Capt. Obvious Skrevet 10. september 2019 #21 Skrevet 10. september 2019 9 minutter siden, Drizzt skrev: Ikke MDG-folk her, men svaret er bompenger og eiendomsskatt. Jeg stemmer ikke selv MDG, men jeg kan fint se noen av poengene til partiet likevel. Bompenger/eiendomsskatt er først og fremst et middel til omfordeling, ikke betydelig inntektsøkning. Det vil heller komme av "grønn" satsning, som f. eks. satsning på fornybar energiproduksjon. 1
Stina234 Skrevet 12. september 2019 #22 Skrevet 12. september 2019 Symbolpolitikken til MPDG vil kunne skade Norge såpass mye at vi ikke kommer oss ut av det. Det første partiet må forstå at miljøpåvirkninger ikke stopper ved landegrensene. Skal miljøpolitikken ha effekt må det satses stort på forskning og utvikling på et internasjonalt nivå for å kunne påvirke miljøet merkbart. Med andre ord, stopp den tåpelige symbolpolitikken i Oslo og se mer langsiktig og internasjonalt. 2
Gjest Sam3 Skrevet 13. september 2019 #23 Skrevet 13. september 2019 On 9/10/2019 at 9:02 AM, altius said: Utgiftene i statsbudsjettet i 2019 er på 1377,1 milliarder og 231,2 milliarder kr av disse blir dekt inn av statens petroleumsinntekter. Siden MDG vil avvikle norsk gass- og oljeproduksjon lurer jeg på om noen MDG-folk her kan svare på hvor de konkret skal hente inn disse 231,2 milliarder kr? Hvor vil dere erstatte disse inntektene? Eller vil dere redusere utgiftene i statsbudsjettet med 231,2 milliarder kr? Hvor skal det i så fall kuttes? Skole? Helse? Eldreomsorg? Kutt ut skatelette til de rike. Det har Frp gjørt stadige siden SV Jensen fikk Finansdepartementet. Uten at noen i FrP har stilt spørsmål om det Samtidige øker FrP avgifter og skatter som rammer mest «folk flest». Det er et aktuelt økonomiske problem. Skapet av FrP. Skutt med dette og pengene kan brukes til omstilling. Virket som FrP tilhenger vil rette blikket bort fra det det faktiske gjør dårlig som et regjeringsparti - ved å skape skrekkhistorie om teoretiske spørsmål. Trådet virker som et finansiell gjentagelse av Listhaugs valg til å besøke til Sverige framfor å stå på hennes mangelfull prestasjon som statsråd.
Husholdning1 Skrevet 13. september 2019 #24 Skrevet 13. september 2019 11 minutter siden, Sam3 skrev: Kutt ut skatelette til de rike. Det har Frp gjørt stadige siden SV Jensen fikk Finansdepartementet. Uten at noen i FrP har stilt spørsmål om det Samtidige øker FrP avgifter og skatter som rammer mest «folk flest». Det er et aktuelt økonomiske problem. Skapet av FrP. Skutt med dette og pengene kan brukes til omstilling. Virket som FrP tilhenger vil rette blikket bort fra det det faktiske gjør dårlig som et regjeringsparti - ved å skape skrekkhistorie om teoretiske spørsmål. Trådet virker som et finansiell gjentagelse av Listhaugs valg til å besøke til Sverige framfor å stå på hennes mangelfull prestasjon som statsråd. De 3-4 mrd som er gitt de rikeste i skattelettelser betyr lite bår det dreier seg om vel 230 mrd. Det sagt, så er ikke de vel 230 mrd oljeinntekter, men avkastning fra fondet hvor oljeinntektene er investert.
Drizzt Skrevet 13. september 2019 #25 Skrevet 13. september 2019 På 10.9.2019 den 14.02, Capt. Obvious skrev: Jeg stemmer ikke selv MDG, men jeg kan fint se noen av poengene til partiet likevel. Bompenger/eiendomsskatt er først og fremst et middel til omfordeling, ikke betydelig inntektsøkning. Det vil heller komme av "grønn" satsning, som f. eks. satsning på fornybar energiproduksjon. Beklager, glemte også lån. Oslos lån har økt betraktelig under de rødgrønne. ''Grønn satsing'' som inntektskilde til velferden er utopi. Partiet som vil legge ned hele oljeindustrien, men vil gjerne bruke pengene den genererer. Klovner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå