AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Hei.. vi har fått låne gymsalen på skolen til å feire 6- åringen.. men da var reglene at vi enten måtte be hele trinnet, eller alle guttene på hele trinnet.. altså vi kunne ikke kun be hele klassen.. høres ikke det rart ut? Anonymkode: 789df...715 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Veldig rart. Mitt barn leker kun med barn i sin egen klasse. Hva skal han med andre barn i sin egen bursdag han ikke en gang kjenner. Du ber så klart hele klassen og ikke trinnet. Skolen kan ikke beste over en bursdag. Anonymkode: 823a5...48e 6
solmåneogstjerner Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 Tror du har misforstått. De mener nok alle guttene i klassen ELLER trinnet, eller hele klassen ELLER trinnet. 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 Jeg ber ikke hele trinnet.. må isåfall bli alle guttene på hele trinnet.. jeg spurte om vi kunne be hele klassen.. nei det gikk ikke. Da må hels trinnet bes. Eller alle guttene på trinnet.. kunne visst ikke utelate guttene på resten av trinnet TS Anonymkode: 789df...715
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #6 Skrevet 10. september 2019 Jeg misforstod ikke Anonymkode: 789df...715
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #7 Skrevet 10. september 2019 Selvsagt kan skolen sette regler for utlån av sin egen gymsal... Enig at dette var litt merkelig, så lenge man har inkludert en hel naturlig gruppe burde det jo være greit..? Men hvor mange er de på trinnet da? Hvis du først har en hel gymsal går det jo fint å ordne litt ekstra pølse og kake, og invitere med alle sammen? Skriv i invitasjonen at det er fint om noen foreldre vil bli igjen og hjelpe til, så tar du dem en kanne kaffe til de som blir igjen 🙂 Anonymkode: b3926...397 1
solmåneogstjerner Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg misforstod ikke Anonymkode: 789df...715 Ok. Det høres rart ut. Men nå begynte jeg å tenke på når eldste min begynte på skolen. I første klasse da så hadde de et litt annet opplegg enn det som jeg tror er vanlig. Trinnet besto av ca 40 elever, og de var forsåvidt inndelt i to klasser som de kalte grupper. Men de var mye sammen alle sammen og ofte så satte de sammen f eks halve den ene gruppen med halve den andre. De sa at det var fordi de ville se hvordan gruppene fungerte før de ble permanent satt sammen i klasser. Og når de begynte i andre klasse så endret de på klassene. Kan det være noe slikt hos dere også? For da er den regelen noe mer forståelig. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #9 Skrevet 10. september 2019 Hvor mange barn er det på trinnet? Anonymkode: 67c72...354 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #10 Skrevet 10. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kan skolen sette regler for utlån av sin egen gymsal... Enig at dette var litt merkelig, så lenge man har inkludert en hel naturlig gruppe burde det jo være greit..? Men hvor mange er de på trinnet da? Hvis du først har en hel gymsal går det jo fint å ordne litt ekstra pølse og kake, og invitere med alle sammen? Skriv i invitasjonen at det er fint om noen foreldre vil bli igjen og hjelpe til, så tar du dem en kanne kaffe til de som blir igjen 🙂 Anonymkode: b3926...397 Det er langt ifra det samme med klassen, hvor man kjenner alle, og trinnet, hvor man gjerne ikke kjenner alle så godt... det er også langt mer støy og ståk, og mindre "intimt" om det er over dobbelt så mange unger der.. Da ville jeg hatt det et annet sted. Anonymkode: 7a802...7e0
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #11 Skrevet 10. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange barn er det på trinnet? Anonymkode: 67c72...354 51 Anonymkode: 789df...715
Gjest Gaea Skrevet 10. september 2019 #12 Skrevet 10. september 2019 Synes det er utrolig teit at det nesten er standard med kjønnsdelte bursdagsselskaper. Som om gutter og jenter ikke kan være venner, og ha lyst til å feire med hverandre. Da er det mye bedre å dele etter klasser! Jeg hadde hatt bursdagen et annet sted, samt tatt det opp med skolen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #13 Skrevet 10. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 51 Anonymkode: 789df...715 Hm, ja det var jo mange! Om gutten din har gode venner blant jentene ville jeg nok vurdert å ha det et annet sted ja.. Vår gutt har mange flere veldig gode jente-venner, så for oss hadde det blitt helt feil å kun invitere guttene. Anonymkode: b3926...397 1
skruf Skrevet 10. september 2019 #14 Skrevet 10. september 2019 Hadde bare gitt blanke og invitert hele klassen hvis det er det bursdagsbarnet ønsker. Høres helt merkelig ut at hele trinnet må inviteres hvis jentene i klassen også skal inviteres i tillegg til guttene. Det viktigste er jo å ikke utelukke noen i selve klassen til barnet. Da vår unge gikk på barneskolen så var de 64 elever på trinnet, fordelt over 3 klasser. Hadde vært helt uaktuelt å invitere 64 unger i bursdag, da snakker vi nesten bryllupsgjesternivå. Har aldri hørt om krav til å invitere et helt klassetrinn før heller i løpet av mine mange år som barneskolemamma Synes du kan invitere enten alle guttene i klassen eller hele klassen selv om ledelsen på skolen påstår noe annet. De kan ikke gi deg bot liksom for å ikke invitere hele trinnet. 4
Sokkar Skrevet 10. september 2019 #15 Skrevet 10. september 2019 Jeg hadde funnet et annet lokale 😬 9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #16 Skrevet 10. september 2019 4 minutter siden, skruf said: Hadde bare gitt blanke og invitert hele klassen hvis det er det bursdagsbarnet ønsker. Høres helt merkelig ut at hele trinnet må inviteres hvis jentene i klassen også skal inviteres i tillegg til guttene. Det viktigste er jo å ikke utelukke noen i selve klassen til barnet. Da vår unge gikk på barneskolen så var de 64 elever på trinnet, fordelt over 3 klasser. Hadde vært helt uaktuelt å invitere 64 unger i bursdag, da snakker vi nesten bryllupsgjesternivå. Har aldri hørt om krav til å invitere et helt klassetrinn før heller i løpet av mine mange år som barneskolemamma Synes du kan invitere enten alle guttene i klassen eller hele klassen selv om ledelsen på skolen påstår noe annet. De kan ikke gi deg bot liksom for å ikke invitere hele trinnet. Nei, men de kan nekte henne å låne gymsalen. Men jeg ville heller funnet et annet lokale når de har de betingelsene der. Anonymkode: 02e6e...768 3
Outlander Skrevet 10. september 2019 #17 Skrevet 10. september 2019 Hva skal de gjøre, ring politiet hvis ikke du invitere begge klassene? Har aldri hørt om dette før. Her er det enten hele klassen eller kun alle kjønn. Helt forståelig da det er alltid en gutt eller jente som sitter alene u-invitert hvis dere kunne velge selv hvem du vil. Folk er rare, som synes det er helt greit å utelukke barn fra selskaper. Men her er skolen helt ut på vidde. 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2019 #18 Skrevet 10. september 2019 Det er snakk om 3 klasser.. kommer ikke til å be alle.. vurderer å be hele klassen, så får dem si hva demvil . ts Anonymkode: 789df...715 3
skruf Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men de kan nekte henne å låne gymsalen. Men jeg ville heller funnet et annet lokale når de har de betingelsene der. Anonymkode: 02e6e...768 Enig, hadde heller funnet et annet lokale Er været ok så går det jo an å ha utebursdag også, enten i egen hage hvis man har stor nok hage, eller i en park. Eller i skogen 1
Vera Vinge Skrevet 10. september 2019 #20 Skrevet 10. september 2019 Hvis du er helt sikker på at det ikke er en misforståelse, høres det utrolig spesielt ut. Og noe jeg ville tatt ordentlig opp med skolen. Hvorfor skal skolen pålegge en slik kjønnsdeling? Om man inviterer hele klassen eller bare guttene i en klasse, vil jo alle bli bedt på noe ila. et skoleår. Så jeg skjønner ikke hva det har med ekskludering å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå