vennskap? Igjen, jeg forstår du er skuffa, men det høres ikke ut som du aksepterer hva venninne din vil og prøver å presse gjennom et nært vennskap. Jeg tror du må senke forventningene dine, hvis ikke vil du bare skyve henne lengre og lengre vekk med skuffelsene dine. Tror du heller må se til andre mennesker for å få det tette vennskapet du ønsker deg. Anonymkode: 75daa...aa0 Jeg har jo hatt forståelse for alle de tre andre gangene hun har avlyst. Jeg støttet henne fult når hun skulle på dette nettverkingseventet. Jeg ber henne om å slappe av og at jeg kan vente. Men den ene gangen det betyr noe for meg, kan hun heller ikke. Jeg var der for henne under hele kjærlighetssorgen hennes. Ga alt jeg kunne for at hun skulle få det bedre. Nå som jeg kanskje ikke har det så bra og blir så lett skuffet da.. av god grunn etter min menig. Det er hun som har satt de siste avtalene hver gang. Jeg dropper ting med f.eks kjæreste eller sier nei til ting med andre venninner fordi jeg har lagt planer med henne. Hun har jo null respekt for min tid. Så dette var bare siste dråpen. Anonymkode: 24c8d...502
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #16 Skrevet 10. september 2019 2 minutter siden, wintergirl said: Det er fjerde gangen, men sammelignet med alle de årene dere har vært venner så er vel ikke det så galt? Støtt venninna di mot hennes mål. Det er viktig det hun jobber med og det er sikkert en grunn til at hun står på beinhardt nå. Vær litt tålmodig med henne, fortell henne at du savner henne, men ikke tenk det verste nå. Venner er tålmodige når de vet at enkelte situasjoner krever det. Hadde min venninne klaget på meg hvis jeg hadde noe viktig å gjøre så hadde jeg tatt en alvorsprat med henne, hadde hun ikke godtatt det så hadde jeg kuttet henne ut. Vel, jeg begynner muligens å se et mønster og det er derfor jeg blir frustrert. Jeg støtter henne som bare det. Dere skulle bare visst.. Men hva med andres tid? Er jo mye mulig jeg har viktige ting som jeg må gjøre? Men jeg holder avtaler. Sa allerede sist, den tredje gangen at jeg var skuffet. Men ja, jeg får vel bare bite i det nå. Og si at hun må kose seg med familien.....igjen. Så får jeg heller backe unna litt. Ikke legge noen planer med henne.. eller i alle fall ha to planer lagt siden hun avlyser hele tiden 🙄 Trengte virkelig å få ut frustrasjon. Føles bedre nå. TS Anonymkode: 24c8d...502
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #17 Skrevet 10. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, jeg begynner muligens å se et mønster og det er derfor jeg blir frustrert. Jeg støtter henne som bare det. Dere skulle bare visst.. Men hva med andres tid? Er jo mye mulig jeg har viktige ting som jeg må gjøre? Men jeg holder avtaler. Sa allerede sist, den tredje gangen at jeg var skuffet. Men ja, jeg får vel bare bite i det nå. Og si at hun må kose seg med familien.....igjen. Så får jeg heller backe unna litt. Ikke legge noen planer med henne.. eller i alle fall ha to planer lagt siden hun avlyser hele tiden 🙄 Trengte virkelig å få ut frustrasjon. Føles bedre nå. TS Anonymkode: 24c8d...502 Skulle ikke du ha innflyttingsfest? Det er jo 7kke som hun har latt deg være alene Anonymkode: a0978...170 1
wintergirl Skrevet 10. september 2019 #18 Skrevet 10. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg begynner muligens å se et mønster og det er derfor jeg blir frustrert. Jeg støtter henne som bare det. Dere skulle bare visst.. Men hva med andres tid? Er jo mye mulig jeg har viktige ting som jeg må gjøre? Men jeg holder avtaler. Sa allerede sist, den tredje gangen at jeg var skuffet. Men ja, jeg får vel bare bite i det nå. Og si at hun må kose seg med familien.....igjen. Så får jeg heller backe unna litt. Ikke legge noen planer med henne.. eller i alle fall ha to planer lagt siden hun avlyser hele tiden 🙄 Trengte virkelig å få ut frustrasjon. Føles bedre nå. TS Anonymkode: 24c8d...502 Skjønner deg også altså. Vet du, kutt henne ut å se om hun kontakter deg fremover. Så får du se om hun faktisk er interessert i å være din venninne. Kan være en travel periode i livet hennes som sagt, men la være og kontakte henne på en stund og ta vare på deg og dine nå. Så får du se an henne med tiden.
Katten.2.0 Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 Glad for at mine venner har full forståelse for at jeg er i en posisjon hvor jeg ofte må avlyse. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #20 Skrevet 10. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg begynner muligens å se et mønster og det er derfor jeg blir frustrert. Jeg støtter henne som bare det. Dere skulle bare visst.. Men hva med andres tid? Er jo mye mulig jeg har viktige ting som jeg må gjøre? Men jeg holder avtaler. Sa allerede sist, den tredje gangen at jeg var skuffet. Men ja, jeg får vel bare bite i det nå. Og si at hun må kose seg med familien.....igjen. Så får jeg heller backe unna litt. Ikke legge noen planer med henne.. eller i alle fall ha to planer lagt siden hun avlyser hele tiden 🙄 Trengte virkelig å få ut frustrasjon. Føles bedre nå. TS Anonymkode: 24c8d...502 Det er bra du begynner å se mønstret, for det har nok vært der lenge. Du har gitt og gitt. Stilt opp for henne når hun trengte det, og er skuffa at hun ikke stiller opp på samme måte. I et godt og nært vennskap går det begge veier, men her går det mye en vei. Og da forstår jeg du blir frustrert på henne. Samtidig har du havnet i denne situasjonen ved at du ikke har forstått dette mønstret før. Dere har ikke et godt og nært vennskap. Men du har nok vært blendet av ditt behov for et tett vennskap, et behov hun ikke deler med deg. Og da mener jeg der er feil av deg å forvente at hun stiller opp. Lenge har hun ikke stilt opp, så hvorfor forventer du at hun plutselig skal begynne å gjør det? Du sier hun ikke har respekt for din tid, men jeg tror det er du som ikke har respekt for deg. Det er ikke sundt at fu slipper alt for henne, spesielt når hun aldri har gjort det samme for deg. Tror det er lurt av deg å trekke deg litt tilbake. Senk forventningene, se på henne som mer en venn du har sporadisk kontakt med, ikke ta avtaler for gitt. Søk vennskap med mennesker med samme behov som deg, og som er villig til å stille opp på samme måte som du trenger. Du høres ut som et veldig lojalt menneske, og håper du finner mennesker du kan dele gode vennskap med:) Anonymkode: 75daa...aa0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå