AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Hei! Jeg skal snart på intervju og synes det er vanskelig å vite om jeg skal oppgi nåværende sjef som referanse. Jeg vet at han synes godt om meg og han vet hvordan jeg utfører jobben. Tenker at han er en god referanse å ha. Men jeg er usikker på om det vil påvirke jobbhverdagen negativt å komme ut med at jeg har søkt jobb, og ikke vet jeg om jeg får jobben heller. Jeg har ikke jobbet der så lenge, ca. 2 år. Trives godt der jeg er, men når selve drømmejobben dukket opp, klarte jeg ikke å la være å søke. Anser meg ikke som aktiv jobbsøker, men er redd sjefen ikke vil tro meg og gi meg dårligere muligheter framover. Han vil vel tro at jeg er halvveis ut døra likevel. Umulig å si egentlig. 😜 Har ellers en kollega jeg kan bruke fra nåværende jobb. Har også orden på referanser fra tidligere arbeidsforhold. Noen tips? Hva gjør dere andre når dere søker jobb? 😊 Noen som har god/dårlig erfaring med å bruke nåværende sjef som referanse? Anonymkode: 5bbb8...586
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Ikke oppgi den nåværende sjefen. Du havner kanskje først i nedbemanningskøa der du er hvis du ikke får den nye jobben. 😨 Anonymkode: 3acf0...7be
Stein-saks-papir Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Ville ikke brukt nåværende sjef som referanse. Potensielle arbeidsgivere forstår dette dersom du fortsatt jobber der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå