OnFire Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Med lokal politikk. Greit, partideologiene ligger der, men dette mediefokuset på partiledere og rikspolitikk blir feil. Først og fremst mediene som prøver å gjøre dette til et "stortingsvalg", for å ha noe å skrive om og vise på TV. Og hva i all verden er greia med å klandre partiledere og rikspolitikere forøvrig? Hvis partiet gjør det dårlig i sum, lokalt, så skyldes det dårlig ledelse på nasjonalt nivå? Ja da, rikspolitikk og lokalpolitikk glir litt inn i hverandre, men på tide å skille mellom bart og snørr, som begge deler befinner seg mellom nesa og overleppa. 6
solmåneogstjerner Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 3 minutter siden, OnFire skrev: Med lokal politikk. Greit, partideologiene ligger der, men dette mediefokuset på partiledere og rikspolitikk blir feil. Først og fremst mediene som prøver å gjøre dette til et "stortingsvalg", for å ha noe å skrive om og vise på TV. Og hva i all verden er greia med å klandre partiledere og rikspolitikere forøvrig? Hvis partiet gjør det dårlig i sum, lokalt, så skyldes det dårlig ledelse på nasjonalt nivå? Ja da, rikspolitikk og lokalpolitikk glir litt inn i hverandre, men på tide å skille mellom bart og snørr, som begge deler befinner seg mellom nesa og overleppa. Bra sagt. Det irriterer meg... Jeg kan f eks fort finne på å stemme annerledes ved lokalvalg enn ved stortingsvalg. Og nå ser jeg at det partiet jeg ville stemt på om det var stortingsvalg har gjort det så dårlig og bla bla bla. Javel, men det var jo ikke stortingsvalg! Jeg stemte ut fra viktige lokale saker og personene som stilte til valg HER. Jeg stemte ikke utfra utenrikspolitikk, abort, veier og bompenger i en by på andre siden av landet osv. For det er ikke ting som bestemmes i mitt bystyre. 7
sonush Skrevet 11. september 2019 #3 Skrevet 11. september 2019 På 10.9.2019 den 9.24, OnFire skrev: Med lokal politikk. Greit, partideologiene ligger der, men dette mediefokuset på partiledere og rikspolitikk blir feil. Først og fremst mediene som prøver å gjøre dette til et "stortingsvalg", for å ha noe å skrive om og vise på TV. Og hva i all verden er greia med å klandre partiledere og rikspolitikere forøvrig? Hvis partiet gjør det dårlig i sum, lokalt, så skyldes det dårlig ledelse på nasjonalt nivå? Ja da, rikspolitikk og lokalpolitikk glir litt inn i hverandre, men på tide å skille mellom bart og snørr, som begge deler befinner seg mellom nesa og overleppa. Mulig at man kan skylde på media i enkelte ting, men det er faktisk partiene selv som legger opp til det. Aller verst så er det Frp som har vært, syns jeg.
Madame Butterfly Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 Sånn er det jo hvert eneste kommunevalg. Ikke noe nytt med det. De fleste jeg kjenner stemmer etter lokalpolitikk, ikke nasjonalpolitikk. 👍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå